tørrfisk Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Skal kjøpe nytt skjermkort som skal brukes til fotoredigering i photoshop. Har hørt mye bra om Maxtor, men har bare tenkt å bruke en crt skjerm, så vil ikke betale ekstra for den dual-head teknologien. Max pris er ca 2000 Lurer på om ATI og Nvidia har noe å tilby på dette markedet? Hva er best til bilder, pci eller agp? Er fint viss man kan bruke kortet til spill og Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Maxtor har jo overlegen 2d ytelse men du får mest for penga med nvidia hvis vinterprisene kan rase til 2000 for en 6800le Lenke til kommentar
TDK Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Overlegen 2d ytelse er vel ikke riktig og si. Matrox har vel bedre billedkvalitet, men ytelsen er vel lik. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Fargegjengivelse og kvalitet er det viktigste for meg. Er som sagt og fint viss det fins et som både har bra 2D og 3D ytelse. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 ATI og Matrox var konge på 2D i forhold til NVidia tidligere, men tror ikke det er så fryktelig store forskjeller lenger. Skal du spille litt spill så vil jeg anbefale ATI eller NVidia da Matrox knapt nok har 3D ytelse(Untatt Parhelia som tross prisen ikke er i nærheten av ATI og NVidia) AGP er bedre enn PCI(Raskere). Har ingenting å si for bildekvaliteten. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 ATI og Matrox var konge på 2D i forhold til NVidia tidligere, men tror ikke det er så fryktelig store forskjeller lenger.Skal du spille litt spill så vil jeg anbefale ATI eller NVidia da Matrox knapt nok har 3D ytelse(Untatt Parhelia som tross prisen ikke er i nærheten av ATI og NVidia) AGP er bedre enn PCI(Raskere). Har ingenting å si for bildekvaliteten. Takk for informativt inlegg Er det noen spesielle modeller som dere kan foreslå? Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 omg! fant et vanlig 6800 = https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24046 Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Hvordan er 2d ytelsen på 6600/6800 serien og x800? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 omg! fant et vanlig 6800 = https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24046 Er ikke det et 6800 LE kort? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 omg! fant et vanlig 6800 = https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24046 Er ikke det et 6800 LE kort? jo misvisende det der ja! Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) AOPEN 91.05210.406 VGA-Card GeForce 6800LE svartn! Endret 7. desember 2004 av Cell_v14 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Glem det.. Endret 7. desember 2004 av klilleng Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvordan er 2d ytelsen på 6600/6800 serien og x800? Ingen aning, men her har du litt info om Parhelia. Har hatt Matrox G450 selv og det var et kongekort med tanke på 2D, men var litt dødfødt til spill Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Er litt kritisk til Matrox dessverre, vil ha noe som takler spill og helst, men viss Matrox er det ENESTE alternativ for presis bilderedigering så tar jeg det. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Man betaler mye extra for flerskjermsfunksjonen på Matrox, og jeg kommer alltid til å holde meg til min fremtidige 19'' CRT. (trenger og råd om hvilken jeg skal velge noen forslag? ) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Man betaler mye extra for flerskjermsfunksjonen på Matrox, og jeg kommer alltid til å holde meg til min fremtidige 19'' CRT. (trenger og råd om hvilken jeg skal velge noen forslag? ) Hva mener du med å betale ekstra? Matrox er overlegen på 2D kvalitet ja. Driver du med design så er kanskje GigaColor noe du kunne ha brukt. Parhelia og P750 støtter også tre skjermer... Edit: Matrox P650 har ikke tre skjermer, bare to... Skal du spille nyere 3D spill så er ikke Matrox noe alternativ... Endret 7. desember 2004 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Mener, vil bare ha et kort som har de funksjonene jeg trenger, som er 1x Vga output. Kortet skal brukes til behandling av bilder som det skal trykkes masse plakater av på et trykkeri, så fargegjengivelse er livsviktig. Så Matrox P650 er mitt beste alternativ? (til prisen) Edit: Mente at jeg trenger ikke fks: 3 x VGA og 1 DVI med adapter til 2, og s-video. Endret 7. desember 2004 av tørrfisk Lenke til kommentar
ADT Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Mener, vil bare ha et kort som har de funksjonene jeg trenger, som er 1x Vga output. Kortet skal brukes til behandling av bilder som det skal trykkes masse plakater av på et trykkeri, så fargegjengivelse er livsviktig. Så Matrox P650 er mitt beste alternativ? (til prisen) hehe, du får ikke kort med bare én output lengere, selv 9200 serien til ati har dette. koster sikkert ikke flesk for produsentene å slenge på... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Hva med dette?? : http://www.mamoz.no/produkt/G55%2BMDHA32DB..._G550_32MB.html Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Tror nok uten tvil at P650 er det beste kortet til foto/2D grafikk sett i forhold til prisen. Er nok ikke aktuelt å prøve å spille Doom3 på det, men til litt mindre krevende(Gamlere) spill så funker det greit. Og skulle du bli bitt av flerskjermsbasillen så kan du bygge det ut til Tripleview Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå