Dukle Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Kommer med et klisjéaktig spørsmål her, har lest noen emner under kategorien skjermkort og blir ærlig talt bare forvirret. Skal ha et nytt skjermkort til AGP men aner rett og slett ikke hva som er best. Pris klassen blir ca. 2500-2800 kr. Jeg burdte få et topp skjermkort da? Vil at alle spill skal kjøres på maks graffik. Superhøy oppløsning er ikke av største interesse. Tviler på at jeg kjører høyere oppløsning enn 1024. Her er noe jeg kunne tenkte meg: ATI Denne høres da bra ut? Nvidia Nvidia Gainward Nvidia goes like hell? Eller: Msi GeForce Jeg liker denne her, rett og slett fordi jeg liker designet på den:) Den ser kul ut, men yter den bra? Andre tips til skjermkort settes pris på. Takk på forhånd for all hjelp. Endret 7. desember 2004 av Dukle Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Msi 6800 "hadde" bra design med stor vifte og kobberkjøler,men slik er det ikke lenger etter at de bytter kjøleren/vifta.virker som Club3D er et bedre kjøp hvis du velger nvidia kort.iallfall mange som har kjøpt det her på forumet,og prisen er jo nice.. http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=37217 Endret 7. desember 2004 av Traxco Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Eit kort skal yte bra i forhold til kr.... Om det ser stygt ut gjere no ingen verdens ting... viss du har vindauge i ps`n å kompisene dine whiner om at korte er stygt så seier du... Det yter bedre enne ditt så hold smella.... (pass på å kjøpe et så godt at det holder då) :-p Lenke til kommentar
Dukle Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Dette kortet ser kult ut: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=37217 Men yter det f.eks like bra som det ATI kortet jeg linket til øverst i posten? Londoy: *Haha* Jeg har et vindu ja, men det store spørsmålet er om jeg kan få både pose og sekk her. Understreker at designet er ikke superviktig for meg entlig, vil bare ha et topp skjermkort. Men takk for tipset Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Når jeg tenkte på annet design på msi,da har de bytter vifta til en mindre,noe som betyr mere støy.og kobberkjøler er byttet med en vanlig kjøler som utvikler mere varme.men selve design betyr vel lite får de fleste her,så lenge det yter bra. slik ser alle msi-kort ut nå(nu/gt og ultra) http://www.msicomputer.com/pressrelease/6800.asp Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei :!: E meine at du burde kjøp Ati kort i så fall,,, Kanskje Ati Radeon 9800pro 128/256 mb E ska ikke sei at Ati e best men d e best i pris og yte litt bedre enn Nvidia... E har både Doom 3, og Half life 2 og kjøre d mæ Ati Radeon 9800pro 128mb... har all grafikk på fullt Ati Radeon Lenke til kommentar
camxer Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvis jeg var deg ville jeg valg asus sin gf6800 GT 128MB som du nevnte tidligere i tråden. Det er et toppkort til "rimelig" pris. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvis jeg var deg ville jeg valg asus sin gf6800 GT 128MB som du nevnte tidligere i tråden. Det er et toppkort til "rimelig" pris. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei :!: E meine at du burde kjøp Ati kort i så fall,,, Kanskje Ati Radeon 9800pro 128/256 mb E ska ikke sei at Ati e best men d e best i pris og yte litt bedre enn Nvidia... E har både Doom 3, og Half life 2 og kjøre d mæ Ati Radeon 9800pro 128mb... har all grafikk på fullt Ati Radeon 6800le er et bedre valg pris/ytelse-messig... PS: ingen dialekter eller sms språk på forumet, bokmål eller nynorsk er det eneste som gjelder Lenke til kommentar
Dukle Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Dette her: http://www.msicomputer.com/pressrelease/6800.asp e Er dette et GT kort? Er det noe forskjell mellom dette og et GT kort hvis det ikke er et GT kort? Kanskje Ati Radeon 9800pro 128/256 mb Hei, ser du nevner dette kortet. Men begynner ikke dette kortet å dra på åra? Hva med det første ATI kortet som jeg nevner? Det ser jo super bra ut til en meget hyggelig pris, er den bedre enn GF 6800 GT? Redigert: Hvis jeg var deg ville jeg valg asus sin gf6800 GT 128MB som du nevnte tidligere i tråden. Det er et toppkort til "rimelig" pris. Dette kortet ser ut til å bli mer aktuelt nå, liker den lille blå neonsaken Men hva med denne og den ATI som jeg viser til i linken a? Endret 7. desember 2004 av Dukle Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 du kan jo lese denne om du ikke allrede har gjort det. Eg ville gått for ati http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=332246 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 HELT klart Asus 6800GT fremfor x800SE. Det yter vel bedre i alle slags situasjoner....?! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Dette her:http://www.msicomputer.com/pressrelease/6800.asp e Er dette et GT kort? Er det noe forskjell mellom dette og et GT kort hvis det ikke er et GT kort? Kanskje Ati Radeon 9800pro 128/256 mb Hei, ser du nevner dette kortet. Men begynner ikke dette kortet å dra på åra? Hva med det første ATI kortet som jeg nevner? Det ser jo super bra ut til en meget hyggelig pris, er den bedre enn GF 6800 GT? Redigert: Hvis jeg var deg ville jeg valg asus sin gf6800 GT 128MB som du nevnte tidligere i tråden. Det er et toppkort til "rimelig" pris. Dette kortet ser ut til å bli mer aktuelt nå, liker den lille blå neonsaken Men hva med denne og den ATI som jeg viser til i linken a? Vel.... GeForce 6800GT kortene har 16 pipelines... ATi kortet du linker til har 8 pipelines, og det kan ikke moddes til flere. Jeg har iallefall ikke hørt om noen som har gjort det. ASUS sitt 6800GT kort er mye bedre enn X800SE Lenke til kommentar
Dukle Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Har lest litt mer av dette nå. Akkurat nå så ser det ut somat jeg ender opp med en GF 6800 GT, men finner jeg dette som MSI mon tro? Har så langt ikke sett noen. Endret 7. desember 2004 av Dukle Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 har du råd til et 6800 GT 128MB,vil jeg påstå at det er det beste valget. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=20960 Hvis du ikke skal ha et ekte 6800 GT med 1000mhz på ram og 256MB,men da kommer du opp på ca 3000.- https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17653 ps:er et 6800 ultra som er avbildet på linken,men veldig lite forskjell i design mellom modelene.. Lenke til kommentar
Dukle Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Ahhh.. takk for linken. Da tror jeg ender opp med ett GF 6800 GT. Men har noen tatt en titt på det fra Gainward - Goes like hell. Sannelig klarer dem å lage reklame, men er det noe sannhet i disse lovorda? Bør jeg gå for Gainward som nevnt? Asus sitt eller MSI, eventuelle andre firmarer også. Vil ha det som er raskest/best. Edit: Jeg har råd til det derre MSI kortet som du linker til, er dette det beste valget? Er nede i tre nå: Asus MSI eller det tredje Gainward goes like hell kortet. En av disse tre har jeg kommet nede i nå Endret 7. desember 2004 av Dukle Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei :!: E meine at du burde kjøp Ati kort i så fall,,, Kanskje Ati Radeon 9800pro 128/256 mb E ska ikke sei at Ati e best men d e best i pris og yte litt bedre enn Nvidia... E har både Doom 3, og Half life 2 og kjøre d mæ Ati Radeon 9800pro 128mb... har all grafikk på fullt Ati Radeon Så du kjører doom 3 og hl2 med 1600 * 1200 High på alt, 8 x AA , 16 x AF ? og dette med et 9800 pro.. Tipper du får en kjempeopplevelse og massevis av fps .. ! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Det "MSI" kortet du linker til er faktisk Club3d. Jeg mener det er et dritbra kjøp, med tanke på at du får et fullblods 6800GT til under 3000 kr. Det er ikke inne på lager akkurat nå. Hvis du har tid til å vente et par dager, burde du gå for det Club3d kortet. Dette er et MSI 6800GT: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=139399 Endret 7. desember 2004 av fflex Lenke til kommentar
Dukle Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Ahhh. Men er de bedre enn Goes like hell gainward a? Ser at clockefrekvensen er annderledes på gainwarden enn på asus og den msi kortet. Men den MSI kortet til akkurat 3000 spenn er bedre enn gainwarden og asusen? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Mener da et 6800GT vil være bedre enn et overklokket 6600GT. 6600GT har også "bare" 128mb ram. Gå for det club3d 6800GT kortet du, kjempekjøp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå