the_fire Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Surfet litt og plutselig dukket det opp litt av hvert om PSP! http://www.play-asia.com/paOS-17-74-ox.html Flere bra'e videoer var det og Og prisen for en standar pakke ville være på 1200 NOK! (Kilde:Dagbladet.no) Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Råtøft! Vil ha en sånn NÅ! Hohoho Lenke til kommentar
Shinobi Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 NDS eier fortsatt PSP imho. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Skal nok ha meg en PSP etter hvert jeg også. *Laster ned filmer fra link* Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Blir jo akkurat som en bærbar PS2 ? Lenke til kommentar
vizit Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Hvilken blir best? -PSP eller -DS Endret 7. desember 2004 av vizit Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Med tanke på hvilken av dem som blir best, så skal jeg prøve å være så saklig som mulig her. Hva jeg mener om disse to håndholdte konsollene har ingenting med mitt forhold til PS2 og GameCube og gjøre. Før så var jo de fleste ganske sikre på at Nintendo DS ville vinne denne "krigen". Nintendo har mye erfaring med håndholdte konsoller tidligere, mens Sony er ganske nye. Og etter å ha lest litt om disse to, så inrømmer jeg at også jeg trodde Nintendo DS ville bli den beste. Men nå har jeg forandret mening. Jeg har lest litt forhåndsanmeldelser og litt forskjellig av dem, spesielt DS, og...det er ikke BARE begeistring. Nintendo DS er en ren spillemaskin. Og ingenting annet. Den har 2! skjermer, og den ene er såkalt trykkfølsom. PSP derimot, har bare en skjerm, men den virker til gjengjeld for å være av mye bedre kvalitet, og større, enn skjermene til DS. Dessuten så er det nå bekreftet at PSP ikke bare spiller spill med PS2 grafikk, men også Mp3, filmer o.l. Hvilken av de to konsollene som vil selge mest, er fortsatt helt 50/50. Men Nintendo DS har nå fått et lite forsprang siden PSP først kommer i mars. Kanskje blir DS folkets favoritt, men det betyr ikke nødvendigvis at den er "best". Selv så kommer jeg til å kjøpe meg en PSP. Spesielt nå som det er sagt at den blir mye billigere enn først antatt, med tanke på de mange funksjonene. Kanskje kjøper jeg meg en Nintendo DS også. Hvem vet. Den er faktisk veldig spennende, med de to skjermene, og det at den kommuniserer trådløst med andre DS'er i nærheten. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 så den på spillmagazinet på tv2. Lenke til kommentar
Shinobi Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Med tanke på hvilken av dem som blir best, så skal jeg prøve å være så saklig som mulig her. Hva jeg mener om disse to håndholdte konsollene har ingenting med mitt forhold til PS2 og GameCube og gjøre.Greit nok utgangspunkt. Før så var jo de fleste ganske sikre på at Nintendo DS ville vinne denne "krigen". Nintendo har mye erfaring med håndholdte konsoller tidligere, mens Sony er ganske nye. Vet du hvor mange prosent av markedet for håndholdte konsoller Nintendo kontrollerer? 80 prosent (ifølge ign), da snakker vi verdensbasis. Før PSP har kommet, men likevel. Det er ganske høye tall, det ser kanskje du også? Vi snakket uansett ikke om salgstall, men om hvem du syntes var best. Dermed, irrelevant. Men dog, Nintendo har MYE innflytelse på dette markedet, og det skal endel til for å vippe de _betydelig_ av pinnen. Jeg personlig tror at PSP vil klare dette,til en viss grad. Men Nintendo vil fortsatt ha overtaket. Still. Irrelevant. Og etter å ha lest litt om disse to, så inrømmer jeg at også jeg trodde Nintendo DS ville bli den beste.Men nå har jeg forandret mening. Jeg har lest litt forhåndsanmeldelser og litt forskjellig av dem, spesielt DS, og...det er ikke BARE begeistring. Tør jeg spørre hvem du har lest anmeldelser av? Rune Fjeld Olsen par example, som du og Riotguy hakket så betraktelig på fordi han ga GTA:SA 5, og ikke 6? I rest my case. Nintendo DS er en ren spillemaskin. Og ingenting annet. Den har 2! skjermer, og den ene er såkalt trykkfølsom. PSP derimot, har bare en skjerm, men den virker til gjengjeld for å være av mye bedre kvalitet, og større, enn skjermene til DS. Dessuten så er det nå bekreftet at PSP ikke bare spiller spill med PS2 grafikk, men også Mp3, filmer o.l. Greit, da vil jeg be SAMTLIGE brukere ta av seg hatten for Nevnarion! Grunn: Denne selvmotsigende blæren uten ryggrad av annen grad enn de med Sony-merkelapp, har nå gått over til å FORSVARE det "å ha flere muligheter"(les signaturen), jeg husker fortsatt en person som verbalt halshugde Xbox-fanboys fordi de foretrakk Xbox, med flere muligheter, det ble ikke nok spilleglede for stakkars Nevnarion med flere funksjoner enn pur spill. Men dette er altså helt OK når det er snakk om håndholdte konsoller, og Sonys ære? -Snakker om å drite i egen hage.. Hvilken av de to konsollene som vil selge mest, er fortsatt helt 50/50. Men Nintendo DS har nå fått et lite forsprang siden PSP først kommer i mars.Kanskje blir DS folkets favoritt, men det betyr ikke nødvendigvis at den er "best". Som sagt, Nintendo kontrollerer store deler av markedet, og det har litt med merkestandhaftighet og imageoppbygning å gjøre at de står såpass sterkt, og vil gjøre det i LANG tid fremover. Neeh, det er vel ganske dumt å uttale seg på vegne av andres anmeldelser/meninger, man bør vel helst få testet begge to før man sier noe. Jeg har ikke fått testet noen av de, og skal heller ikke uttale meg om hvem som er best. Synd du ikke hadde nok vett til å la være også, Nevnarion. Endret 7. desember 2004 av Shinobi Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 PSP ser spennede ut men det er dumt at man blir avhengig av memory stick for å høre musikk og se filmer. Ikke særlig interessant å kjøpe film i et format som kun kan spilles av på PSP. Lyd og bildekvalitet vil jo være betydelig bedre på en standalone DVD spiller. Og musikk er fremdeles best på CD/DVD. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3545 jeg skal hvertfall ha en slik. den kommer med en demo disk med spill demoer og filmer og musikk regner jeg med og den har både engelsk og japansk meny hvis man importerer fra japan, og den er sonefri. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 PSP ser spennede ut men det er dumt at man blir avhengig av memory stick for å høre musikk og se filmer. Ikke særlig interessant å kjøpe film i et format som kun kan spilles av på PSP. Lyd og bildekvalitet vil jo være betydelig bedre på en standalone DVD spiller. Og musikk er fremdeles best på CD/DVD. ja, det skulle vært mulig å brenne egne umd disker med musikk hvis umd leseren til psp hadde vært skrivbar som i md spillere hadde det vært fett. da kunne vi brent ut egne filmer og sett dem på psp. men det er vel nettopp derfor sony ikke har det slik. men det er da greit nok å ha muligheten til å høre på mp3 hvis man vil, Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Greit, da vil jeg be SAMTLIGE brukere ta av seg hatten for Nevnarion! Grunn: Denne selvmotsigende blæren uten ryggrad av annen grad enn de med Sony-merkelapp, har nå gått over til å FORSVARE det "å ha flere muligheter"(les signaturen), jeg husker fortsatt en person som verbalt halshugde Xbox-fanboys fordi de foretrakk Xbox, med flere muligheter, det ble ikke nok spilleglede for stakkars Nevnarion med flere funksjoner enn pur spill. Men dette er altså helt OK når det er snakk om håndholdte konsoller, og Sonys ære? -Snakker om å drite i egen hage.. Du misforstår jo så totalt at det hele er latterlig. Er bare så vidt jeg gidder å svare med motargumenter, men det er greit Shinobi, siden du ber så pent så... :!: Det med Xbox er en helt annen greie. Det jeg klagde på den gangen var at det rundt Xbox var hovedsakelig fokusert på online-forbindelse, modding o.l. og ikke kvaliteten på spillene. Med PSP/Nintendo DS er det noe helt annet. Det er håndholdte konsoller og kan ikke sammenlignes med vanlige stasjonære konsoller. De er ment for å tas med overalt, og da kan det være greit å ha innebygd Mp3-spiller fks. Dessuten er det ikke onlineforbindelse på dem. Uansett Shinobi, du vet jeg har rett, men jeg skal inrømme at det var et godt argument du kom med der. Du satte meg neeesten i sjakk. Men bare nesten. Jeg eier deg uansett hva du sier Shinobi. Og før du kommer med enda et usaklig svar på deg jeg skriver nå så foreslår jeg at du lufter "Shinnballene"* dine litt først. *refererer til annen tråd på forumet Endret 8. desember 2004 av Nevnarion Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Tror størrelse vil ha veldig mye å si på salgstallene... Feks:Jeg hadde jeg en 30gb Creative MP3-spiller, men den ble for stor, så kjøpte meg en iPod. Størrelsen er ikke ekstremt stor forskjell, men nok til at jeg gidder ha den med meg fremfor liggende hjemme i skuffen. Lenke til kommentar
mobilfreek Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) jeg skal få meg psp edit: hvor mye koster import og sånt fra japan?? Endret 8. desember 2004 av mobilfreek Lenke til kommentar
Power-Z Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 batteritiden på psp er vel ikke noe å skryte av da, det er jo trossalt en av de viktigste kriteriene til en bærbarkonsoll.. Lenke til kommentar
Shinobi Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Du misforstår jo så totalt at det hele er latterlig. Er bare så vidt jeg gidder å svare med motargumenter, men det er greit Shinobi, siden du ber så pent så.. Okei, fonzie. Misforstår jeg innleggene dine, er det vel strengt tatt ikke meg det er noe i veien med? Det er vel kanskje DU som kan vurdere å uttrykke deg annerledes, og mer utfyllende istedet for halvstammende innlegg med tekstoppbygning som en middels narkojunkie. ;/OK, så misforstår jeg aaaabsolutt aaalt sammen, men da er det kun en som har skylden, og kisen heter Nevnarion. Det gjør ikke _meg_ et gram mer latterlig enn deg, matey. Ja, tenk på at jeg måtte BE deg om å komme med et motargument, sier ikke det litt for mye? La oss ta en titt på hva du har sagt her: Det med Xbox er en helt annen greie. Det jeg klagde på den gangen var at det rundt Xbox var hovedsakelig fokusert på online-forbindelse, modding o.l. og ikke kvaliteten på spillene.Med PSP/Nintendo DS er det noe helt annet. Det er håndholdte konsoller og kan ikke sammenlignes med vanlige stasjonære konsoller. De er ment for å tas med overalt, og da kan det være greit å ha innebygd Mp3-spiller fks. Dessuten er det ikke onlineforbindelse på dem. Oi, fire-fem linjer med drittpreik, kudos. Hvordan er været i jeg-kan-ingenting-land? Så Xbox-forsvarerne var mest fokusert på onlineforbindelse og modding? zomg. Hva gjør du i disse innleggene her da, Nevnarion? Jo, du velger PSP foran DS fordi det er flere funksjoner. --------------------------------------------- "Ohno's, Shinobi skjønner fortsatt ikke hva jeg snakker om, det er jo helt annerledes med håndkonsoller fordi de er ment til å tas med overalt, MEGA OHNO'S!!11enen" Åjo, jeg skjønner nøyaktig hva du mener, men DU må også huske på at det er fortsatt først og fremst SPILLkonsoller fra Sony/Nintendo, og da blir det HELT feil å velge en av konsollene fordi det er andre funksjoner som appellerer mest, beklager. "Det blir feil å sammenligne stasjonære og håndholdte konsoller" Ja og nei, det er først og fremst spillingen som skal stå i fokus, samme hvor mye du vrir og vrenger på det. Ihvertfall ikke i så liten grad at andre funksjoner avgjør om du velger PSP eller DS. Det helt klart ironiske her er at du velger PSP bare fordi du ikke er noe annet enn nitrist utgave av en Sony/PS FANBOY, noe du indirekte beviser ved å argumentere på denne måten. Miserable fakta, men slik er det. Føl deg fri til å prøve å motbevise det, kompis. Hvorfor skulle Nintendo ha MP3-tilgjengelighet? Nintendo har ALDRI hatt dette som policy å kombinere slik, det er vel heller så meganødvendig. Ei heller har de hatt MP3 i noen av deres produkter, noe som Sony har drevet med i et par år nå. Jeg skal ikke si noe gærent om Sony, jeg har for mye respekt for dem til akkurat det. Selvfølgelig, det er helt greit av Sony å kombinere, sikkert fint det hvis du vil ha dobbelt opp med mp3-spillere, Nevnarion. -Neida, seriøst, det er bare ikke så aktuelt for Nintendo som det er for Sony, som er en multifunksjonelt selskap, det er ikke bare rendyrket spill slik som Nintendo Japan opererer. ---------------------------------------------------------------- Uansett Shinobi, du vet jeg har rett, men jeg skal inrømme at det var et godt argument du kom med der. Du satte meg neeesten i sjakk. Du har jo ikke rett. Hvem sier det? Du? Jeg hører ikke på dobbeltmoraliserende fanboys, sorry. Selv om de måtte ha absolutt all trang i verden til å motbevise det. Men bare nesten. Jeg eier deg uansett hva du sier Shinobi. Å så langt der ifra, dessuten er det ikke jeg som prøver å eie deg, det klarer DU så alt for fint selv! Som i neste runde: Og før du kommer med enda et usaklig svar på deg jeg skriver nå så foreslår jeg at du lufter "Shinnballene"* dine litt først. Ånei, kongen av usaklighet kalte meg usaklig. Les utfetet tekst for poenget. pwn3d. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Okay. Siden dere ikke kan være så konkrete og saklige i denne debatten så er det nesten min plikt å være det. Du kan altså velge mellom Nintendo sin DS og Sony sin PSP. Du kan altså velge mellom Nintendo 64grafikk eller PS2 grafikk. Det er så enkelt at det ikke trenger noe bottom line. (Shinobi) Okei, fonzie. Misforstår jeg innleggene dine, er det vel strengt tatt ikke meg det er noe i veien med? Det er vel kanskje DU som kan vurdere å uttrykke deg annerledes, og mer utfyllende istedet for halvstammende innlegg med tekstoppbygning som en middels narkojunkie. ;/ Okay. Jeg på vegne av Nevnarion takker for at han atter en gang vant en diskusjon. For når du kommer med personangrep som ikke har noe med saken å gjøre så er det som du selv sier at du har tapt. Ikke bare tapt. Men også mistet all selvrespekten. OG la oss ikke glemme hvem som ledet konsollmarkede før Playstation kom. Det var nok Nintendo det ja. Og nå. Whose the KING Og størrelsen er ikke alt. Det er hvordan den brukes og hva den brukes til. Håndkonsoller som med andre....eeh....ja.... Lenke til kommentar
Glen_ Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Herregud, kan dere SLUTTE å være så javla barnslige!? svelg stoltheten og hold KJEFT!!! det blir nok en PSP etter jul, ja. stort stipend i januar. størrelsen på PSP og nintendo DS er jo så og si identisk, egentlig... PSP er marginalt bredere, men dog.. jeg er vant med å ha store ting i lomma. har 3650 og en av de første creative jukebox mp3spillerene som kom, og den er enorm! så jeg tror PSP blir bra jeg. glede seg.... Endret 8. desember 2004 av Glen_ Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) ja dere får velge hva dere vil men PSP appelerer mest til meg både spillmessig, design messig og ytelses messig. prisen er ikke ille heller synes nå jeg. vurderer sterkt å importere en fra japan med ridge racers spillet, ser fett ut. og at den har mp3 og video funksjonalitet er vel bare et pluss, det går vel ikke ut over prisen i nevneverdig grad ? den er vel bare noen hundrelapper dyrere enn NDS ? akkurat nå er det ikke så stort utvalg av spill men etterhvert er jeg sikker på det kommer syke spill dessuten så er GT4 på trappene og den skal visstnok være like bra og _lik_ som dens om kommer til PS2. tenk på PSP2 a Endret 8. desember 2004 av 2mass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå