Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøpe trådløst nettverk hjemme - HJELP!

Anbefalte innlegg

Har ikkje så altfor stor peiling på hjemmenettverk, men de skal hvertfall brukast til:å spille online på nettet og med andre maskiner, dele filer (store), koble en maskin opp trådløst til nettet, ha lan med mange andre trådløst.. Har sett mange testar på barbara..no og dinside.no, men testene er ifra fjor vår og det er litt gammalt. :yes:

har sett på ein router Her og eit PCI kort

Bra nok til eit hjemmenettverk?

Takk for alle svar!

ER til stor hjelp :D

Mvh.

Kizz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe spesiell grunn til at du har planer om å kjøre trådløst? Hvis du skal ha LAN og mye spilling, så vil jeg anbefale deg å IKKE bruke trådløst. For det første så kan det være veldig ustabilt å kjøre WLAN, og for det tredje så fungerer WLAN slik som en hub. Hastigheten vil da ikke være så veldig optimal dersom dere er mange som skal koble dere sammen.

Lenke til kommentar

Ja på er det kanskje best med en svitsj og kabelbasert jepp :yes:

Glømte å skrive at det ikkje er aktuelt å legge kabler rundt i huset, og router vil stå i 2 etasje (burde stå i 3. etasje for best signal men neida...) og pc medtrådløst kort i 3 etasje. Har også en bærbar med trådløst kort! :whistle:

Mvh.

Kizz

Lenke til kommentar
Er det noe spesiell grunn til at du har planer om å kjøre trådløst? Hvis du skal  ha LAN og mye spilling, så vil jeg anbefale deg å IKKE bruke trådløst. For det første så kan det være veldig ustabilt å kjøre WLAN, og for det tredje så fungerer WLAN slik som en hub. Hastigheten vil da ikke være så veldig optimal dersom dere er mange som skal koble dere sammen.

Et trådløst Lan som er satt opp riktig er ikke ustabilt nei, uansett om det er snakk om hjem wlan eller bedrifter med opp mot 100ap så må det konfigureres riktig.

Er det mange som skal spille? Sett opp flere Ap...

I budsjett klassen så tror jeg ikke det skiller allverden på ytelse så lenge ap'ene man sammenligner har ca samme funksjoner.

Endret av chma
Lenke til kommentar
Er det noe spesiell grunn til at du har planer om å kjøre trådløst? Hvis du skal  ha LAN og mye spilling, så vil jeg anbefale deg å IKKE bruke trådløst. For det første så kan det være veldig ustabilt å kjøre WLAN, og for det tredje så fungerer WLAN slik som en hub. Hastigheten vil da ikke være så veldig optimal dersom dere er mange som skal koble dere sammen.

Et trådløst Lan som er satt opp riktig er ikke ustabilt nei, uansett om det er snakk om hjem wlan eller bedrifter med opp mot 100ap så må det konfigureres riktig.

Er det mange som skal spille? Sett opp flere Ap...

I budsjett klassen så tror jeg ikke det skiller allverden på ytelse så lenge ap'ene man sammenligner har ca samme funksjoner.

Da kan jo du få lov til å komme og sette det opp hjemme hos meg. Satt opp riktig.. Hah.. :roll: Det kan være utrolig mye som spiller inn. "Landskap", forstyrrende signaler, ukompatibelt utstyr, osv. Hvis det er dette du mener med "satt opp riktig", så er det greit nok, men du kan ikke begynne å forandre på hvordan et hus er bygget opp, og flytte badet til andre siden av huset fordi vaskemaskinen lager støy.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er området det skal dekke viktig, mye som kan forstyrre.

Glemte det i farten...vet akkurat åssen det kan skape problemer, familien bor i et gammelt hus, trådløst nett rekker ikke gjennom ned til hybelen ca 15m unna pga. vegger som er tykke som fanden. Selv å legge kabler var ett prosjekt i seg selv pga. at jeg ikke kunne gå gjennom grunnmuren som er 90cm betong...armert med stein.

Med satt opp riktig så mener jeg alt fra oppsettet av nettverket til at kort/router snakker med hverandre som de skal, noe som ikke burde være noe problem så lenge det er snakk om Wifi utstyr, evnt så er det bare å sende tilbake.

En mulighet kan være å prøve et ap til om man har elendig deking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...