hunk|of Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 09:25, _diablito_ skrev: Quote: Den 2002-06-03 09:03, SolidBluR skrev: Jeg er enige med dere som sier at man bare trenger litt harddiskplass og en god brenner. Jeg har hatt 20GB i 6 mnd. Nå kjøper jeg meg en IBM 80 GB fra PS data til en tusenlapp. Da har jeg 100 GB pluss en 16x brenner. Klarer meg fint, jeg. Er det forresten noen som har erfaring med 80 gig'en fra PS data til 1000 spenn? Er den dårlig? IBM Harddisk 80.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" Deskstar 120 GXP Havegg, siden din var genial. Jeg har all den infoen der i notepads. Kanskje jeg burde legge det på nettet jeg også. Kan vi (kanskje) bytte filmer en gang i fremtiden? <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: SolidBluR på 2002-06-03 09:04 ]</font> Jeg vil sterkt fraråde deg å kjøpe en IBM harddisk i dag... gxp 120 diskene har en anbefaling fra ibm at de ikke må brukes mer enn 8-10 timer daglig.... Da kan de etter min mening like godt slutte å produsere harddisker... GXP 75/60 (og tydeligvis 120 hvis en bruker mer enn 10 timer daglig) har alle hatt mye problemer... begynte med 75 serien og "click of death" syndromet... Jeg har hatt 3-4 ibm disker de siste årene som alle har feilet pga av dette... :sad: hæ? har ibm seriøst sagt at diskene bare må brukes 8-10 timer daglig? det er jo sykt man kan jo ikke produsere harddisker som nesten ikke skal brukes Lenke til kommentar
Firstc Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg har 2X120Gig (raid-0) + 60 Gig + 40 Gig Totalt blir dette 340Gig, Og ja alt er fullt!!!!!! Dere som har planer om å kjøpe HDD, for all del IKKE kjøp IBM !!!!! Jeg har flere kompisser som har hatt IBM disker og det er ikke en eneste som ikke har klikket !!!!! PS: Se meldingen over!!!! [ Denne Melding var redigert av: Firstc på 2002-06-03 12:17 ] Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 ja IBM har sakt at de ikke kan brukes mer en 8 timer daglig! (helt sykt!!!) Viktig-->...ibm har nå også sluttet å lage hardiskker!!! hehe fint fint! Lenke til kommentar
Firstc Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Ja det er like greit at di sluttet !!!!!! Lenke til kommentar
moda1701 Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg har følgende. 2x120GB WD JB i Raid 2x120GB WD BB i Raid 2x80GB Maxtor 1x45GB IBM Venter på følgende den 20.06.02 1x18,4 GB SCSI disk 15Krpm 2x120GB WD BB Lenke til kommentar
RiZLa Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 har kun en wd 120 gb med 8 mb buffer.. den holder som faan den.. trenger ikke mer. Brenner ut hvis det begynner å bli fullt... Har nok med cd plater.. :smile: stabel med tomcder som nesten går oppi taket.. :smile: (slimcase) PLuss 2stk 50 spindler... Holder vel i en stund det.. :wink: Lenke til kommentar
aslak Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Eg har 1x Wester Digital 80 gb og 1 x Western digital 120 gb. 8 mb cache... Hadde bære den 80 gb. på et lan, vips på et døgn var den full! He bære isdn, så ej fær ikkje downloade mange gb. per dag (adsl e ikkje tilgjengelig her).. Men eg fær 2-3-4 gb. i veka med spel/film/program fra en som lasta ned på skulen til mej mvh Aslak Lenke til kommentar
Borf Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 litt komis er at i mangen av dei litt nyere ibm maskiner så står det ikkje ibm disker i, men maxtor disker. dei har sikkert funne ut sjølve og at disken dei lager ikkje duger Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hm... har: 2x60GB IBM Deskstar60GXP (RAID0, 16k striper) 1x30GB IBM Deskstar75GXP ca. 11GB ledig plass, men det er nok brukt opp om ei vekes tid Har forsåvidt ikkje hatt noko problem med IBM diskane mine (30GB'n er ca. 1 1/2år (kjøpt seint haust/vinter 2000) og den har gått ganske lenge) (60GB'ane er litt over 1/2år og dei har blitt nokre timar til dagen for dei og..) Som sagt har eg ikkje hatt noko problem med diskane foreløpig, men eg føler meg ikkje heilt trygg :wink: Ellers har me jo eit fint lite SAN her på jobb (21x36GB 10k SCSI diskar..) det blir utvida litt sånn nå og då.. + diverse andre kjekke ting&tang (men det gjeld kanskje ikkje sidan det er på jobb?) OBS! Leste ein plass at det med at IBM diskane ikkje skulle kjørast meir enn Xtimar til dagen er feil. Det var ein kar på eit forum som hadde mistolka IBM sine spec.. Har såklart mista den linken for _lenge_ sidan. Uansett, det har vore for mykje tull med dei siste IBM diskane (ikkje mine heldigvis ) _________________ [ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-06-03 13:33 ] Lenke til kommentar
SolidBluR Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 EEEEEEEEhhh! HELVETE! Jeg har jo nettopp bestilt en IBM harddisk, jo! Ikke si sånt! That was hard earned money I used! Penger fra 3. plass i NM i logo! HELVETE! Er det ingen er som er fornøyde med IBM harddiskene sine???!!!?!?!?!?!?!??! .........pust...pes...pust...pes....... ....................................... ........IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKK!!!! Lenke til kommentar
kosh Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 13:35, SolidBluR skrev:EEEEEEEEhhh!HELVETE! Jeg har jo nettopp bestilt en IBM harddisk, jo! Ikke si sånt! That was hard earned money I used!Penger fra 3. plass i NM i logo! HELVETE!Er det ingen er som er fornøyde med IBM harddiskene sine???!!!?!?!?!?!?!??!.........pust...pes...pust...pes......................................................IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKK!!!! veldig fornøgd..har en 45GB IBM disk som er to år gammal, og to 40GB diska som er ett år gamle...går som ei klokke alle sammen. Lenke til kommentar
AnDis Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Har en HD liggendes med 40mb ;D Lenke til kommentar
kosh Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 10:54, Vidder skrev: Quote: Den 2002-06-03 10:11, kosh skrev: kun 125GB :/ AAAALTFOR lite når du har 150mbit internett linje på hybelen (uninett) 150 Mbit????? yep,Høgskulen i Molde har 150mbit linje,og studentboligane er kopla til denne linja gjennom ett 100mbit fiberoptisk nett :smile: Lenke til kommentar
falken Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det er sikkert mange som har FTP servere!!! Kan dere maile meg adr. Mvh. Falken Lenke til kommentar
BBC Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 13:49, kosh skrev:yep,Høgskulen i Molde har 150mbit linje,og studentboligane er kopla til denne linja gjennom ett 100mbit fiberoptisk nett :smile: Nei, da har du 100 mbit. Eller faktisk 150mbit/antall brukere. Tror NTNU har 4.5 gigabit linje til Uninett. Tror du jeg skryter av det, når det er mer enn nok å skryte av at jeg har 100mbit? :smile: Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Har: 4xWD120GB JB (8MB Cache) 2xWD80GB BB Tilsammen: 640GB Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 13:35, SolidBluR skrev:EEEEEEEEhhh!HELVETE! Jeg har jo nettopp bestilt en IBM harddisk, jo! Ikke si sånt! That was hard earned money I used!Penger fra 3. plass i NM i logo! HELVETE!Er det ingen er som er fornøyde med IBM harddiskene sine???!!!?!?!?!?!?!??!.........pust...pes...pust...pes......................................................IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKK!!!! Det som skjer er veldig forenklet sånn ca følgende: En harddisk blir varm og da utvider platene seg littegranne og elektronikken til disken beregner hele tiden hvor mye platene utvider seg slik at den skal finne riktig sector igjen... Problemet til ibm diskene er at de ikke klarer å beregne dette riktig, så når disken skal lese en sector, så er ikke riktig sector på det stedet som elektronikken tror at den skal være, så da flytter den lesehodet tilbake til startpunktet (med et tydelig klikk) fordi den tror den er ute av sync eller noe i den duren... også begynner den å lese seg ut igjen til der hvor den fortsatt tror at sectoren er, og "klikk" tilbake og prøve på nytt... Har dette først skjedd, så hjelper det ikke mye å slå av maskin/disk for nedkjøling og prøve igjen senere... skaden er skjedd... så det som er VELDIG viktig med ibm disker (anbefales i grunnen for alle disker) er at de har rikelig med kjøling... ikke stable de for tett... vifter foran disken, diskkjølere (microplex selger noen løsninger der) etc så kan du fint unngå problemene... Lenke til kommentar
d_jay Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 12:07, jossa skrev:jeg sitter og ruger på mine 20 gb og en adsl linje (hjelp)noen som har lyst til å donere noen gb? d går til en god sak.... har snart en 45 gb ibm til overs. Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 har en "stor" harddisk på 4,3 gigabyte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå