Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med en kode her. Jeg skal gjøre noe så enkelt som å hente ut varetype som har bedriftsID=Session("BedriftsID")og binde resultatet til en dropdownlist, men det viser seg å ikke være så enkelt, ingen av SELECT settningene klarer jobben, men hvis jeg fjerner alt fra WHERE til CN så henter den ut Varetypene, men da får jeg alle og jeg vil bare ha de som tilhører Bedriften som er innlogget. Jeg vet at ligger verdi i Session("BedriftsID")For det får jeg ut på TextBox

Jeg kjører bare en selectsettning om gangen i programmet, de andre er kommentert bort

Dim cn2 As New SqlConnection("server=(local);database=TestHaugesundSentrumAS;trusted_connection=yes")

Dim cmd2 As New SqlCommand("SELECT distinct MerkeNavn, merkeID from tblBedriftMerke Where BedriftsID =" & Session("BedriftsID"), cn2)

Dim cmd2 As New SqlCommand("SELECT distinct MerkeNavn, merkeID from tblBedriftMerke Where BedriftsID ='" & Session("BedriftsID") & "'", cn2)

Dim cmd2 As New SqlCommand("SELECT distinct MerkeNavn, merkeID from tblBedriftMerke Where (BedriftsID = '" & Session("BedriftsID") & "')", cn2)

Dim cmd2 As New SqlCommand("SELECT distinct MerkeNavn, merkeID from tblBedriftMerke Where (BedriftsID ='" & Session("BedriftsID") & "'", cn2)

Dim cmd2 As New SqlCommand("SELECT distinct MerkeNavn, merkeID from tblBedriftMerke WHERE (tblBedrifter.BedriftsID = '" & Session("BedriftsID") & "')", cn2)

cn2.Open()

Dim dr2 As SqlDataReader = cmd2.ExecuteReader

While dr2.Read

Session("MerkeID") = dr2(1)

DropDownList2.DataSource = dr2

DropDownList2.DataMember = "tblBedriftMerke"

' DropDownList1.DataTextField = "Varer"

DropDownList2.DataValueField = "Merkenavn"

DropDownList2.DataBind()

End While

cn2.Close()

Kan noen se hva som er feil ?

Hilsen Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...