Gå til innhold

hvilken SATA driver til min K8NS Pro?

asad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søren....jeg har denne driveren, men etter å ha innstallert den ( i begynnelsen av innstallasjonen av win XP) , får jeg opp at dataen ikke finner noen harddisker! Og jeg har to, som jeg har windows innstallert på nå.

Hvordor finner den ikke diskene?

Lenke til kommentar

høres rart ut. Har samme hovedkort som deg. Hvilken bios versjon har du?

Uansett så har ikke jeg brukt driveren. Ikke installert hos meg. Mener å huske at tidligere bios versjoner hadde problemer med sata kontrolleren.

Hvis du ikke har f8, anbeafaler jeg på det sterkeste å oppgradere til denne. Fikset masse problemer hos meg. Deriblant noen lite hyggelige blåskjermer, men det gjenstår å se. (holde pusten)

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
høres rart ut. Har samme hovedkort som deg. Hvilken bios versjon har du?

Uansett så har ikke jeg brukt driveren. Ikke installert hos meg. Mener å huske at tidligere bios versjoner hadde problemer med sata kontrolleren.

Hvis du ikke har f8, anbeafaler jeg på det sterkeste å oppgradere til denne. Fikset masse problemer hos meg. Deriblant noen lite hyggelige blåskjermer, men det gjenstår å se. (holde pusten)

Jeg har versjon 6. Bør jeg oppdatere?

kunne du linka til den nyeste versjonen og eller :)

Endret av asad
Lenke til kommentar
Du har f4. Du bør nok oppgrader bios.

Kan ikke garantere at det funker men det er vel verdt et forsøk.

Nyeste bios er f8.

Kan du (grunngi hvorfor) utdype dette.... :whistle:

Spesiellt hvorfor det er vel vert et forsøk å ødlegge kortet hvis det ikke virker.

Okei. Jeg har slete med blåskjermer og hd kræsj i snart en måned. Har fått: delayed write error, som du kan google for å finne ut om. Tro meg det er ikke noe gøy. Har prøvd det meste, alt fra formatering til å oppdatere og forandre på ulike drivere. Siste jeg gjorde var å flashe bios, og vips så funker pcen bra. Bios flashing går som oftest bra, men alle vet jo at det er en viss risiko med dette. Tenkte at siden han hadde problemer som var HD relatert så kunne det hjelpe med en bios oppgradering siden dette hjalp meg.

Anbefaler å flashe biosen fra floppy, og ikke den bedritne Qbios i Windows. Alle vet jo hva som skjedde med PCen til Dahle.. Gigabyte har hatt store problemer med sine tidligere bioser har jeg fått inntrykk av.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
Du har f4. Du bør nok oppgrader bios.

Kan ikke garantere at det funker men det er vel verdt et forsøk.

Nyeste bios er f8.

Kan du (grunngi hvorfor) utdype dette.... :whistle:

Spesiellt hvorfor det er vel vert et forsøk å ødlegge kortet hvis det ikke virker.

Okei. Jeg har slete med blåskjermer og hd kræsj i snart en måned. Har fått: delayed write error, som du kan google for å finne ut om. Tro meg det er ikke noe gøy. Har prøvd det meste, alt fra formatering til å oppdatere og forandre på ulike drivere. Siste jeg gjorde var å flashe bios, og vips så funker pcen bra. Bios flashing går som oftest bra, men alle vet jo at det er en viss risiko med dette. Tenkte at siden han hadde problemer som var HD relatert så kunne det hjelpe med en bios oppgradering siden dette hjalp meg.

Anbefaler å flashe biosen fra floppy, og ikke den bedritne Qbios i Windows. Alle vet jo hva som skjedde med PCen til Dahle.. Gigabyte har hatt store problemer med sine tidligere bioser har jeg fått inntrykk av.

Takk skal du ha. Jeg har faktisk fått noen blåskjermer i det siste! Faktisk, mens jeg ikke gjorde annet enn å surfe på nettet.

Skal lese litt om dette her nå :)

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...