EspenDL Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei! Jeg har mekka sammen et lite script som skal vise hvor mye tid det er igjen til en dag... Alt fungerer greit, men etter denne dagen vil jeg at det skal stå nedtelling fulført. Noen som vet hvordan? <?php #PHP Nedtelling #Espen de Lange #Differansen mellom din lokale tid og servertiden. define("diff", 7); function countdown($target_date, $event='') { /* Få differansen */ $diff = time() + diff*60*60 - strtotime($target_date); $end = (substr($diff, 0, 1) == '-') ? "$event": "$event"; $diff = abs($diff); /* Kalkuler differansen */ $years = intval($diff/(60*60*24*365)); $diff -= ($years*60*60*24*365); $months = intval($diff/(60*60*24*30)); $diff -= ($months*60*60*24*30); $weeks = intval($diff/(60*60*24*7)); $diff -= ($weeks*60*60*24*7); $days = intval($diff/(60*60*24)); $diff -= ($days*60*60*24); $hours = intval($diff/(60*60)); $diff -= ($hours*60*60); $minutes = intval($diff/60); $diff -= ($minutes*60); $seconds = intval($diff); /* Utdata */ $output = ''; $output .= ($years > 1) ? "$years år, " : ''; $output .= ($years == 1) ? "$years år, " : ''; $output .= ($months > 1) ? "$months måneder, " : ''; $output .= ($months == 1) ? "$months måned, " : ''; $output .= ($weeks > 1) ? "$weeks uker, " : ''; $output .= ($weeks == 1) ? "$weeks uke, " : ''; $output .= ($days > 1) ? "$days dager, " : ''; $output .= ($days == 1) ? "$days dag, " : ''; $output .= ($hours > 1) ? "$hours timer, " : ''; $output .= ($hours == 1) ? "$hours time, " : ''; $output .= ($minutes > 1) ? "$minutes min, " : ''; $output .= ($minutes == 1) ? "$minutes min, " : ''; $output .= ($seconds > 1) ? "og $seconds sek " : ''; $output .= ($seconds == 1) ? "og $seconds sek " : ''; $output .= $end; echo $output; } echo countdown('Dec 08, 2004'); ?> Lenke til kommentar
LoS Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) kan du ikke bare sjekke om verdien er høyere enn 0 da? if($verdi < 0) { echo 'nedtelling ferdig'; } f.eks. Eventuelt bruke www.php.net/checkdate edit: mindre enn null kanskje? Endret 7. desember 2004 av LoS Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg ble ikke så mye klokere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå