Sabbi Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei, Har et spørsmål om konventering av vanlige netsider om til flash! Du skjønner, jeg har Rabook laget av www.raweb.net, og i den gjesteboka har jeg ca 400 innlegg. De har jeg ikke lust til å miste. Jeg tenkte å bytte siden om til flash, for jeg er ganske lei designet. Men hvordan får jeg gjesteboka til å bli om til flash, slik at folk fortsatt kan poste kommentarer og lese gammle kommentarer? Er det på noen måte et tool som kan gjøre dette automatisk, eller..? Har dere andre forslag? Sorry hvis dette er en teit post, men jeg trenger hjelp takk Lenke til kommentar
Svish Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (ingen profesjonell, bare en hobbyperson) tror det kommer veldig ann på hva format disse innleggene er lagret i. Har lekt en del med flash og det er utrolig hva du kan gjøre der. Ikke noe stort problem for en flash sak å hente inn tekst fra tekst filer eller xml dokumenter. Og med litt backup av f.eks PHP kan en fint hente de inn fra en database også. Dette er riktignok hva jeg tror...og jeg har som sagt ikke lært noe om dette sånn profesjonelt. Tror forøvrig ikke Flash kan skrive noe særlig direkte til noe sted uten hjelp fra noe serverscript av noe slag. php, asp el.lignende. Lenke til kommentar
Sabbi Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) filene er lagret som .php. Det står litt koder inne i de.. et eksempel på et inlegg er: <?php $ScriptCheckSet = isset($ScriptName); $ScriptCheck = basename($SCRIPT_NAME); $ErrorMessage = "<html><head><title>Ingen tilgang</title></head><body>Ingen tilgang</body></html>"; if ($ScriptCheckSet == 1) { if ($ScriptCheck == "$ScriptName") { $DateSav="05.05.2004"; $TimeSav="13:29:41"; $IdSav="040505152941"; $NameSav="Mittnavn"; $MailSav=""; $PageSav=""; $TextSav="Min Melding kommer inn her!"; $CommentSav=""; include("./setup.php"); } elseif ($ScriptCheck <> $ScriptName) { echo "$ErrorMessage"; } } elseif ($ScriptCheckSet == 0) { echo "$ErrorMessage"; } ?> når du sier du har lekt med flash, har du brukt noen tutorials eller no lignene? Endret 7. desember 2004 av Sabbi Lenke til kommentar
Sabbi Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 ingen som har peiling? Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Kan nok ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg vil råde deg til å bruke noe annet enn flash. Flash er roten til alt ondt på nettet, og flash er ubrukelig til å formidle informasjon. Bruk heller xhtml+css mot bruker, og behold php som serverside-script. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå