Dukle Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Hei, lurer på hva forskjellen mellom AMD 64 og 64 FX er. Er socket 939 mye bedre enn 754 til f.eks spill osv. Jeg skal også nå bestille meg et nytt skjermkort, og så plutselig at PCI-E hadde kommet. Men det jeg lurer på er om mitt hovedkort støtter dette. Har en sånn oransje slott. Har et NVIDIa nForce 3 K8N Neo hovedkort. link til hovedkortet Dette er også et ganske så teit spørsmål, men i og med at jeg har et nForce hovedkort, vil det da lønne seg for meg å handle inn et Nvidia skjermkort istedenfor ATI? Takk på forhånd for all hjelp. Endret 7. desember 2004 av Dukle Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Hei, lurer på hva forskjellen mellom AMD 64 og 64 FX er. Er socket 939 mye bedre enn 754 til f.eks spill osv. Tror forskjellen er hovedsaklig 1MB L2-cache og ulåst multiplier. Kan være mer, men det er jeg usikker på. De er vel så og si det samme i spill, Socket 939 får vel en liten ytelsesboost pga. den støtter å kjøre minnet i Dual-Channel hvis du har to like minnebrikker. Ellers er det alt ettersom hvilken prosessor du har. Jeg skal også nå bestille meg et nytt skjermkort, og så plutselig at PCI-E hadde kommet. Men det jeg lurer på er om mitt hovedkort støtter dette. Har en sånn oransje slott. Har et NVIDIa nForce 3 K8N Neo hovedkort. MSI K8N Neo er et Socket 754 hovedkort. Socket 754 kommer ikke til å støtte PCI-e. Vil du ha PCI-e må du kjøpe et nytt hovedkort med nForce4-chipset og en ny Socket 939-prosessor. nForce4 kan også fåes i en SLi-versjon, som betyr at du kan kjøre to like PCI-e skjermkort på hovedkortet og i nærheten av doble ytelsen. F.eks. 2x 6800GT. Endret 7. desember 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Så vidt eg har forstått støtter ikke nforce3 pci-e. Nforce4 er nforce3 med støtte for sli(?) og pci-e. Mer kan eg desverre ikke hjelpe deg med. Edit: var litt sein der ja... Endret 7. desember 2004 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
Dukle Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 MSI K8N Neo er et Socket 754 hovedkort. Socket 754 kommer ikke til å støtte PCI-e. Vil du ha PCI-e må du kjøpe et nytt hovedkort med nForce4-chipset og en ny Socket 939-prosessor. nForce4 kan også fåes i en SLi-versjon, som betyr at du kan kjøre to like PCI-e skjermkort på hovedkortet og i nærheten av doble ytelsen. F.eks. 2x 6800GT. Når du snakker om å doble ytelsen, mener du da at det går dobbelt så rask i spill? Har også redigert inn et nytt spørsmål: Dette er også et ganske så teit spørsmål, men i og med at jeg har et nForce hovedkort, vil det da lønne seg for meg å handle inn et Nvidia skjermkort istedenfor ATI? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Det er et fett om du har ATI eller Nvidia, selvom du har nForce brikkesett. Er ingen forskjell såvidt jeg har sett... Lenke til kommentar
Dukle Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Ok, da begynner jeg å fatte litt mer her. Neste spørsmål går da på om er PCI-E mye bedre enn AGP? Vet at AGP egentlig bare er et boosta PCI port. Besøk gjerne denne Linken om noen har litt ekstra fritid til overs og er villig til å hjelpe meg med å finne et nytt skjermkort. Endret 7. desember 2004 av Dukle Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Det er et fett om du har ATI eller Nvidia, selvom du har nForce brikkesett. Er ingen forskjell såvidt jeg har sett... Eneste er at ATi ikke har begynt å lage kort som støtter SLi enda. (Tror jeg ) EDIT: Litt offtopic Dukle, men du må fikse signaturen din så en moderator ikke "fikser den" for deg. Signaturer har en maks lenge på 4 linjer Endret 7. desember 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Dukle Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg tror en mod allerede leste det du skrev, signaturen min har nå «blitt fikset». Lenke til kommentar
TeknoWight Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Når du snakker om å doble ytelsen, mener du da at det går dobbelt så rask i spill? Har også redigert inn et nytt spørsmål: Dette er også et ganske så teit spørsmål, men i og med at jeg har et nForce hovedkort, vil det da lønne seg for meg å handle inn et Nvidia skjermkort istedenfor ATI? Å bruke SLi til to grafikkkort gjør at pc'en kan behandle dobbelt så mye grafikk enn ellers. Da kan du ha vel teoretisk sett få det til å gå dobbelt så fort. Akkurat dobbelt så fort blir det vel ikke, men tilnærma det. Men husk at det vanligvis er bedre å ha et bra grafikkort enn to dårlige. Og to bra kort koster fort skjorta:( Men har vært veldig interessert i å gjøre det selv, må bare spare penger til ny pc først:D Lenke til kommentar
Dukle Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Socket 939 får vel en liten ytelsesboost pga. den støtter å kjøre minnet i Dual-Channel hvis du har to like minnebrikker Blir det en voooooldsom boost opp eller snakker vi om en liten fjert her? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) 3-5%. Derav "liten" Endret 8. desember 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 3-5%. Derav "liten" Dette er vel ikke helt sant. Det var tester på arandtech som viste at SLI fikk opptil 60% boost i fps, i forskjellige grafikkrevende spill. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) 3-5%. Derav "liten" Dette er vel ikke helt sant. Det var tester på arandtech som viste at SLI fikk opptil 60% boost i fps, i forskjellige grafikkrevende spill. Nå snakker vi boost som i dual-channel som i minne. Boosten som i SLI er nok teoretisk opp mot dobbel. Endret 8. desember 2004 av mantra17 Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det er et fett om du har ATI eller Nvidia, selvom du har nForce brikkesett. Er ingen forskjell såvidt jeg har sett... Det der stemmer ikke helt. Har sett flere tester der nForce-platformer gir geForce skjermkort en ytelsesboost sammenlignet med Radeon. Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 3-5%. Derav "liten" Dette er vel ikke helt sant. Det var tester på arandtech som viste at SLI fikk opptil 60% boost i fps, i forskjellige grafikkrevende spill. Nå snakker vi boost som i dual-channel som i minne. Boosten som i SLI er nok teoretisk opp mot dobbel. *panneklask* Husker ALDRI å lese poster grundig! Kan bare beklage. Trodde selv at dual-channel fikk maks 2% boost, men jeg er ikke så Buddah på RAM så... Lenke til kommentar
vamonos Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) MSI K8N Neo er et Socket 754 hovedkort. Socket 754 kommer ikke til å støtte PCI-e. Vil du ha PCI-e må du kjøpe et nytt hovedkort med nForce4-chipset og en ny Socket 939-prosessor. OBS! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303749&cks=PRL <- nforce4, 754 og PCI-E. (MSI K8N Neo3) Mao; PCI-E er tilgj. for 754 også, tror dog kun det er dette kortet. vamonos Endret 19. desember 2004 av vamonos Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Oh, steike. Jeg trodde faktisk ikke at noen kom til å slippe nForce4 på Socket 754. My bad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå