asad Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg satte inn alle 6 installasjons-diskettene, og når det kom til delen der man skal velge hvilken partisjon man skal innstallere på, får jeg opp melding at ingen disker blir funnet. Jeh har sata disker, og prøver å innstallere win xp. Sata er "enabla" i biosen. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Ta en titt på sata guiden til el-asso her : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514 (står det du trenger å vite litt nede på siden) Lenke til kommentar
asad Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) altså....jeg har sett etter der, men finner ikke det jeg trenger.. Jeg har nå windows innstallert på disken, men husker ikke helt hvordan jeg gjorde det ?? Angående det som står om å trykke F6 og innstallere sata drivere, så kommer jeg ikke engang til den skjermen. Vet du kanskje hvor problemet mitt ligger? EDIT: Pluss, det står at jeg skal ha cd-rom som First Device, men når jeg gjør det, og setter inn windows-xp cd`en. starter bare windowsen som vablig. Er det meningen det skal skje? Endret 7. desember 2004 av asad Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 EDIT: Pluss, det står at jeg skal ha cd-rom som First Device, men når jeg gjør det, og setter inn windows-xp cd`en. starter bare windowsen som vablig. Er det meningen det skal skje? Har du fulgt med at det ikke står "trykk en tast for å installere windows" ? Lenke til kommentar
asad Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 EDIT: Pluss, det står at jeg skal ha cd-rom som First Device, men når jeg gjør det, og setter inn windows-xp cd`en. starter bare windowsen som vablig. Er det meningen det skal skje? Har du fulgt med at det ikke står "trykk en tast for å installere windows" ? Yupp, jeg har sjekket, ikke NOE kommer opp. Men det er ikke problemet, er bare å bruke disketene. MEN, hvorfor blir ikke diskene gjenkjent i biosnen? Hvordan skal jeg få innstallert windows? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Siden du nå klarer å starte windows, så må jo nesten harddiskene bli funnet i BIOS. Lenke til kommentar
asad Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Siden du nå klarer å starte windows, så må jo nesten harddiskene bli funnet i BIOS. Jeg har hatt denne windowsen innstallert i 2mnd nå. Hvor i biosen skal de finnes egentlig?Knanskje jeg ser feil sted. Men i inntsallasjonen står det at det ikke finnes noen disker og innstallasjonen ikke kan fortsette. Please noen, hjelp. Lenke til kommentar
asad Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har oppdatert bios men får samme resultat. Kan noen med peiling uttale seg her? Jeg griner snart for f**** Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 1. Diskene vises mest sannsynlig ikke i bios grunnet RAID / SATA disk kontroller. 2. Siden du har windows installert allerede er ikke dette noe problem, maskinen finner diskene. 3. Når du skal installere windows må du ha en diskett med drivere for at windows skal finne sata / raid kontrolleren og diskene. Disketten kan du laste ned fra hjemmesidene til hovedkort produsenten. Grunnen til at du ikke finner diskene under installasjonen er du i punkt 3. Lenke til kommentar
Laget Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg blir litt forvirret av hva som er spøsmålet her men jeg opplevde en gang at winxp installasjonen ikke fant serialatahardisken når CD-romen stod som pirmary master. Når jeg flyttet CD-romen til secondary master gikk det fint. Lenke til kommentar
asad Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 1. Diskene vises mest sannsynlig ikke i bios grunnet RAID / SATA disk kontroller.2. Siden du har windows installert allerede er ikke dette noe problem, maskinen finner diskene. 3. Når du skal installere windows må du ha en diskett med drivere for at windows skal finne sata / raid kontrolleren og diskene. Disketten kan du laste ned fra hjemmesidene til hovedkort produsenten. Grunnen til at du ikke finner diskene under installasjonen er du i punkt 3. Jeg satte inn disketten med sata-drivere ( tror det var det til hovedkortet, er ikke 100% sikker ) , men samme skjedde, ingen disker funnet. Så lastet jeg ned selve drivere fra siden til gigabit, og lagt dem over på diskett, men da ble de ikke funnet av systemet!Stod ett eller annet om noe oem fil som manglet, helt i begynnelsen. Dette har jeg aldri vært bort før faktisk. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Du har en liknende tråd i en annen del av forumet, og der har du fått følgende link : http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Suppor...-K8NS%20Pro.htm Går ut fra det er der du har lastet ned sata drivere ? Uten at jeg kan si det for sikkert, men det er en mulighet for at du må gå inn å konfigurere selve raid kontrolleren for å se diskene dersom dette er viktig for deg. Er ihvertfall slik på ett msi kort jeg har nå. Har du kjørt det programmet du laster ned, eller har du bare kopiert filen direkte over til disketten ? Du MÅ pakke ut de filene som er i den filen, og legge det på disketten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå