Gå til innhold

Archos AV420 eller asono HUBB?

Anbefalte innlegg

Tja, noen "der ute" som har erfaringer med noen av dem? Skal kjøpe én av dem, men vet ikke hvilken jeg skal velge... Det eneste jeg ser som er forskjell på dem er at:

- asono har radio, noe ikke Archos har

- Archos har større skjerm (3,8" mot 3,5, wow...) og ser bedre ut

Innspill mottas med takk ;)

asono HUBB: http://asono.com/no/go/i/27/m/prod/cid/9/pid/59/v/normal

Archos AV420: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=37240

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Endte opp med en Asono Hubb. Jeg ergrer meg imidlertid svært over forskjellige ting:

- Det går tregt å få byttet sang (akkurat som om harddisken ikke klarer å følge med)

- Det er (foreløpig) kun støtte for et fåtall videoformater. De fleste DVD-filmene mine er kodet om til "feil" mpeg-format (mpeg2 og ikke mpeg4 som spilleren foreløpig bare støtter)

- Når jeg skal ta opp programmer fra tv eller vise videofiler fra Hubb'en på tv flimrer bildet og er svart/hvitt

- Man kan kun få tråløst tilkobling til internett/mail (etter en fremtidig firmware-oppdatering) ved å sette inn et CF WLAN-kort som jeg etter masse leting ser at ikke er VEDLIG tilgjengelig

- Når jeg tar opp fra f.eks radio blir det dårlig lydkvalitet

- Den foreløpig eneste firmware-oppdateringen som skal gi støtte for memo og kalkulator fungerer ikke. Jeg får kun opp nye ikoner på spilleren uten at funksjonene er klare til bruk (ja, jeg har gjort det riktig...)

- Firmware-oppdateringene som gir støtte for det som er interessant med spilleren blir utsatt hele tiden

- Når jeg ser filmer går det ikke an å spole slik at jeg f.eks kan se resten av filmen en annen gang. Man må sette på filmen fra begynnelsen igjen...

Kjedelig dette her. Jeg kan kode om divx-filmene på PC'en med den medfølgende programvaren, men det tar mangfoldige timer på én film. Vurderer nesten å kjøpe meg en iPod i stedet... Kjipt, for jeg kjøpte den primært for videoavspilling og opptak fra tv.

Noen som har spilleren og har andre/bedre erfaringer? Det er jo godt mulig at det er noe galt med den. Jeg får vel maile Asono og spørre.

:cry:

Jeg har mailet Asono flere ganger og fått relativt raske tilbakemeldinger. Det skulle kommet en oppdatering i går som de har purret på. Denne skal visstnok bl.a gi støtte for flere videoformater. Gleder meg til det kommer firmware som åpner for støtte for WLAN og radio-funksjon!

Vurderte iPod en stund, men jeg har Asonos emp-z 256 MB for mp3-avspilling, så da får jeg bare vente tålmodig på oppdateringer til hubb'en.

Endret av zacka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...