vanilla ice Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Heisann:o) Som flere her inne er jeg på jakt etter ett digitalkamera. Kameratet er ikke til meg, men til min søster på 22. Regner med at hun kommer til å bruke det mest om sommeren, men også på fester og andre happenings der det skulle være verdt å ta bilder. Problemet er at jeg har null peiling på digital-kamera selv, og ønsker derfor råd til hva jeg kan kjøpe. Det bør være et rimelig bra kamera som ikke koster så altfor mye. Budsjettet ligger på rundt 1300 kr. Hadde vært ekstra digg om dere kunne gi meg link til det kameraet dere skulle anbefale. Takker for alle svar Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Med budsjettet ditt er det noget begrenset, men here goes; -Hvis Japanphoto fortsatt har det noen steder; Nikon Coolpix 2200 999,- kroner, bruker SD kort og AA batterier. Da har du råd til ett 128MB SD kort i tillegg. Så kan hun kjøpe seg oppladbare AA batterier + lader senere hvis hun blir lei av vanlige batterier! Er "bare" 2 MP men har meget bra optikk. Til prisen er det vel ingen kameraer i samme klasse som slår det. -Evt. Canon Powershot A400. SD kort og AA batterier her også. Litt dyrere... (Expert hadde det til 1299,- når jeg kjøpte det som julegave forrige uke, tror de har annen pris nå. Japanphoto selger det til 1490,- elns... Elkjøp har det til 1299,- i webbutikken sin). Fått bra tester så langt, har som sagt selv kjøpt det til min bedre halvdel i julegave. Canon Powershot A400 i prisguiden Ellers kan du jo titte på de billigste Olympus kameraene, bl.a. Fotoknudsen selger Camedia C-160 til 990,- kroner. Vet derimot ikke om jeg vil anbefale det... særlig siden det bruker XD kort (de er rådyre...). HP har også noen rimelige kameraer, men her har jeg sett mange på forumet som advarer mot de, har ingen erfaringer med HP kameraer selv. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Takker Kan forresten være at budsjettet blir utvidet en smule. Kanskje opp til 2000. Det skulle lette litt på trykket antar jeg Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Skal du kun kjøpe kamera til henne? Og ikke ekstrautstyr som minnekort, veske osv? Minnekort bør være med uansett synes jeg. Noen flere forslag opptil 2000,- Kodak EasyShare CX7430 - bruker MMC eller Memorystick duo - fås til ca. 1500,- hos noen websjapper, aner ikke evt. butikkpris. Sony Cyber-shot DSC-P73 - 4MP, bruker Memorystick (som ikke er så verst i pris nå), koster 1995,- i webpris hos Elkjøp. HP Photosmart R507 - bruker SD kort, 4MP, koster ca. 2000,- rundtomkring. Nikon Coolpix 4100 eller Nikon Coolpix 3700 - begge er meget bra kameraer med god optikk. Begge bruker SD kort og begge fås til rundt 2000,- Canon PowerShot A75 - meget bra kamera, bruker CF kort (som er billige!), i det hele tatt ett bra valg... fås fra 17-1800 og oppover. Jeg personlig ville ha valgt fra enten Nikon Coolpix serien eller Canon Powershot serien i denne prisklassen. Du har 3 stk Coolpix og velge imellom og 2 stk Powershot... bare husk at ett ekstra minnekort bør være med (i det minste ett 64MB!). Lykke til med å velge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå