Gå til innhold

Endelig bygd PC-en, og den er rask!

Anbefalte innlegg

Heisann,

Ble nettopp ferdig med å "fin tune" den nye PC-en. Problemfri bygging og en fantastisk problemfri Windows og driver installering (noe jeg alltid har hatt uflaks med). Kjører WindowsXP Pro. Her er specsa;

Intel Pentium4 2.26 GHz "Northwood" PC533

Asus P4S533 Hovedkort

1024 MB PC2700 DDR-RAM

Gainward GeForce4 Ti4600 128 MB

120 GB Western Digital Caviar HD, 7200 RPM, 8 MB Cache, Special Ed.

16x/48x Asus DVD/CD-ROM

40x Asus CD-Brenner

Microsoft Internet Keyboard PRO (deilig keyboard)

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0

Chieftec Dragon BIG Tower kabinett

++

Hva kan jeg si? Jeg hadde en P3-600, med cirka 600 RAM og et GeForc2 MX kort før. Det er utrolig uvant. Prøvde Morrowind (antakelig tidenes mest systemkrevende spill) og det gikk silkeglatt med alle settingsene på MAX og den høyeste resolusjonen.

Serious Sam på full guffe var grusomt moro :smile: Aldri spilt Serious Sam på den måten.

4 vifter i maskinen til sammen. To kabinett vifter (den ene er regulerbar), en til prosessoren og en til strømforsyninga. Alle viftene er så og si lydløse (nesten) bortsett fra den ene kabinett vifta som kan reguleres. Men overall er den utrolig stillegående denne PC-en. Ligger på en CPU temperatur på 40 celcius og hovedkort temperatur på 35 celcius. Har ikke over steget 40 noen av disse enda. Er ikke dette ganske kjølig?

Anyway, en post helt uten mening. Måtte bare få ut den dype gleden som ligger i mitt sinn akkurat nå. 6 måneder er vel denne suppa utdatert likevel. Jeg skal rive av meg håret den dagen jeg finner et spill som hakker på denne maskinen.

Zap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...