ove2 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Fikk 105 på min, på sletta, hadde et original dekk fra X 250 på, var 5.10, det bremsa nok endel..., fikk den på bak hjulet i 55 km/t husker jeg! Hadde filt malossi med er100 forgasser 26mm, tilpassa blokk til cylinder, plana toppen 0,5mm og 80cc malossi eff. anlegg. fikk 95 i motbakke også. dette var i 92! nå driver jeg å trimmer snøscootere og ser hvor mye forgasser justering har å si! lufteskruen er for å stille bakking til kvart gass, nålen er for kvart til trekvart gass og Hoved dysa og hullene i luftfilteret er for fullgass. Juster dette perfekt og få en gasskvikk X! For å få et effektanlegg varmt nok bør nåla stå magrest mulig. X ruler! Endret 4. juli 2007 av ove2 Lenke til kommentar
hansi705 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 går en tsx bedre hvis man kun kjøper trimpotte og ikke hele anlegget? Lenke til kommentar
ove2 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 går en tsx bedre hvis man kun kjøper trimpotte og ikke hele anlegget? 9002398[/snapback] Ta bort plomberinga i innsuget og løft å bredd utblåsninga en mm hvis du ikke har gjort det alle rede da... så kjøper du effektanlegg, jeg brukte 80cc anlegget på min originale, funka det! fikk 75 da. er 190 høy og brukte store tunge dekk. Lenke til kommentar
hansi705 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 går en tsx bedre hvis man kun kjøper trimpotte og ikke hele anlegget? 9002398[/snapback] Ta bort plomberinga i innsuget og løft å bredd utblåsninga en mm hvis du ikke har gjort det alle rede da... så kjøper du effektanlegg, jeg brukte 80cc anlegget på min originale, funka det! fikk 75 da. er 190 høy og brukte store tunge dekk. 9005046[/snapback] løft å bredd utblåsinga? hvordan gjør man det?? må inrømme at jeg er amatør når det gjelder moped og motor generellt! Takker for svar =) Lenke til kommentar
ove2 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 går en tsx bedre hvis man kun kjøper trimpotte og ikke hele anlegget? 9002398[/snapback] Ta bort plomberinga i innsuget og løft å bredd utblåsninga en mm hvis du ikke har gjort det alle rede da... så kjøper du effektanlegg, jeg brukte 80cc anlegget på min originale, funka det! fikk 75 da. er 190 høy og brukte store tunge dekk. 9005046[/snapback] løft å bredd utblåsinga? hvordan gjør man det?? må inrømme at jeg er amatør når det gjelder moped og motor generellt! Takker for svar =) 9006796[/snapback] Rund fil, kan ta mer, da får man mer turtall og mindre bunndrag. husk å rund av kanten inn mot cylindret etterpå så ikke stempelringene hekter seg fast. ikke fil bensin kanalene.. kan ødelegge like mye som det kan hjelpe. kan runde av kanten av cylindret på framsiden av reedventilen for å gi bensina kortere vei, den bakre porten som går ned der heter boost og er den viktigste av alle kanalene. Lenke til kommentar
ove2 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Trimsett er greia! Brukte mallossi med Zeta stempel, det har mye tjukkere skjørt på stempelet så det holder. hjelper å file utblåsninga 1mm bredere og høyere, lag den litt rund. blokka stenger også litt av kanalene så der kan man også ta litt (Gjor det med motoren i....), Effektanlegget hjelper ganske mye når det fungerer, forgasserjustering er avgjørende her. Fikk 90 med bare cylinderet og 105 med 80cc effektanlegg og Er100 forgasser, en annen gang fikk jeg 100 med 21mm dellorto. Forgasser må ha en perfekt overgang til cylinderet, fil opp! Forgasseren justerte jeg slik ved å kjøre rundt på kvart gass, så halv gass og så full gass. lufteskruen bakking til kvart gass, nåla fra kvart til trekvart gass og hoved dysa/hullene i luftfilteret er for fullgass justering. Ove Endret 7. juli 2007 av ove2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå