Smackeroo Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Kan noen gi meg en grei forklaring på hvordan jeg skal gå frem for å kjøre tre forskjellige OS-er på en maskin (tenkte på Win2k, Win95 og FreeDOS, evt. vanlig DOS)? Har tenkt å bytte ut min gamle harddisk uansett, så da tenkte jeg at når jeg først skulle gjøre det kunne jeg like gjerne hive inn et par gamle OS-er for å kunne kjøre diverse klassikere. Med andre ord vil jeg vite hva jeg skal gjøre fra jeg setter inn den nye harddisken og starter maskinen. Hvordan burde jeg gå frem med formatering, partisjonering osv. Har det noe å si hvilket OS jeg installerer først? Burde jeg bruke en eller annen programvare for å gjøre dette enklere? Har en gammel versjon av Partition Magic (6.0), men har aldri brukt den, så jeg aner ærlig talt ikke hvordan det funker. Kort og godt så er jeg ute etter en steg-for-steg-forklaring på hvordan jeg enklest mulig kjører en maskin med flere OS-er. Lenke til kommentar
Goofy1003 Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Her er slik jeg gjorde det: Satte i Win95 cd`en,den er bootklar så det var bare og starte instalasjons-programmet.Mener att også DOS blir lagt inn her. Når instalasjonen er ferdig og du har lagt inn alle drivere,eventuelt programmer du skal bruke,så setter du inn Win2K cd`en (Mens du er i Windows). Når du skal velge oppgradering eller Frisk Instalasjon velger du sistnevnte. Når du nå er ferdig med denne instalasjonen vil du få spørsmål om hvilket OS du skal starte når du skrur på maskinen. Hvis du lurer på hvordan denne menyen funker så kan du skrive dette i Adresselinjen i My Computer når du er i Win2k:"C:Boot.ini",men pass på å ta backUp hvis du forandrer noe;) Håper dette hjalp deg noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå