Gå til innhold

Hvor mange spill har du? Brent vs Orginal


Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grunnen til at jeg mener du er skinnhellig er at du prøver og få oss til og tro at du ikke har noen spill eller programvare som du ikke har betalt for...Noe som du ikke får meg til og tro ihvertfall

Vel, du om det; hva du mener å tro eller vite om hva jeg har av original / uoriginal programvare får være opp til deg. Du bør uansett være forsiktig med å anklage folk uten grunnlag slik du gjør nå; for det første er det ikke spesielt snilt gjort, det stiller deg ikke i et særlig godt lys og du bidrar ikke til en særlig god debat.. Foreslår at du i fremtiden lar være å komme med sånne direkte personangrep basert på dine antagelser / gjetninger om hva jeg har og ikke har.

 

Er bedre og kalle oss for hjernedøde fjortisser og parasitter siden vi ikke bruker 70000 kroner på spill og programvare...Du er veldig troverdig kan du tro..... :nei:

 

For øvrig ser jeg ikke helt hvordan du kan bruke det imot meg at jeg har brukt såpass mye penger på denne hobbyen. Det er faktisk ikke så veldig mye penger når man tar i betrakning antall timer med underholdning og nytte jeg har fått igjen for pengene.

 

Vel, jeg mener fremdeles at individer som snylter på andre, i dette tilfellet ved å konsekvent ikke kjøpe noen produkter fordi de mener det er deres gudegitte rett, er parasitter. Slå opp en definisjon av parasitter om du vil.

 

Og fjortisser - det er ikke til å stikke under en stol at en (god) del av dem som skriver på disse forumet generelt (og i tråden "en liten piratkopierignsdebatt") spesielt er fjortisser. Folk som rett og slett ikke har gangsyn og forståelse for at det faktisk er folk som lever av å lage spill for oss, og at de er avhengige av at folk faktisk kjøper produktene for at de skal fortsette å kunne lage spill. Parasitter og fjortisser.

 

Når det er sagt, har jeg ikke på noe som helst tidspunkt kalt deg direkte for parasitt eller fjortiss, det var en generell kommentar til alle innleggene fra folk som passer inn i kategoriene mine over. Fjortiss er du i alle fall ikke, om du er en parasitt vet du vel best selv.

 

Og mer har jeg egentlig ikke å si i denne saken :)

Lenke til kommentar

Kanskje spillbransjen kan ha seg selv og takke når de ALDRIG kan få ut en skikkelig DEMO av spillet før spillet er i butikken, skulle hatt demoen ca en måned før spillet slippes så folk kan se hvor kult eller jævligt det er det er vel ingen som gidder å downloade en ISO av er drittt spill anyway!

Lenke til kommentar
Kanskje spillbransjen kan ha seg selv og takke når de ALDRIG kan få ut en skikkelig DEMO av spillet før spillet er i butikken, skulle hatt demoen ca en måned før spillet slippes så folk kan se hvor kult eller jævligt det er det er vel ingen som gidder å downloade en ISO av er drittt spill anyway!

 

ja....det syntes jeg og er helt dust...de burde gitt ut demoen noen dager ellerno før man har mulighet og laste ned spille/kjøpe det.

 

Også gi ut spillet SAMTIDIG overalt...og feks ikke noen uker senere i Norge ....

 

Istedenfor og saksøke folk så kan de prøve de tingene jeg nevnte ovenfor..tror det hadde vært mye mere effektivt.

 

Når man kan få tak i den lovlige versjonen raskere og uten tull, og man gjerne har lest en anmeldelse eller prøvd demo FØR fullversjonen var mulig og få tak på så er jeg rimlig sikker på at veldig mange hadde kjøpt.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar

Ca 50 Orginale (Har kastet mange av de gode gammle LARGE box spilla)

Ca 5 pirater

 

Uanz , den sjeldne gang jeg laster ned et spill (der jeg er i tvil om spillet har en verdig plass i hylla mi) og liker det , så er det neste jeg gjør å kjøpe det!

 

Litt offtopic - Etter å ha lest litt her , ser jeg sprikende forkalringer fra disse "parasittene" , de klager på at det er så dyrt , samtidig som de er missfornøyd med at det ikke er demo av spillet.

Hadde du kjøpt spillet viss demoen var av kvalitet da ? Og med hva vill jeg da spørr ? For penger har dere jo heller ikke...

 

Bare et tankekors , ingen trenger å ta seg nær av det , eller skjelle meg ut.

Endret av gobyfly
Lenke til kommentar

brente= (kom ut av telling etter skoeske nr 11)

orginale = 20+

 

Problemet med spill bransjen er at de ikke har sett verdien av registreing og online spilling.

De fleste som spille online kjøper spillene da de oftere og oftere krever registrering.

 

De må også innse at hvis de setter ned prisen på spill og holder den under 300kr så vil salgs volumet stige drastisk. Se på elkjøp. De solgt HL2 til 299.- Genialt triks. Dette trekker folk inn i butikke og er du først inne i en butikk så vil ca 20-30% gå ut med mere en det det først hadde tenkt å kjøp.

 

Må selv innrømme at jeg nok burde kjøpe flere spill en jeg har gjordt men, jeg betaler ikke ikke 499-599 for et spill jeg bare har prøvd en demo på...

 

Hvis du skal kjøpe bil så tar du ikke ut kun hjulene for prøve kjøring. Demo er ok men de er ofte små for å gjøre den interresant.

 

Hvis jeg fikk laste ned spillet og fikk spille singel dele helt ut (og den var bra) så hadde straks blitt mye mere interesant å kjøpe multiplayer dele også

Lenke til kommentar
OT: eeh.. bare så du veit det, så er det lovlig å brenne piratkopierte spill :hrm:

du kan til og med gi det bort til lensmannen gratis, det er også lovlig :hrm:

Utrolig så seiglivet den myten er. Det er tydeligvis vanskelig å få folk til å innse noe de ikke har lyst til.

 

Det er _ikke_ lov å laste ned spill eller programmer, og det er _ikke_ lov å dele med venner/kjente. Dere blander med film og musikk (hvor det nok er lov). Det står imidlertid i klartekst i loven at det er et unntak for retten til å ta personlige kopier når det gjelder programvare (og spill er helt klart programvare).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...