Gå til innhold

Står mellom to helt like(?) skjermkort!

magne_v

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe et nytt skjermkort og står mellom to forskjellige kort. De virker så og si helt like, og prisen er så og si helt lik (32 kr forskjell).

Jeg skal bruke det med et Abit "3'rd eye" hoved kort (I925x).

1. ABIT Radeon X800 XT, 256MB, DVI, Video In / Out

2. Sapphire Radeon x800 XT 256MB

Abit sitt har følgende tilkoblinger: DVI (digital), VGA (analog), TV-ut, TV-inn/ut

Mens Sapphire sitt har: DVI (digital), VGA (analog), TV-tuner/AiW

Hva er forskjellen her egentlig? Sikkert et dumt spørsmål, men er litt usikker. Vil det være en god ide å velge abit sitt når jeg skal ha et abit hovedkort?

Håper jeg kan få noen gode tips.

Har også tenkt på å kjøpe et pro vivo kort og sotfmodde til XT, men eneste pro vivo kortet jeg fant som gikk til PCIExpress koster like mye, så ser ikke helt vitsen med det.

Magne

Endret av magne_v
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at ABIT kortet er et VIVO(Video Inn Video Out) kort.

Det betyr at der er composit/s-video inn og utganger, men ingen TV Tuner.

Sapphire sitt kort er et AIW(All In Wonder) kort som i tilegg til kortet over har innebygd TV Tuner(Kan få inn fjernsysnsignal direkte fra antenne uten å gå om en ekstern tuner(Les: Video/TV)

Lenke til kommentar

Abitt kortet har VIVO, (Video-In/Video-Out) som skal si seg selv..

Sapphire sitt er et såkalt AIW som har TV-tuner og Video-Out. Om Sapphire kortet også har Video-inn er jeg litt usikker på.

Video-Out = Du kan se film fra pcen på tven.

Video-In = Trenger du forøvrig kun hvis du vil ta opp opptak fra videokamera til pcen og evt spille PlayStation ol på pc skjermen.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Hei

Takk for gode svar. Skjønte forskjellen mellom de to nå. Tror ikke tv-tuner er noe must for meg, video inn er det som er relevant egentlig, og så lange jeg har mulighet for å sende tv-signalet fra en annen tv-tuner til pc'en via s-video så kan jeg da også (såvidt jeg skjønner) se tv på pc'en uansett.

Tilslutt...noen anbefalinger av de to kortene? Lurt å velge Abit til Abit hovedkort, eller er det ett fett?

Magne

Endret av magne_v
Lenke til kommentar

Fant akkurat ut at Abit kortet ikke er inne hos noen av nettbutikkene, og at det først kommer inn i februar 2005. Ser ikke noen grunn til å ikke ta sapphire sitt kort da.

Dessutten virker det som bundlene til sapphire sitt kort er litt mer omfattende, ikke at det har så mye å si, men når det står om 32 kr så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...