Gå til innhold

Fremtidsrettet PSU, noen andre forslag?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, som sikkert mange andre har jeg tenkt å kjøpe med et nforce4 hovedkort på nyåret.

Tenkte jeg skulle begynne å kjøpe inn litt deler nå, som jeg kan bruke i pc'en som jeg har nå, for så å flytte det over ved nytt hovedkort etter jul.

Først på listen er ny PSU, da den jeg har er overarbeidet nå og har ikke tror på den er krafting nok til å bli med videre. (Chieftec 360W)

Så jeg har sett litt rundt og lest her, ser at Aspire 520W har blitt anbefalt av andre her.

Har også sett på CWT 550W koster mer, men...

Hovedspørsmålet er hvilken bør jeg kjøpe? Ser at;

Aspire 520W har Max. samtidig belastning +3.3V, +5V og +12V er 200W

mens

CWT 550W har Max. samtidig belastning +3.3V, +5V og +12V er 530W

Har dette mye å si? Begge har "mye" ampere på de tre over. Hva er viktigst?

Eller bør jeg kjøpe et annet merke? Kan strekke meg til ca 1500kr om jeg bør.

mvh

Robert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hovedspørsmålet er hvilken bør jeg kjøpe? Ser at;

Aspire 520W har Max. samtidig belastning +3.3V, +5V og +12V er 200W

mens

CWT 550W har Max. samtidig belastning +3.3V, +5V og +12V er 530W

Har dette mye å si? Begge har "mye" ampere på de tre over. Hva er viktigst?

Skjønner ikke hvordan en 520W strømforsyning har en max belastning på tilsammen 200W, for meg ser det ut som en trykkleif. Du sier den har "mye" ampere (heter mange), men spenning*strøm=effekt

Er effekten på 12V 200W vil det si at det går 16,7A i kretsen (200W/12V=16,7A)

Har selv CWT550. Ingen klager så langt, men har ikke fått tyna den i det hele tatt (har tidligere hatt 2 550W Enermax strømforsyninger som ikke holdt i lengden)

OCZ sine strømforsyninger har jeg ikke vært borti, men de andre produktene fra firmaet er topp saker :thumbup:

Endret av Ma'anagal
Lenke til kommentar

aspire funker fett har en selv.. eneste minuset er at den ser ut som en "cs" psu men ellers funker den fett, spenningene er stabile og den bråker ikke så mye når du har viftene på d laveste

Mvh alexander

den er oxo veldig billig! :thumbup:

Endret av r3dnax
Lenke til kommentar
Hvis det er snakk om fremtidsrettet er det rart at ingen har nevnt 24-pin ennå. LGA 775 og Socket 939 (nForce4 og K8T890) kommer med 24-pins hovedkort.

Vet ikke om OCZ leverer PSU med 20-24-adapter, men det gjør ihvertfall 480W Tagan.

Hmm, har du lest alle innleggene :)

m du tenker fremtidsrettet og med dette mener at du skal ha den lenge , bør du satse på en med 24 pins kontakt , og heller bruke en overgang til 20 pins om det er det som er på ditt hk nå .
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...