Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Suzuki TS 50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøp hardcrome syllinder og 21 mm. dellorto forgaser. ha i 3.5 % helsyntetisk blanding. hjerne ett powerfilter, hvis ikke så borrer du 5-6 hull i org. filteret.

så bør du oxo har eff.anlegg. men det øker ikke ytelsen så mye, bare lyden.

 

Alt kjøpes på Vartal Mc deler.

 

www.google.com for å finne de. (husker ikke adressen)

Lenke til kommentar

Min personlig erfaring er at sylinder øker selfølgelig ytelsen mest. Bruk her helst hardcrom sylinder 47mm.

 

For enda mer økning brukte jeg potte i tillegg. Forgasser hadde liten effekt på min, brukte bare sinnsykt mye mer bensin.

 

I min mopedtid med TSX hadde jeg til vanlig 47mm sylinder, org. dyse 67,5, bensinnåla på speedstempelt på max, 2% olje i bensin + oljepumpa, effektpotte og dreving 16-54

 

Toppfart var ca: 80 oppover 100-110 flatmark og 120 nedover

 

Dette settet skar seg ikke en gang selv om svanehalsen mange ganger var rødglødene etter litt herjing på snø eller offroad

Endret av Lucifer 666
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Malossi 47mm, dellorto 21mm, powerfilter, gianelli 80 potte vil gi et herlig drag.

 

Med 15_52 vil du få en toppfart på ca 100.

Tipper nok at den blir litt mer en det ja :thumbup:

 

fordi med en airsal 47mm sylinder og gianelli 50 cc lyddemper gjør den 90 med orginal drevinga :p

Lenke til kommentar
Malossi 47mm, dellorto 21mm, powerfilter, gianelli 80 potte vil gi et herlig drag.

 

Med 15_52 vil du få en toppfart på ca 100.

Tipper nok at den blir litt mer en det ja :thumbup:

 

fordi med en airsal 47mm sylinder og gianelli 50 cc lyddemper gjør den 90 med orginal drevinga :p

En i klassen min har 15_52. Og på vei hjem fra vestlandet klarte han ikke mer enn 99 i nedoverbakke ;)

Lenke til kommentar
Malossi 47mm, dellorto 21mm, powerfilter, gianelli 80 potte vil gi et herlig drag.

 

Med 15_52 vil du få en toppfart på ca 100.

Tipper nok at den blir litt mer en det ja :thumbup:

 

fordi med en airsal 47mm sylinder og gianelli 50 cc lyddemper gjør den 90 med orginal drevinga :p

En i klassen min har 15_52. Og på vei hjem fra vestlandet klarte han ikke mer enn 99 i nedoverbakke ;)

Da må det være noe alvorlig galt med den X'en. Klarte 100-110 med en filt orginalsylinder med 16_54 dreving som er ca 10.000 omdreininger på 5-gir.

 

Sikker på at han ikke glemte å gire fra 4 til 5?? :p

Lenke til kommentar

Dt er ikkeno galt med den tsxen.

Dt var riktignok 15/54 dreving og da ligger toppfarta på ca. 100 hvis du presser den hardt

 

110 med en filt orginalsylinder :no:

 

Jeg hadde en porta orginalsylinder og effektanlegg, det gjorde 65-70 (det går ann å få de til å gå litt fortere, men ikke 100 +)

Endret av tvåførti
Lenke til kommentar
Dt er ikkeno galt med den tsxen.

Dt var riktignok 15/54 dreving og da ligger toppfarta på ca. 100 hvis du presser den hardt

 

110 med en filt orginalsylinder :no:

 

Jeg hadde en porta orginalsylinder og effektanlegg, det gjorde 65-70 (det går ann å få de til å gå litt fortere, men ikke 100 +)

Ikkeno problem i nedoverbakker det. Minst mulig motstand så raste turtallet i bånn.

Toppfarten på flatmark og oppoverbakker var jo heller begrederlig da det omtrent var så dårlig kompresjon at man nesten ikke merka forskjell på om den sto i gir eller fri når den ikke sveiv :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Malossi 47mm, dellorto 21mm, powerfilter, gianelli 80 potte vil gi et herlig drag.

 

Med 15_52 vil du få en toppfart på ca 100.

Tipper nok at den blir litt mer en det ja :thumbup:

 

fordi med en airsal 47mm sylinder og gianelli 50 cc lyddemper gjør den 90 med orginal drevinga :p

En i klassen min har 15_52. Og på vei hjem fra vestlandet klarte han ikke mer enn 99 i nedoverbakke ;)

en i klassen min hadde 120 med 15 drev og airsal 47mm og gianelli lyd demper ;)

Lenke til kommentar
Muligens fordi jeg er der selv. :whistle:

 

Eller, var, ikke så mye nå lengre.

hva heter du der da? :roll:

 

 

 

 

men btw, en i klassen min påstår at tsx er den styggeste mopeden han vet om :hrm:

 

 

så kjører han en gammel ihjelkjørt rs125 selv :hmm:

Lenke til kommentar
Muligens fordi jeg er der selv. :whistle:

 

Eller, var, ikke så mye nå lengre.

hva heter du der da? :roll:

 

 

 

 

men btw, en i klassen min påstår at tsx er den styggeste mopeden han vet om :hrm:

 

 

så kjører han en gammel ihjelkjørt rs125 selv :hmm:

Nå er vel en RS 125, mange ganger fetere enn 1 TSX uansett hvor gammel og rævkjørt den er....

Lenke til kommentar
Malossi 47mm, dellorto 21mm, powerfilter, gianelli 80 potte vil gi et herlig drag.

 

Med 15_52 vil du få en toppfart på ca 100.

Tipper nok at den blir litt mer en det ja :thumbup:

 

fordi med en airsal 47mm sylinder og gianelli 50 cc lyddemper gjør den 90 med orginal drevinga :p

En i klassen min har 15_52. Og på vei hjem fra vestlandet klarte han ikke mer enn 99 i nedoverbakke ;)

Da må det være noe alvorlig galt med den X'en. Klarte 100-110 med en filt orginalsylinder med 16_54 dreving som er ca 10.000 omdreininger på 5-gir.

 

Sikker på at han ikke glemte å gire fra 4 til 5?? :p

HAHAHAHAHAHAHA... 110 med filt orginalsylinder ja... :!: :!:

 

jeg hadde akkurat 100 i en nedover bakke med tung dreving, trimsylinder, dellorto 21 og trimpotter...

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Muligens fordi jeg er der selv. :whistle:

 

Eller, var, ikke så mye nå lengre.

hva heter du der da? :roll:

 

 

 

 

men btw, en i klassen min påstår at tsx er den styggeste mopeden han vet om :hrm:

 

 

så kjører han en gammel ihjelkjørt rs125 selv :hmm:

Nå er vel en RS 125, mange ganger fetere enn 1 TSX uansett hvor gammel og rævkjørt den er....

da har du ikke sett denna :!:

Lenke til kommentar
jeg hadde akkurat 100 i en nedover bakke med tung dreving, trimsylinder, dellorto 21 og trimpotter...

Korrekt og nøyaktig filing av sylindere gir noenlunde samme effekt som trimpotte. Min erfaring med filte orginal sylindere (og jeg har filt og trimmet mange..) er at om motstanden blir liten nok som i nedoverbakke/sterk medvind klarer man og dra nesten ubegrenset turtall ut av den. Men når den har brukt for litt moment som i oppoverbakke og på flat vei har den ikke sjangs å få opp turtallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...