Nikkor Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Okay, men jeg vil ha tyngre mus. Bly lodd? Mx510 er altfor lett. Samme gjelder Mx700. Mx1000 da? Mx1000 er lettere enn Mx700. ;P Bra guide forresten! Lenke til kommentar
Isdas Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hva med MX900 a? Er det noe lodd i den? MVH Isdas aka Erik Aasmundrud Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hva med MX900 a? Er det noe lodd i den? MVH Isdas aka Erik Aasmundrud Batteri? Batteriiiiiiiiiiii Bateriii!??!? Er det lodd i mx900 da? Nei det er det ikke. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Tung mus = kvalitetsfølelse, er det noen som sier.. enig der. På skolen har vi sånn "standard" muser. Man har en bedre følelse med en tyngre mus syns jeg. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg gjorde dette på min Dual Optical for lenge siden. Fremgangsmåten er den samme. Husker ikke hvor mye greia veide, men jeg tror at loddet var større. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hmmm, fjernet det loddetinnet nå. Da jeg åpnet opp musa så hoppet det ut en fjær. Og den så jo ikke jeg hvor satt da tror den var til scroll hjulet siden den funker nesten ikke og den går lengre innover i musa. Heh ... jeje Men jeg syns ikke det var verdt å ødelegge garantien bare på grunn av det lille loddet. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hmmm, fjernet det loddetinnet nå. Lodd er ikke det samme som loddetinn. Lodd = jern eller sånne ting. Tung sak for å lage vekt. Loddetinn = veldig lett bøyelig tinn som brukes for å lodde sammen elektroniske komponenter. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hmmm, fjernet det loddetinnet nå. Lodd er ikke det samme som loddetinn. Lodd = jern eller sånne ting. Tung sak for å lage vekt. Loddetinn = veldig lett bøyelig tinn som brukes for å lodde sammen elektroniske komponenter. hehe ... det er det visst Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kjedelig, tok jo 3min å gjøre den moden dær... Gjorde den på ei mx500, helt fint.. Gjorde faktisk også "on the fly"..... Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Fikk en MX510 i julegave, har en MX500 fra før som jeg synes er litt tung. Fortsatt usikker på om jeg skal bytte i en Razer. Uansett, til topic: utenpå pakken min står det "Now 10% lighter". Om det da er et lodd inni når jeg skrur opp begynner jeg å lure på Logitech. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Heh, nesten grenser for hva folk trenger guide til idag. Gjorde dette på min gamle Dual Optical, der loddet var nesten dobbelt så stort. Merket mye forskjell. Bruker i dag Microsoftmus uten lodd (?). F-r-e-d-r-i-k: Kanskje de selger uten loddet i fordi de oppdaget tråder som denne Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) da fikk jeg og fjernet loddet.. Men tydligvis datt det ut deler som jeg ikke så, blant annet den lille fjæra. Og den som holder scroll hjulet på plass, var vanskelig å finne fram til hvordan virket.. tok meg 15min.. alt datt ut før jeg fikk sett hvordan det var.. Så, tenk logisk når du holder på! Fin guide! Fikk btw "strammet" klikke funksjonen når man scroller.. funker fint! =) Endret 27. desember 2004 av ThaAndre Lenke til kommentar
tbend Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 HVorfor ikke bare endre topic til: Hvordan fjerne loddet i MX5xx serien. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 For de som har mistet deler når du har åpnet musen, se tidligere innlegg, så er det null problem. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Opnet min gamle mx 300 av nøsjerrighet og der var det et lodd og, utrolig nok Var litt uheldig og glapp ned musen mens den var open og scrollen falt og, og en del som gjør at scrollen går i hakk liksom datt ut. Fant ikke den igjen så til dere som skal prøve - vær forsiktig med scroll delen, ikke snu den på hodet 1: Der loddet står og loddet selv, gadd ikke å måle det men er litt vekt i det. 2: Scrollen, denne delen her er løs, hold musa vannrett helst. 3: Dette er til den lille knappen som er på toppen av musa, du kan skru av denne delen her for å komme bedre til. Når du skal opne musa så er det en skrue helt bakerst, det er ikke noen andre skruer. Skru av denne skruen, så løfter du opp litt bak og så må du dra lokket av, mot deg selv om du holder knappene vekk fra deg selv. Du må lirke litt men det går nok bra. Om du ser på punkt 1 så er det to sånne plast saker som du kan trykke bak slik at du får løftet opp den plata som blir foran loddet, dette må du gjøre eller så får ikke du ut loddet. Etter du har løftet av den plata litt, så kan du lirke loddet ut, men jeg anbefaller å skru av den tingen på punkt 3 først. Note; den plata er en del av knappene så viss du vil rengjøre litt så er det bare til å ta de av. Ellers får du bare prøve, jeg tok av alle bitene på top dekselet og fikk de på igjen uten problem, bare husk å ikke mist scrollen Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg vet at jeg drar opp igjen en litt gammel tråd, men det kan jo også føre til at flere får sett denne guiden. Jeg fjernet ivertfall loddet fra min MX500 i dag, og det var vellykket. Ingen problemer med løse fjærer her. Før veide musen 126g, og loddet og skruen jeg tok ut veide 14g, så nå veier musen 112g. Det høres ikke ut som noe særlig forskjell egentlig, men jeg merker det ivertfall. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg så denne tråden idag og tenkte: Yes, jeg kan jo gjøre min MX510 lettere (jippi). Men da jeg hadde åpnet opp og brutt garantien fant jeg ikke noe lodd. Det var rett og slett ikke noe lodd der. Skuffende opplevelse, menmen Bestilte min på julaften og på pakken står det: Now 10% lighter. Så til dere som har en MX510 med det klistremerke på pakken: Det er IKKE noe lodd i musa deres og dermed ikke noe behov for å bryte garantien. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå