Gå til innhold

Kjøpe pc fra USA! æøå

eikum

Anbefalte innlegg

Hey!

den amerikanske dollarn er veldig lav nå, så har tenkt meg å kjøpe bærbar pc fra utlandet.

det eneste ejg lurte på var æøå

Vet at disse er fjernet men mangler tastene æøå?

Tenkte viss jeg kjøpte en bærbar fra usa og når jg fikk den kunne jg installert norsk tastatur!

Noen som vet om dette fungerer?

MVH

Eikum

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en ting som ganske sikkert virker, at du bruker et ekstra tastatur som du kobler til. Hvis du vil bytte ut det som opprinnelig er der bør du snakke med pc-produsenten (f.eks HP), så ringer du til HP Norge å snakker med dem om det er mulig å bytte. Hvis ikke så hadde jeg ikke tatt sjansen på at det går..

Lenke til kommentar

USA = NYSC opg diverse andre standarder og har ikke samme volt (230v) som vi har her i norge om jeg tar ikke tar helt feil, mye styr med ny transformator og diverse i tillegg, da samtidig som support og garanti er vanskelig å ha på så stor avstand. For å ikke nevne 23% MVA (medverdiavgifte) som må betales til den norske stat i moms og. Men pc`er i norge er jo ganske billig om du leter bra nok :roll:

Endret av Slabbedasken
Lenke til kommentar

Eg hadde en bærbar pc ,vell å merke ikke en av nytypen da men..

Der så var det ikke æ,ø,å,men trur det var instalert programmvare for tastaturet eller nåkke slik at æ,ø,å var på samme plass som dei sitter til vanlig barre ikke du såg fysisk at der stod æ.ø.å.. kan ikke garantere at det vil komme til å funke på alle bærbar pc'er ..men,det er i alle fall ikke umulig..

*litt treig som vanlig* :p

Endret av Mafuck
Lenke til kommentar
Hey!

den amerikanske dollarn er veldig lav nå, så har tenkt meg å kjøpe bærbar pc fra utlandet.

det eneste ejg lurte på var æøå

Vet at disse er fjernet men mangler tastene æøå?

Tenkte viss jeg kjøpte en bærbar fra usa og når jg fikk den kunne jg installert norsk tastatur!

Noen som vet om dette fungerer?

MVH

Eikum

Tastene er der rent fysisk, de er bare merket litt annerledes. Det skal finnes noen klistrelapper som du kan klistre på tastene, som gir norsk tastatur, og disse skal visstnok sitte svært godt også. Har dessverre ingen link, men det har kanskje noen andre?

Lenke til kommentar

Enten skaffe løse taster eller bruke klistremerker med bokstavene. Strømforsyningene er ikke lenger et problem da alle nye bærbare har en switch mode strømforsyning som opererer fint mellom 100 til 240 volt. Eneste du trenger er å skifte ut pluggen inn på strømforsyningen. selges billig hos f.eks Clas Ohlson.

EDIT: Maskina trenger da slett ikke å skifte plugg :p

Endret av Gromit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...