worldin Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 jeg har en p4 1.8GHz "northwood" som jeg har klokka til 2.0GHz , men hvist jeg klokker den lengre får jeg tap på rammen , kan det være at rammen ikke takler høyere fbs ? har twinmos ram. Lenke til kommentar
cky Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Nei, all DDR Ram skal klare 133MHz (Det er det AMD bruker). 133x18 = 2400MHz på din 1.8. Det er nok det at du må øke spenningen på cpu'en litt. Sett VCore litt høyere, så prøver du. Eller kjør den opp på 1.7v og sett bussen på 133MHz med en gang. Sett minneinstillingene dine i bånn før du gjør dette, og sjekk temperaturen. Lenke til kommentar
worldin Skrevet 2. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2002 jeg har sd-ram da =) Lenke til kommentar
cky Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 SDRAM ? Ok, det er mulig den kun er 100MHz sertifisert, da er iallefall det problemet :sad: Lenke til kommentar
worldin Skrevet 2. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2002 vell , jeg satt multiplayern på 133 og har nå bare 768 ram igjen ( har 1280 fra før av ) , litt rart , jeg kjører den på 111fbs til vanlig og da får jeg ikke minne tap. Lenke til kommentar
cky Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Kanskje noe av rammen tåler den fsb'en, mens kanskje en av brikkene ikke gjør det? Har du prøvd litt forskjellig? Har hørt om lignende tilfeller før, med SD-Ram at noe av rammen forsvinner ved for høy fsb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå