sluffy Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg lurer på om hvem som helst kan få kjøpt diverse sterke syrer, som f.eks saltpetersyre osv. Det høres jo litt utrygt ut hvis enhver galning kan få tak i slikt, men jeg mener å huske at naboen brukte nettopp saltpetersyre til å fjerne noe betonggreier fra steinhellene han har utenfor huset. Lenke til kommentar
zatan Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 er ikke saltpeter pulver a?? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Man kan da alltids blande det med vann. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg mener at saltsyre (HCl) skal kunne skaffes på plasser ser dem arbeider med stein og mur, hagesentre har det kanskje også. Saltsyre blir brukt til avsyring/syrevasking av mur (hvis noen lurer), konturene og strukturen kommer da tydeligere fram enn om en hadde brukt vanlig vann. Pappa har forøvrig en flaske 40% saltsyre som jeg mener 99% er kjøpt på stein- og murbutikke eller gartneri/hagesenter. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Salpeter, ikke saltpeter. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Salpeter, ikke saltpeter. Sanktpeter (læreren begynner alltid å spøke med den) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå