Gå til innhold

Hvordan fjerne loddet til MXxx

Anbefalte innlegg

Tenkte for de som kanskje spiller endel, og har irritert seg over at mx510 er litt tung i forhold til andre mx-mus, som f.eks mx300.

WARNING: Min mus er uansett kjøpt i USA, så jeg tenkte at det var ingen fare om jeg misten garantien. Fjerner dere klistremerkene og skruene så mister dere garantien.

Så jeg tenkte jeg kunne lage en tråd hvordan man skal skru ut loddet av en MX510

Alt du trenger er:

- Skrutrekker

(-Kniv til å åpne musa)

-Lim fjerner (klistremerkene som er over skruene)

Første steg:

Fjern de to klistremerkene under musa, disse må fjernes for at du skal klare å skru løs skruene som fester underlokket til musa. Husk å fjerne limet som sitter under klistremerkene sånn at det ikke fester seg noe møkk under musa.

Andre steg:

Fjern nå skruene som sitter under klistremerkene du nettopp fjernet.

screwholes.jpg

Jeg har merket rundt de skruene som skal fjernes

Dere/du må ikke fjerne noen av de andre skruene som jeg merker rundt iløpet av guiden. Alt foregår på eget ansvar ;)

open.jpg

Sånn ser den ut når den er åpnet.

Tredje steg:

Nå kan dere fjerne loddet og skruen som holder fast loddet, om dere vil skru på plass skruen så er det deres valg. Skru lett ut skruen så kommer loddet av seg selv, dette er ingen vanskelig oppgave.

top.jpg

Selve loddet er jeg usikker på hva veier, men loddet og skruen veier tilsammen ca 20g.

weight.jpg

Fjerde steg:

Nå er det bare å skru på plass de skruene dere har løsnet, nå er dere ferdige.

Resultat: en 20g lettere MX510, enjoy.

Ville bare tipse deg om at man går frem på akkuratt samme måte når man skal fjerne det i mx500 også;)

Bra guide! Som limfjerner kan jo whitesprit og (helst) rødsprit nevnes:)
Endret av highlander-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bra tiltak, men om den trengtes? :hmm:

Nesten mer for å orientere folk at det går ann, fordi enklere mods finnes ikke..

Edit: Ser nå at noen faktisk klarer å gjøre feil, så den trengtes kanskje allikevel ;)

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Okay, men jeg vil ha tyngre mus. Bly lodd?

Mx510 er altfor lett. Samme gjelder Mx700.

Sette inn musekule i en murstein?

løsningen på problemet ditt kan vel sikkert fikses med en loddebolt og masse loddetinn

Vel, en murstein er vel omtrent like ergonomisk som en MS mus da, så det utgår.

Med loddetinn blir ikke vekta høy nok, tror nok bly lodd må til.

Lenke til kommentar
Har fjerna loddet nå men uheldig som jeg var datt scroll hjulet ut ! jeg har nå fått satt det på plass og det virke , men det er ingen motstand i det! noen som kan legge ut et litt detaljert bilde av omerådet rundt hjulet !

hehe.. jeg det ligger en liten fjæringsmekanikk inni der som lett detter ut.

Den lille "fjæren" er rektangulær i den ene enden og buet i den andre, og den skal ligge slik at den buede enden treffer en liten sprekk i scrollehjulholderen. Du kan se det ligger litt hvit fettmasse i hullet den skal inn i. Dette er på venstre side av hjulet hvis jeg ikke husker feil.

Pass på. hjulet, holderen, og fjærene er ikke festet med noen form for lim elller skruer, og det er lett å miste små deler her.

Lenke til kommentar

Finfin guide.

Jeg fjernet loddet for ca. 14 dager siden, men merker minimal forskjell.

Det lå en fjær løst i musen som jeg ikke vet hvor hører hjemme. Alle kjapper og hjul virker som det skal, men fjæren hadde vel en funksjon. Noen som vet?

post-25-1102442449_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Okay, men jeg vil ha tyngre mus. Bly lodd?

Mx510 er altfor lett. Samme gjelder Mx700.

Sette inn musekule i en murstein?

løsningen på problemet ditt kan vel sikkert fikses med en loddebolt og masse loddetinn

Vel, en murstein er vel omtrent like ergonomisk som en MS mus da, så det utgår.

Med loddetinn blir ikke vekta høy nok, tror nok bly lodd må til.

Kom deg litt bort fra dataen du, dra på treningstudio istedenfor å ta trengingen ved dataen :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...