Gå til innhold

Aldri mer Netshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en venn som har hatt mange returer.

Hvordan han tar stilling til det: Han kjefter, klager og sutrer som en liten baby over telefonen.

Hva databutikken gjorde med det: Prøvde å være hjelpsomme uansett, men han hadde flaks!

Hva som skjer om man ikke er konstruktiv og oppfører seg ordentlig: Du vil få det du ber om du, din sutreunge, men man får en litt mer fiendtlig innstilling til deg og man får mer lyst til å hjelpe de som er hyggelige tilbake. Dermed kan det hende klagen din sliter benken en liten stund og det vil ta lengre tid.

 

Håper dere kan tenke gjennom dette. Jeg vet man kan bli furstrert og sur på at noe er defekt, men det er noe å passe på uansett hvor sur man er. Man må kunne være hyggelig, mot de som skal hjelpe deg og all ting.

 

Det kan spille inn mange faktorer til at ting tar tid. Kanskje det hadde vært en idé for nettshoppene å skrive hvorfor ting tar så lang tid som de tar, når du sender i retur o.s.v?

 

Edit: Fant en leif...

Endret av Codex_FS
Lenke til kommentar
Jeg handler ikke fra noen av disse butikkene jeg!!!

 

Handler hos 

 

www.pc1.no

 

den ligger i trondheim og har alt du trenger!

Jeg er enig i den

pc1 har alt du trenger, har dem ikke det skaffer han det kun for deg.

Og en ting er sikkert, han har den laveste prisen på varene i databutikker i byen

har han ikke det, setter han de ned når du kjøper, fornøyd med den butikken.

selv har han en regel, kjøp varen,legg på 10% fortjeneste og selg

:love:

Endret av War
Lenke til kommentar

Får slenge meg på denne tråden jeg også da....Alle må vel i løpet av sin tid som pc bruker sende et eller annet i retur og alle får sikkert forskjellig erfaring med dette...Noe er heldig og får varen sin igjen innen 1 uke mens noen må kanskje vente 2-4 uker og kanskje lenger enn det og....Har sett at mange her på forumet begynner og skrike og hyle med engang det har gått 3-4 dager uten at de har fått en vare...Bedre og sende webshoppen en mail eller ringe hvis det tar uforholdmessig lang tid må da være bedre...Men hjelper ikke det så kan man jo ta opp dette i et forum som dette....Har veldig bra erfaring med både Komplett og netshop men holder en finger på netshop så lenge de har hentebu som man kan hente varene uten og måtte få de sendt med posten...Dette eksisterer dessverre ikke hos komplett...En annen grunn til at jeg bruker Netshop er servicen jeg har fått der og den må jeg si er upåklagelig...Har vel ikke hatt noen spesielle episoder på komplett heller som jeg kan komme på i farten...Syns Komplett har blitt for store for meg rett og slett...Nå er vel jeg den typen som heller går til min lokale kolonial butikk isteden for og gå på et supermarked og må vel sies...Grunnen til at jeg gjør det er for at man får et helt annet forhold med en butikk som har 10 ansatte enn en med 100 ansatte..(kun et eks..)

 

Syns det var litt tåpelig av komplett og blande seg inn i denne diskusjonen og siden den gjelder Netshop....Hadde vært bedre om de hadde startet en ny tråd om "trashing" mener jeg...Kan ikke huske at noen andre webshopper har blandet seg inn i tråder som gjaldt dere...

 

Ps...Det viktigste er og holde en god tone med webshoppene isteden for og kjefte, klage og bære seg...

 

 

Znoken

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Jeg handler ikke fra noen av disse butikkene jeg!!!

 

Handler hos  

 

www.pc1.no

 

den ligger i trondheim og har alt du trenger!

Jeg er enig i den

pc1 har alt du trenger, har dem ikke det skaffer han det kun for deg.

Og en ting er sikkert, han har den laveste prisen på varene i databutikker i byen

har han ikke det, setter han de ned når du kjøper, fornøyd med den butikken.

selv har han en regel, kjøp varen,legg på 10% fortjeneste og selg

:love:

Det var da rart. Ser ut som de har endel høyere priser enn datakjeden på de produktene jeg sammenlignet. (Har ikke orket å sjekke så mange men.. ) I tillegg syns jeg den var rotete og uoversiktlig. Ikke for å være frekk, men er dette egenreklame eller noe?

Lenke til kommentar

jeg er delt i meningen om netshop.

 

De har gjort sitt beste for meg i mange tilfeller, og jeg vet de er kjempe greie å ha med å gjøre, men jeg har også noen veldig dårlige erfaringer med dem.

 

Jeg har ikke lyst til å gå inn på den saken, fordi jeg våger å håpe jeg tolket mailen feil, og dermed så ligger det i fortid.

 

alle kan gjøre feil, det er verden vi lever i.

 

ps! kan noen fra Multicom og digitalimpuls.no si meg hvorfor denne posten er interessant for dem?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

nåja.. tok meg 1 måned og 1 uke på komplett når det gjaldt retursak på hovedkort.

 

Forstår din frustasjon, har vært i samme situasjon.

Og kan derfor ikke si at gi dem en sjangse til, fordi jeg har ikke gitt noen ny sjangse til komplett.

 

Personlig så har netshop vært klart best for meg til nå. Får se om jeg en gang på returnere noe, kanskje jeg skifter mening. ;)

Lenke til kommentar
Skal ikke blande oss opp i den opprinnelige diskusjonen (den får dere styre), men det skal sies at denne listen inneholder erfaringer fra butikker som legger inn negative erfaringer på hverandre, butikker som legger inn positive erfaringer på seg selv (ja, vi har bevis) doble, triple og kvadruple erfaringer fra enkelte kunder og er generelt ikke til å stole på.

jeg har en følelse av at det er stort sett de litt mindre websjappene som driver med dette, og ikke de større og mer seriøse, som komplett, netshop, mpx etc.

 

når småsjapper som f.eks pc1.no får utrolig bra skussmål fra brukere med få poster, så har jo historien vist at det er nettopp egenreklame...

Endret av el_cash
Lenke til kommentar
Jeg handler ikke fra noen av disse butikkene jeg!!!

 

Handler hos  

 

www.pc1.no

 

den ligger i trondheim og har alt du trenger!

Jeg er enig i den

pc1 har alt du trenger, har dem ikke det skaffer han det kun for deg.

Og en ting er sikkert, han har den laveste prisen på varene i databutikker i byen

har han ikke det, setter han de ned når du kjøper, fornøyd med den butikken.

selv har han en regel, kjøp varen,legg på 10% fortjeneste og selg

:love:

Det var da rart. Ser ut som de har endel høyere priser enn datakjeden på de produktene jeg sammenlignet. (Har ikke orket å sjekke så mange men.. ) I tillegg syns jeg den var rotete og uoversiktlig. Ikke for å være frekk, men er dette egenreklame eller noe?

Han har en rotete webshop , var notepad før

ingen av prisene stemmer , billigere når du kommer til kassa.

Han vil ikke ha en stor butikk,

han synnes han har nok kunder , og vil heller opprettholde servicen .

derfor er hans værste frykt å komme inn på prisguiden her på hardware.no

Ingen selvreklame, Har bare snakket med fyren over disken.

Han er ganske flau over webbutikken hans :blush:

 

Jeg er bare en fornøyd kunde, som fikk ting jeg spesial-bestillte

3 dager etter til en billigere penge enn det jeg fant i prisguiden her inne.

Lenke til kommentar
Får slenge meg på denne tråden jeg også da....Alle må vel i løpet av sin tid som pc bruker sende et eller annet i retur og alle får sikkert forskjellig erfaring med dette...Noe er heldig og får varen sin igjen innen 1 uke mens noen må kanskje vente 2-4 uker og kanskje lenger enn det og....Har sett at mange her på forumet begynner og skrike og hyle med engang det har gått 3-4 dager uten at de har fått en vare...Bedre og sende webshoppen en mail eller ringe hvis det tar uforholdmessig lang tid må da være bedre...Men hjelper ikke det så kan man jo ta opp dette i et forum som dette....Har veldig bra erfaring med både Komplett og netshop men holder en finger på netshop så lenge de har hentebu som man kan hente varene uten og måtte få de sendt med posten...Dette eksisterer dessverre ikke hos komplett...En annen grunn til at jeg bruker Netshop er servicen jeg har fått der og den må jeg si er upåklagelig...Har vel ikke hatt noen spesielle episoder på komplett heller som jeg kan komme på i farten...Syns Komplett har blitt for store for meg rett og slett...Nå er vel jeg den typen som heller går til min lokale kolonial butikk isteden for og gå på et supermarked og må vel sies...Grunnen til at jeg gjør det er for at man får et helt annet forhold med en butikk som har 10 ansatte enn en med 100 ansatte..(kun et eks..)

 

Syns det var litt tåpelig av komplett og blande seg inn i denne diskusjonen og siden den gjelder Netshop....Hadde vært bedre om de hadde startet en ny tråd om "trashing" mener jeg...Kan ikke huske at noen andre webshopper har blandet seg inn i tråder som gjaldt dere...

 

Ps...Det viktigste er og holde en god tone med webshoppene isteden for og kjefte, klage og bære seg...

 

 

Znoken

Da dette gjelder en kompis som jeg var så dum å anbefale å handle på Netshop, har jeg ikke hatt noen som helst grunn til å " skrike og hyle med engang det har gått 3-4 dager uten at de har fått en vare".

 

Han ringte Netshop når det ble feil på varen, og fikk beskjed om normal behandlingstid på 4-5 dager (noe som jo er greit). Ringte ned etter 14 dager og fikk beskjed om at de ikke fant varen (varen er nå kommet tilbake til eieren)!

 

Har sendt 2 stk PM til Netshop her på forumet, og anmodet om å ordne opp, samt en mail + en telefonsamtale med samme anmodning.

 

Innlegget som startet denne posten er i FRUSTRASJON over at en nettbutikk som ifølge dette forumet gjør alt for å rydde opp i saker og ting, i realiteten ikke gjør en dritt! Har sendt Netshop mail i kveld med beskjed om at alt Datautstyr som kjøpes via meg (i år ca 200.000,-) blir bestilt andre steder.

 

En mail som inneholdt ordene vi beklager, menneskelig svikt osv hadde faktisk hjulpet mye mer enn sitat "Dette blir for dumt, og jeg har ingen planer om å

hente opp denne tråden igjen."

 

Problemet er ikke større enn at jeg handler i andre nettbutikker.

Lenke til kommentar

Jeg har handlet litt her og litt der, det største var en komplett pc for et par år siden. Jeg har enda til gode å støte på problemer.

 

Mine erfaringer er at så lenge man er hyggelig, saklig og ikke minst forklarer problemet godt så møter man veldig hjelpsomme folk.

 

Har lest mange poster her inne av folk som klager på webshopper av grunner som jeg ikke helt forstår. Det er noen der ute som har alt for høye krav, men slik er det vel i alle bransjer.

Lenke til kommentar

Herlig dette forumet.Netshops som diskuterer med hverandre.I love it.

Har kjøpt en god del data utstyr opp igjennim årene fra Multicom,PSdata

Komplett, MPX og har aldri trengt å sende noe i retur.Alt har fungert utmerket.

Har enda noen gamle lydkort og skjermkort liggende som jeg antakelig må

slå i stykker med hammer for å få de til å slutte å fungere.

Lurer på om enkelte tar på seg en tykk ullgenser som de gnir rammen mot

før de setter den inn i maskinen og klager etterpå at den feiler.

Ukyndig bruk og montering av deler tror jeg er skyld i at komponenter feiler.

Endret av Raper
Lenke til kommentar
Jeg har bare positive ting å si om dem, men har ikke noe å klage på med andre webshop'er, heller.

 

Er det rett og slett de dropsene de sender med som gjør at de får så bra kritikk?  :p

Bestilte ting for over 4000 for ikke lenge siden, fikk ikke noe godteri i det hele tatt :whistle:

Da bør du flame gjeldende webshop i webshop-erfaringer :D

 

Hehe, neida, men er enig i det komplett.no & netshop.no sier er at de sidene bare må brukes til å få en pekepinn om den aktuelle webshop og ikke bør taes bokstavelig.. :roll:

 

Til den som snakket om at hw.no burde ta en service test av webshop'ene så må jeg legge til at jeg har like lite tiltro til hw.no sin uavhengighet som den tiltroen jeg har til "webshop erfaringer" siden. :ermm:

Lenke til kommentar

Fikk selv problemer med et HK som jeg hadde kjøpt hos Netshop.

Sendte en mail på kvelden, neste morgen fikk jeg positivt svar om retur. Pakket og returnerte HK, ventet 1,5 uker på at posten skulle knote seg til å få pakken fram.

Når Netshop fikk pakken gikk det bare 1 time fra at de hadde bekreftet at pakken var mottatt til at jeg fikk Returbekreftelse med referansenr! Og når jeg mottok pakken hadde de til og med lagt ved en pakke drops :w00t:

Så bare godord til dem fra min side.

 

Har hatt retursaker til Komplett, og høvelig samme prosedyre som for Netshop.

 

Tror man må være ganske uheldig hvis man må vente så lenge som enkelte sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...