Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54GS bak Netopia 3351, Oppsett?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har som dere sikkert skjønner NGT.

Har nå anskaffet meg en Linksys WRT54GS for å dele nettet trådløst og via UDP kabel.

3 maskiner er koblet til via kabel, mens det skal være opptill flere maskiner tilkoblet trådløst.

Surfing på nett fungerer knirkefritt nå. Men så er det spilling og DC++, Bittorrent som skal fungere på denne maskinen som er koblet til via kabel.

Porter som skal åpnes: 7770-7780.

Oppsettet nå:

Min ip på lokalnettet: 10.0.0.3

Netopia:

DHCP: on

IP på lokalnettet: 10.0.0.1

Linksys:

DHCP: on

Ip på lokalnettet: 10.0.0.10

Operating mode: Gateway

Så hvordan skal jeg konfigurere disse routerne for at port 7770-7780 skal være åpen for denne maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har slitt med det samme, men på en OfficeConnect trådløs router. Har etter LANG tid ikke fått til noe enda. Du burde nok starte med å deaktivere all filtrering i Netopia modemet/routeren. Dette kan gjøres på http://endring.nextgentel.no , har gjort dette selv, men ikke fått til active mode i DC++ som er det jeg er ute etter. Tror noe av problemet ligger i at det er to nettverk inne i hverandre på en måte. Du har nettverket som netopiaen lager, der er det bare en klient, nemlig routeren din også ligger PC'ene bak der igjen. Selvom du setter opp routeren din til å sende DC++ aktivitet til pc'n din, vet ikke netopian at den skal sende dc++ aktivitet til routeren...

Kanskje om man setter opp Netopian til å sende ALL aktivitet til den trådløse routeren...

Ser gjerne flere innspill, for har veldig lyst til å få til dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...