toreae Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Som topik sier for ikke oppdatert fra internett. Bruker Mandrake kontrolsenter, får beskjed om starter nedlasting av synthesis.hdlist.cz fra medium update_source. Og så dukker en feilmelding opp med: Det er umulig å hente ned listen over nye pakker osv. Finner ikke noe hos Mandrake - errata, men jeg mener en tidligere versjon hadde liknende feil. Noen som kan hjelpe? Finnes en installasjonslog så jeg kan se om alt ble innstallert? Lenke til kommentar
Fuzzbin Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Mulig jeg tar feil, men jeg mener Mandrake baserer seg på urpmi. Gå inn på easyurpmi og følg oppskriften der. Da tror jeg updaten i kontrollsenteret skal fungere. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Svaret på om det virker er tja. Har nå fått lagt inn flere linjer i Mandrake kontrollsenter - mediehåndterer, men oppdateringer virker fremdeles ikke. Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 dra opp et konsoll, logg inn som root, og kopier inn koden fra easy urpmi for update source. deretter skriv inn urpmi.update -a og så urpmi --auto-select (pleier jeg, da tar den med alle mulig oppdateringer som ligger ute på alle speiele du har lagt inn). Vanskeligere er det ikke Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Du trenger vel ikke å bruke URPMI for å oppdatere Mandrake. Kan du poste hele feilmeldingen du fikk? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Gjorde følgende: Gikk inn på easyurpmi og fulgte oppskriften der. Deretter urpmi --auto-select -v (fant dette på et forum). Nå virker det som det skal. Anntar at en rpm eller flere ikke ble innstalert under innstallasjonen, satt ikke å stirret mens det pågikk. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå