above Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei.. Når jeg laster ned så får jeg ikke mer enn 25 kb/s. Jeg har åpnet port for programmet og bruker netlimiter, men det er ingenting som hjelper. Jeg har NGT som leverandør av nettverket. Noen som har noen tips og som kan hjelpe meg? Takker for hjelp på forhånd! Mvh Ostebu Lenke til kommentar
blablah745 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvilket program bruker du??? Lenke til kommentar
above Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Er det lov å opplyse om slike programmer her da? Risikerer ikke noe advarsler.. Lenke til kommentar
TeknoWight Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 er jo vanligvis ikke programmet som er ulovlig, men hva du laster ned... Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Antar at du bruker et slags fildelingsprogram! Grunnen til at du ikke oppnår maksimum hastighet på disse er at du laster ned ifra klienter! Da det er klienten sin "upload hastighet" som begrenser dette. Ikke din "download hastighet". Håper dette kunne forklare litt. EDIT: Leste over igjen, og fikk inntrykket av at du kanskje bruker et bittorrent program. Det som skjer da er at de som er "øverst" av de som deler. Får bedre nedlastingshastighet. Uansett vil hastigheten være lavere enn du kan maks kan ha fordi det finnes mere download hastighet ute i verden en upload. Endret 8. desember 2004 av jgrondal Lenke til kommentar
auditman Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Mulig jeg spør dumt nå. Jeg har ikke peiling på bittorrent overhodet. Men er det ikke sånn at nedlasting med bittorrent går fortere fordi man laster ned fra flere samtidig? Mulig jeg er helt på bærtur men... Lenke til kommentar
DuML3 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har å problemer med bittorrent.. Får ikke downloada med mye kb/s. Har du D-Link router? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Ok, dette gjelder generelt på alle sånne programmer (DC, Kazza, Bittorent osv..): Alt avhenger hva den du laster ned fra har i uploadhastighet, samma om du har 100mbit så hjelper det lite hvis han sitter med modem, hvis en f.eks. har 128kbps upload vil du max få ca. 15kb/s. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Ok, dette gjelder generelt på alle sånne programmer (DC, Kazza, Bittorent osv..): Alt avhenger hva den du laster ned fra har i uploadhastighet, samma om du har 100mbit så hjelper det lite hvis han sitter med modem, hvis en f.eks. har 128kbps upload vil du max få ca. 15kb/s. Ja, det skjønner jeg. (Prinsippet om at en lenke ikke er sterkere enn sitt svakeste ledd.) Men hvis jeg skal laste ned 100mb fra en person som bruker modem så må jo det gå mye saktere enn om jeg laster ned de samme 100mb slik: 10 mb fra 1 stk med modem 90 mb fra 9 stk med ADSL Antatt at fila da er pakket i 10 like store pakker som kan settes sammen til en fil. Eller er jeg fortsatt helt på bærtur? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 skjønner ikke at folk kan lære seg at hvis man f.eks har 100mb linje, så tror nesten alle at det bare er å trykke på download knappen, så er det lastet ned.. de man downloader fra må også ha god linje! tenk på at det kan være mye trafikk og.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Leit og søk, dårlig fart på BT har vært oppe utallige ganger. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har åpnet port for programmet og bruker netlimiter, men det er ingenting som hjelper.Jeg har NGT som leverandør av nettverket. Sikkert fordi alle andre bruker netlimiter også, hehe. Skulle til å skrive at: Hvor dum går det ann å bli, men jeg lot ikke være! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hvorfor ikke bare sjekke på enkelte sider som www.gamershell.com og prøve å laste ned noe derifra, bare for å sjekke om alt er i orden med internett linja di. Ellers så er jeg enig i det de fleste har svart til deg! Man kan ikke forvente max speed på alt man laster ned selv med ADSL! Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Mulig jeg spør dumt nå. Jeg har ikke peiling på bittorrent overhodet. Men er det ikke sånn at nedlasting med bittorrent går fortere fordi man laster ned fra flere samtidig? Mulig jeg er helt på bærtur men... Si at det er 100 folk som har en 2Mbit linje ifra telenor (dvs. 256Kbit upload) Alle er tilkoblet samme trackeren for en torrent fil. Det som skjer da; Det er 25600Kbit tilgjengelig upload! Det er 204800Kbit hastighet som skal laste ned! Du skjønner at det ikke fungerer at alle får maks download da? Det er dette som er poenget mitt. Det finnes for mye download i forhold til upload! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Om du bruker bit-torrent: -Husk at jo flere som seeder/laster jo høyere hastighet før du som regel. Du må som regel ha 50-100 for å få noe skikkelig hastighet. -Husk at om du sperrer upload f.eks. via Netlimiter, så vil din share-ratio gjøre at du aldri vil begynne å motta data fra andre en seedere (og dermed alltid ha lav download.) Du kan ikke lure deg unna å uploade om du vil ha god hastighet i bit-torrent siden hvor mye du uploader er proporsjonalt med hvor mye båndbredde de andre i nettverket gir til deg. -Husk å teste at portene faktisk er åpne. Noen program som Azureus kan bekrefte dette for deg, men ikke alle. Håper det hjalp -Stigma Lenke til kommentar
above Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Takker for gode svar folkens! Lenke til kommentar
auditman Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Mulig jeg spør dumt nå. Jeg har ikke peiling på bittorrent overhodet. Men er det ikke sånn at nedlasting med bittorrent går fortere fordi man laster ned fra flere samtidig? Mulig jeg er helt på bærtur men... Si at det er 100 folk som har en 2Mbit linje ifra telenor (dvs. 256Kbit upload) Alle er tilkoblet samme trackeren for en torrent fil. Det som skjer da; Det er 25600Kbit tilgjengelig upload! Det er 204800Kbit hastighet som skal laste ned! Du skjønner at det ikke fungerer at alle får maks download da? Det er dette som er poenget mitt. Det finnes for mye download i forhold til upload! Joda, jeg skjønner hva du mener. Vi er vel egentlig enig, men vi snakket nok litt forbi hverandre. Jeg har ikke noe særlig peiling på torrents, (bruker det ikke) og ville bare ha bekreftet det jeg trodde var riktig. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Du bør også strupe upload hastigheten din til et par kb/s under maks, slik at ikke ul begrenser downloadinga di. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Mulig jeg spør dumt nå. Jeg har ikke peiling på bittorrent overhodet. Men er det ikke sånn at nedlasting med bittorrent går fortere fordi man laster ned fra flere samtidig? Mulig jeg er helt på bærtur men... Si at det er 100 folk som har en 2Mbit linje ifra telenor (dvs. 256Kbit upload) Alle er tilkoblet samme trackeren for en torrent fil. Det som skjer da; Det er 25600Kbit tilgjengelig upload! Det er 204800Kbit hastighet som skal laste ned! Du skjønner at det ikke fungerer at alle får maks download da? Det er dette som er poenget mitt. Det finnes for mye download i forhold til upload! Joda, jeg skjønner hva du mener. Vi er vel egentlig enig, men vi snakket nok litt forbi hverandre. Jeg har ikke noe særlig peiling på torrents, (bruker det ikke) og ville bare ha bekreftet det jeg trodde var riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå