boss3 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei, har et par Sony hodetelefonkabler, og syns at ledningen er altfor lang. Er det vanskelig å kutte av en meter eller halvannen selv? hvis det er vanskelig, hvor bør man gå for å få gjort noe sånt?? takker Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Ingen problem det.Kutt av det du ikke trenger.Avisoler ledningene og lodd dem sammen.Så bruker du litt sort teip for å isolere ledningene med og for å forhindre at + og - ikke kommer mot hverandre.Et bedre alternativ enn teip er krympestrømpe.Så bruk helst det. Endret 8. desember 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Har tenkt på det samme med mine, Jeg har SONY- MDR-V300 (2m) Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 ok..har sony mdr-v300 jeg og... den ledningen er altfor lang ass... men jeg har så og si ingen erfaring med lodding, og har heller ikke loddebolt. er det noen butikker som gjør dette? iså fall hvor mye burde det ca koste?? Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 trenger ikke lodde, bare bind ledningene sammen.. og teip godt Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Hvorfor kutte den? Kan du ikke bare kveile den sammen en plass? Selv har jeg festet kabelen min med strips under PC-bordet. Endret 11. desember 2004 av Rikky Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Hvorfor kutte den? Kan du ikke bare kveile den sammen en plass? Selv har jeg festet kabelen min med strips under PC-bordet. Er ikke så kjekt at kabelen er festet med strips til pc-bordet når jeg skal ut å trene eller på skolen Men er det bare å tvinne de to ledningene sammen?? ikke verre enn det? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Er nok litt værre enn det ja. For all del ikke tvinn de sammen! Det kommer ikke til å holde så veldig lenge før det blir ødelagt. Du må nok lodde de sammen som de andre sier. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har klipt å loddet/tvinnet sammen ledninger med nesten alt jeg eier, går helt bra bare det er gjort litt skikkelig. Når det er så lave spenninger som på et headset er det hvertfall ikke noe problem, bare sørg for at det er kontakt med de ledningene som skal sammen og at det ikke er kontakt med ledningene som ikke skal ha det. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har klipt å loddet/tvinnet sammen ledninger med nesten alt jeg eier, går helt bra bare det er gjort litt skikkelig. Når det er så lave spenninger som på et headset er det hvertfall ikke noe problem, bare sørg for at det er kontakt med de ledningene som skal sammen og at det ikke er kontakt med ledningene som ikke skal ha det. Såklart fungerer det, men det blir jo ikke akkuratt noen kvalitetskabel.. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Nei nei, men det spørs litt på hvor nøye man er. Man vil jo ikke merke noe stor forskjell på et headsett om det er god og stram kontakt i skjøten. Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 men går det an å levere den i en elektro butikk for å få gjort dette? har ingen peiling på hvordan man lodder, og orker heller ikke lære meg det Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvis du befinner deg i stavanger området finnes det en butikk som heter lyd og bilde som garantert fikser det. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Er da ingen problem med å tvinne de sammen? Er bare å avisolere og tvinne ledningene sammen, også teipe, så lenge du ikke har tenkt å dra ledningen etter deg bortover Men det er vel muligens best å avisolere, og lodde de fast helt ved hodetelefonene.. Kjenner du ikke noen som er litt datanerder o.l.? De kan dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå