Gå til innhold

Nye bilder av PSP. Inkludert flere videoer.

the_fire

Anbefalte innlegg

Godt at jeg har en PSP Value Pack forhåndsbestilt.

Den vil snart befinne seg hos meg.

Det morsomme er jo at både Japan og Europa bruker region 2 på spill, musikk og film. Dermed kan vi bruke alt som kommer i norske butikker i mars på den japanske konsollen. :)

Skal dog kjøpe meg et ekstra batteri eller to, for å forsterke kapasiteten. Batteriene er ladbare, små, billige og lett å ta ut fra PSP'en så det er en god løsning på batteriproblemet. Tror mange kommer til å ha et ekstra batteri i lommen etterhvert som PSP brer om seg i markedet. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte aldri PS2, derfor skal det mye til for at jeg kommer til å like psp, men hvis de kommer til å satse på annet enn bilspill og alt det crapet der, så har den en sjangs hos meg. Uansett, jeg har alltid foretrukket nintendo-spill og jeg syntes DS'n er genial. Blir en slik i første omgang..

Lenke til kommentar

Litt pussig at nintendo gikk ut med den uttalelsen, for hvis prisen på psp er såpass lav som antatt ( ca 2000) så vil den sikkert bli veldig populær. Kanskje nintendo mente at features ved psp'n vil gjøre den altfor dyr til at den kom til å bli lønnsom? Mulig at sony prøver å "dra en xbox" på håndholdtmarkedet, altså lansere en maskin som de taper penger på, men vil kapre markedsandeler og lage et velkjen navn.

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer, så vidt jeg har forstått det - Sony hadde i utgangspunktet tenkt å selge PSPen for en langt høyere basispris, men konkurransen med Nintendo DS' lave prisnivå (som likevel er så høyt at Nintendo tjener per solgte enhet) har presset PSP sin pris ned på omtrent samme nivå, og som følge vil Sony tape penger på maskinen.

For øvrig: det heter Game Boy Advance, skjønner ikke hvor folk får den "Advanced" fra.

Hva gjelder Nettavisens påstand om at DSen passer bedre for barn, kan jeg ikke annet enn å riste på hodet i oppgitt frustrasjon. Maken til tøv.

PSPen ser klart ut til å ha den beste skjermen og er, så vidt jeg kan bedømme, en del raskere enn DSen. Foreløpig vet jeg i hvert fall at jeg skal ha en DS, da en del av spillene som kommer ser ut til å bli knall, og da det jeg har prøvd så langt på maskinen har vært temmelig engasjerende greier (SM64DS og Hunters). Forhåpentlig blir også PSP en maskin med litt mer interessante greier enn bilspill, slik PS2en er blitt det. I alle tilfelle: en killer-tittel vil kunne avgjøre mye, og jeg tror Nintendo f.eks. kan få en slik med Metroid: Prime: Hunters (eller en annen høyprofils førstepersonsskyter) hvis de klarer å markedsføre hvor mye mer elegant styringen i slike blir med den trykksensitive skjermen. Tilsvarende for WarioWare, som jeg tipper blir bedre enn noen gang på DS. Markedsføres denne type spill, vil det kunne ha like mye masseappell som f.eks. EyeToy og SingStar.

Og det er vel igrunn det eneste problemet med PSPen: den er rett og slett litt konservativ i måten å tenke spill på. Men for mange (inkludert meg selv) er vel konseptet med en bærbar PlayStation nok i seg selv.

Lenke til kommentar

Microsoft flirte jo av at Sony skulle prøve seg på dette markede, og samenlignent det med at det ble som at de skulle prøve seg på OS verdenen.

Blir spenende å se hvordan det går med salg i europa. Jeg har i værtfall stor tro på psp! ser meget bra ut

Lenke til kommentar

Dette er egentlig feil forum for denne tråden... Og hvorfor blir disse trådene alltid ødelagt her på gamer.no? Eller, er vel ikke et spesialtilfelle kanskje, men ofte blir det bare drittkasting her inne.

psp-release6.jpg

PSP = Sexy, DS = Billig utseende.

Screen Resolution: DS: 256 x 192 (4:3) x2, PSP: 480 x 272 (16:9)

Pixel Count: DS: 98,304, PSP: 130,560

Color Resolution: DS: 18-bit, PSP: 24-bit

CPU1: DS: ARM9 (67MHz, 32KB shared), PSP: MIPS R4000 (333MHz, 4MB "Embedded DRAM")

CPU2: DS: ARM7 (33MHz, 64KB + 32KB Shared), PSP: None

Memory: DS: 4MB PSP: 32MB

VideoRAM: DS: 656 KB, PSP:None]

Battery Life (hours): DS: 6 to 10, PSP: 4 to 6

fra omnigamer forum

Lenke til kommentar
Microsoft flirte jo av at Sony skulle prøve seg på dette markede, og samenlignent det med at det ble som at de skulle prøve seg på OS verdenen.

Blir spenende å se hvordan det går med salg i europa. Jeg har i værtfall stor tro på psp! ser meget bra ut

Microsoft kan flire så mye de vil. Det gliset er nok snart borte når Sony endelig viser at de har noe på håndholdtkonsoll markedet å gjøre. For det har jeg tro på. Jeg tror det er bra både for Sony, Nintendo og spesielt for oss forbrukere at Nintendo ikke er alene om den håndholdte konsollene lenger. Det fører til en krig på den fronten også, og det trengs, for håndholdte konsoller har ofte en tendens til å ha en voldsom pris.

Bare det at en Gameboy Advance koster mer enn en GameCube sier jo en del.

Jeg har tro på PSP. Og at den er populær er det vel ingen tvil om. Dog, japanere kjøper alt det skal være. Er helt sikker på at veldig mange av de som sto i kø for å kjøpe seg PSP, også sto i kø for å kjøpe en Nintendo DS. ;)

Lenke til kommentar
Ja, det stemmer, så vidt jeg har forstått det - Sony hadde i utgangspunktet tenkt å selge PSPen for en langt høyere basispris, men konkurransen med Nintendo DS' lave prisnivå (som likevel er så høyt at Nintendo tjener per solgte enhet) har presset PSP sin pris ned på omtrent samme nivå, og som følge vil Sony tape penger på maskinen.

Ikke helt riktig det der. :)

Ken Kuturagi har selv sagt at grunnen til at Sony kan selge PSP'en billigere enn først antatt, var at Sony bestemte seg for å lage en større del av komponentene selv. Det blir billigere for Sony, da de ikke trenger å kjøpe alle delene fra underleverandører.

Men det er nok en viss markedsstrategi med i bildet også, og kan nok hende at Sony taper _litt_ på PSP. Men er nok langt fra så mye som enkelte analyser og synsere rapporterer om.

Man må også huske på at de fleste PSP'ene på markedet nå kommer i Value Pack eske. Altså den dyrere pakken, som Sony muligens tjener mere penger på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...