Gå til innhold

ATI eller Nvdia?

Dukle

Anbefalte innlegg

Kommer med et klisjéaktig spørsmål her, har lest noen emner under kategorien skjermkort og blir ærlig talt bare forvirret.

Skal ha et nytt skjermkort til AGP men aner rett og slett ikke hva som er best.

Pris klassen blir ca. 2500-2800 kr. Jeg burdte få et topp skjermkort da? Vil at alle spill

skal kjøres på maks graffik. Superhøy oppløsning er ikke av største interesse. Tviler på at jeg kjører høyere oppløsning enn 1024.

Her er noe jeg kunne tenkte meg:

ATI

Denne høres da bra ut?

Nvidia

Nvidia Gainward

Nvidia goes like hell? :)

Eller: Msi GeForce

Jeg liker denne her, rett og slett fordi jeg liker designet på den:) Den ser kul ut, men yter den bra?

Andre tips til skjermkort settes pris på.

Takk på forhånd for all hjelp.

Endret av Dukle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :!:

E meine at du burde kjøp Ati kort i så fall,,, Kanskje Ati Radeon 9800pro 128/256 mb :yes: E ska ikke sei at Ati e best men d e best i pris og yte litt bedre enn Nvidia...

E har både Doom 3, og Half life 2 og kjøre d mæ Ati Radeon 9800pro 128mb... har all grafikk på fullt :cool:Ati Radeon

6800le er et bedre valg pris/ytelse-messig...

PS: ingen dialekter eller sms språk på forumet, bokmål eller nynorsk er det eneste som gjelder

Lenke til kommentar

Dette her:

http://www.msicomputer.com/pressrelease/6800.asp e

Er dette et GT kort? Er det noe forskjell mellom dette og et GT kort hvis det ikke er et GT kort? :)

Kanskje Ati Radeon 9800pro 128/256 mb

Hei, ser du nevner dette kortet. Men begynner ikke dette kortet å dra på åra?

Hva med det første ATI kortet som jeg nevner? Det ser jo super bra ut til en meget hyggelig pris, er den bedre enn GF 6800 GT?

Redigert:

Hvis jeg var deg ville jeg valg asus sin gf6800 GT 128MB som du nevnte tidligere i tråden. Det er et toppkort til "rimelig" pris.

Dette kortet ser ut til å bli mer aktuelt nå, liker den lille blå neonsaken :) Men hva med denne og den ATI som jeg viser til i linken a?

Endret av Dukle
Lenke til kommentar
Dette her:

http://www.msicomputer.com/pressrelease/6800.asp e

Er dette et GT kort? Er det noe forskjell mellom dette og et GT kort hvis det ikke er et GT kort? :)

Kanskje Ati Radeon 9800pro 128/256 mb

Hei, ser du nevner dette kortet. Men begynner ikke dette kortet å dra på åra?

Hva med det første ATI kortet som jeg nevner? Det ser jo super bra ut til en meget hyggelig pris, er den bedre enn GF 6800 GT?

Redigert:

Hvis jeg var deg ville jeg valg asus sin gf6800 GT 128MB som du nevnte tidligere i tråden. Det er et toppkort til "rimelig" pris.

Dette kortet ser ut til å bli mer aktuelt nå, liker den lille blå neonsaken :) Men hva med denne og den ATI som jeg viser til i linken a?

Vel....

GeForce 6800GT kortene har 16 pipelines...

ATi kortet du linker til har 8 pipelines, og det kan ikke moddes til flere. Jeg har iallefall ikke hørt om noen som har gjort det.

ASUS sitt 6800GT kort er mye bedre enn X800SE

Lenke til kommentar

har du råd til et 6800 GT 128MB,vil jeg påstå at det er det beste valget.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=20960

Hvis du ikke skal ha et ekte 6800 GT med 1000mhz på ram og 256MB,men da kommer du opp på ca 3000.-

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17653

ps:er et 6800 ultra som er avbildet på linken,men veldig lite forskjell i design mellom modelene..

Lenke til kommentar

Ahhh.. takk for linken.

Da tror jeg ender opp med ett GF 6800 GT. Men har noen tatt en titt på det fra Gainward - Goes like hell. Sannelig klarer dem å lage reklame, men er det noe sannhet i disse lovorda?

Bør jeg gå for Gainward som nevnt? Asus sitt eller MSI, eventuelle andre firmarer også.

Vil ha det som er raskest/best.

Edit: Jeg har råd til det derre MSI kortet som du linker til, er dette det beste valget?

Er nede i tre nå: Asus

MSI

eller det tredje Gainward goes like hell kortet.

En av disse tre har jeg kommet nede i nå

Endret av Dukle
Lenke til kommentar
Hei :!:

E meine at du burde kjøp Ati kort i så fall,,, Kanskje Ati Radeon 9800pro 128/256 mb :yes: E ska ikke sei at Ati e best men d e best i pris og yte litt bedre enn Nvidia...

E har både Doom 3, og Half life 2 og kjøre d mæ Ati Radeon 9800pro 128mb... har all grafikk på fullt :cool:Ati Radeon

Så du kjører doom 3 og hl2 med 1600 * 1200 High på alt, 8 x AA , 16 x AF ? og dette med et 9800 pro.. Tipper du får en kjempeopplevelse og massevis av fps .. ! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...