Gå til innhold

Endelig bygd PC-en, og den er rask!

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-06-03 23:03, Xvani skrev:

Haha, 10 000 = 20 ganger mer enn meg ;P anyways, grattis, misunner deg sinnsykt! nå er det bare å klokke vettu =)

Vel, jeg gikk fra en P3-600 MHz og nå til denne kraft maskinen. Jeg føler ikke at jeg må klokke riktig enda :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Jeg skal rive av meg håret den dagen jeg finner et spill som hakker på denne maskinen.

Gjelder det fortsatt om 2 år..? :smile:

Og lov meg at du overklokker denne saken! Kan ikke kjøpe slikt og så ikke overklokke! Evt. kan du sende godsaken til meg så kan jeg klokke den for deg.. :grin: Står til tjeneste!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 23:16, Nostradamus skrev:

Quote:

Jeg skal rive av meg håret den dagen jeg finner et spill som hakker på denne maskinen.

Gjelder det fortsatt om 2 år..? :smile:

Og lov meg at du overklokker denne saken! Kan ikke kjøpe slikt og så ikke overklokke! Evt. kan du sende godsaken til meg så kan jeg klokke den for deg..
:grin:
Står til tjeneste!

Nei det skal jeg gjøre selv den dagen jeg bestemmer meg for å gjøre det :smile:

Nei, det gjelder ikke om to år ;-D

Erling Ellingsen

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: Erling E. på 2002-06-03 23:28 ]

Lenke til kommentar

Erling?

Får du satt sikten til maks i Morrowind? Pluss alt annet av muligheter på maks uten ett eneste hakk?

Sitter for øyeblikket på:

Pentium 4 2.2Ghz @ 2.933Ghz

512 RDRAM PC800 @ PC1066

Asus Geforce 4 Ti 4600 300/650

Asus P4T-E

Når jeg har oppløsning på 2048x1536x32, pixelshader og realtime shadows så funker det fint. Men prøv å sett opp sikten da er det ikke så morsomt lenger.

Jeg ligger rundt 13200+ 3dMarks og har vel ikke ett eneste ledd som er svakere enn ditt? Untatt skjermkortet, men det er lite.

Vegard.

Lenke til kommentar

"Jeg skal rive av meg håret den dagen jeg finner et spill som hakker på denne maskinen."

Om du fortsatt har hår om 3 år tror jeg nok at det kommer til å gjøre vondt.

Og da snakker jeg av erfaring. Sitter fortsatt med maskinen jeg kjøpte for nesten 4 år siden. PII 300 på Asus P2B hovedkort og 64 mb ram. Kom på i overkant av 15.000 dengang. Alt unntatt HK og prosessor er riktignok oppgradert, og jeg har de siste par årene kjørt prosessoren problemfritt på 450 mhz. (var heldig å få en SL2W8, som noen her på forumet kanskje fortsatt husker). Av oppgraderinger som jeg husker spesielt kan nevnes første ramoppgraderingen for et par år siden. Husker den spesielt fordi jeg betalte ca. 1800 kr for 128 mb, og samme dag kjøpte en dress (nedsatt til halv pris) som jeg betalte noen kroner mindre for. Dressen er like fin, men jeg liker ikke å tenke på hva rambrikken en verdt i dag. Vel, vel, jeg hadde behov for mer ram dengang og det er vanskelig å spå om fremtidig prisutvikling på datakomponenter.

Har endelig plassert bestilling på ny PC. Samme HK som deg. 2X256 Samsung 2700 ram og P4 1600. Ellers vil jeg stort sett flytte over komponenter fra maskinen jeg har, blant annet skjermkortet som er Asus 7100 (Geforce 2 mx). Har ambisjoner om å overklokke, og håper å nå 2400, tiden får vise om det går.

Mine valg er således på en måte de motsatte av dine. Jeg går for billige komponenter, som jeg vurderer har høy kvalitet og kan vare lenge, og oppgraderer når jeg føler at maskinen sliter for mye.

På den måten får jeg aldri den råeste maskinen, men jeg har en maskin som fyller mine behov, og det holder for meg. Og det blir billigere.

Iallefall, lykke til med "råskinnet". Selv gleder jeg meg til å få mine komponenter, som er et stort skritt fra hva jeg har i dag.

Må bare si at jeg er imponert over hva maskinen min klarer, det er kun på de nyeste spillene at den ikke henger med (jeg nevner ikke videoredigering).

Til slutt en takk til alle her på forumet som har hjulpet meg å velge de komponentene jeg har valgt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 23:45, Vegard20 skrev:

Erling?

Får du satt sikten til maks i Morrowind? Pluss alt annet av muligheter på maks uten ett eneste hakk?

512 RDRAM PC800 @ PC1066

Asus P4T-E

Når jeg har oppløsning på 2048x1536x32, pixelshader og realtime shadows så funker det fint. Men prøv å sett opp sikten da er det ikke så morsomt lenger.

Jeg ligger rundt 13200+ 3dMarks og har vel ikke ett eneste ledd som er svakere enn ditt? Untatt skjermkortet, men det er lite.

Vegard.

Lurer på om du har voltmoddet rammen på noen måte og hvilket merke er det?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 01:14, Vegard20 skrev:

Samsung PC800 brikker Original. Har ikke voltmoddet nei, jeg er overrasket at dem gikk såpass høyt på samme spenning.

Høres bra ut, samme rambrikker som meg da :grin: Har du prøvd deg over 133 mhz fsb?

Lenke til kommentar

Quote:

Erling?

512 RDRAM PC800 @ PC1066

Asus P4T-E

Ja, jeg har full distance på og det går silkeglatt.

Jeg har 512 ram mer enn deg men det burde kanskje ikke bety så mye.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 08:09, shivac skrev:

Blir det samme for meg ja. Jeg har en P3 550, og skal kjøpe meg akkuratt samme system som deg, bare TI 4400 kort som skal overklokkes. Dette blir morro, åssen hastighet på harddisk forresten ? ATA 133 ? ;>

120 GB Western Digital Caviar HD, 7200 RPM, 8 MB Cache, Special Ed.

Det er all informasjon jeg kan gi deg :smile:

Jeg ligger nå på en temp av 32c på CPU-en og 32c på hovedkortet. Kjølig!

Lenke til kommentar

Quote:

512 RDRAM PC800 @ PC1066

Asus P4T-E

Vegard.

hm.. enten har du stoor skjerm, eller ekstreme øyne, ellers kan jeg ikke skjønne hva du skal med den oppløsninga!

er det bare for å tyne maskina litt, eller?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 16:59, Draco skrev:

Quote:

Den 2002-06-03 16:57, MrA| skrev:

Det er godt å ha en bra pc ja. Jeg ser ned på folk med under 2ghz prossesor kraft
:grin:
.

jaha..hva slags specs har du da?

Asus P4B533-E (145MHZ FSB)

Pentium 4 1,8G@2,61G (NW)

2x PC3000 Corsair 256Mb

Asus Geforce4 Ti4600 128MB :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...