kioskpirat Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 jeg har fått det ærefulle oppdrag med å finne en pc til min mor og mine små brødre.. jeg startet å titte litt, men så plutselig slo det meg at alle dere er flinkere enn meg til å finne bra kjøp og sånn.. så hvis dere kunne hjelpi meg med dette hadde jeg vært evig (2uker) takknemlig.. tingene som bør taes i betraktning er: flatskjerm bør være med. pcen bør være stabil med garanti. ytelse er ikke så utrolig viktig så lenge min mor kan surfe og skrive på den og mine brødre kan spille sine spill på den.. de spiller ikke utrolig krevende spill, mest "Magnus og Myggen" og sånt, men ytelsen bør ikke være helt utdatert om noen måneder liksom.. jeg tror også at min mor hadde blitt veldig glad om pcen så litt pen ut, men dette er ikke noe krav... min mor ønsker seg også en scanner.. og pcen skal gjerne være relativt stillegående.. sammenlagt burde ikke dette overskrive 15000kr men det kan gjerne være mye billigere.. hvis noen gidder å hjelpe hadde det vært veldig kjekt.. PS garanti er meget viktig... Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 hmm.. hvorfor ikke bare satse på en bærbar da? - liten - pen - stille - mobil! kjøp en i 10-11000,- klassen, så kan du bruke det resterende på litt småsnacks.. mus, scanner, printer, høyttalere, osv.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Du klarer deg med et mindre budsjett slik som jeg forstår behovene du nevner. Avhengig av hvor dyr scanner og skjerm du velger. Komplett har 17" Samsung LCD til ca. 2500,- denne uka og generelt har man mye bra og rimelig å velge i på 17". Du nevner at garanti er viktig, da er du sikkert ikke ute etter å bygge selv. Hvis oppfølging og støtte er veldig viktig bør du kanskje se deg rundt i lokalmiljøet om det finnes en datasjappe som kan følge opp hvis det blir nødvendig. Husk at de store kjedene ofte har betjening med varierende datakunnskaper og at kundestøtten håndteres av en annet firma. Hvis du ønsker å handle lokalt foreslår jeg at du legger fram eventuelle tilbud du får i denne tråden og får dem vurdert her. Hvis du derimot ønsker å kjøpe ferdigbygd fra nettbutikk gir du et hint, så får du nok god hjelp her da også. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg tror en bærbar er mitt i blinken! Jeg er 97% sikker på at din mor vil ønske å knne ta den med rundt, f.eks på soverommet etc. Og de er jo kjempelekre å se på i forhold til et stasjonært monster! Lenke til kommentar
kioskpirat Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) vil helst ha ferdigbygd, men dette er kun på grunn av at jeg har inntrykk av at det som regel er bedre garanti da.. jeg kommer nok ikke til å ha noen problemer med å bygge den eller "vedlikeholde" den.. men jeg må ha muligheten hvis min mor maser på meg om å fikse den til å be hun levere den på service og gi faen i å mase på meg.. og garanti er som sagt viktig for alt som står hos min mor bryter sammen.. og de lokale "pcsjappene" her er latterlig overprisa og har relativt dårlig service. er et sted her som halveis går ann angående service og slikt, men de har som regel en tendens til å ta seg for godt betalt for pcen. jeg tar en tur innom dit i morgen og spør etter tilbud som jeg deretter legger ut her, men jeg tviler litt på at jeg velger dem.. Endret 7. desember 2004 av kioskpirat Lenke til kommentar
kioskpirat Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg tror en bærbar er mitt i blinken! Jeg er 97% sikker på at din mor vil ønske å knne ta den med rundt, f.eks på soverommet etc. Og de er jo kjempelekre å se på i forhold til et stasjonært monster! jeg vurderer dette også, men er en bærbar noe å satse med holdbarhet og slikt da? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 hadde ikke valgt bærbar. Det er mye mye bedre å jobbe foran en stasjonær pc. Lenke til kommentar
supersnus Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Hva med en sånn ? 10995,- Endret 7. desember 2004 av sindreengen Lenke til kommentar
ELR Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4917 Denne er vel ikke dum? Du kan endre litt hvis det er noe du ikke er fornøyd med. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4917¨ denne må da være midt i blinken? Edit : Var en før meg der Endret 7. desember 2004 av Shade22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå