Gå til innhold

Internett og Mandrake 8.1


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle skyte inn en liten tråd her, som muligens kan ha noe med Linux å gjøre.

Nå har det seg ikke sånn at dette er noe problem for meg lengre, siden jeg omsider har lagt Linux på hyllen, men jeg er dog veldig intrisert i "hva" som har godt galt.

 

Hjemme sitter jeg på et LAN, med en 3com switch, og en Cisco ruter. Nøyaktige modell nummre på disse apparatene er vel heller unødvendige, så lenge dere ikke vet spessielt at det kan være enkelte problemer med den og den modell av det og det merke.

 

Nok om det, jeg huket meg opp til netverke etter beste prestasjon, utalige ganger på utalige forskjellige måter.

Resultatet er og var negativt. jeg kunne ikke nådd frem til Switchen, om den så og si hadde ligget ved siden av PC'n min.

 

Jeg tok det som en mann, gav opp og glemte Linux for noen uker.

 

Etter disse "noen ukene" så var det tid for LAN, denne gangen et LAN med litt størrelse på. En kamerat av meg var intrisert i Linux, så han spurte om jeg hadde det. og som den erlige borger jeg er sa jeg ja.

Det tok ikke lang tid før jeg måtte på dass, så mens jeg gjorde mitt satt min kamerat og surfet på internett.

Jeg oppdaget det ikke før jeg kom tilbake, at min Linux pc (box) faktisk kunne komme seg på nettet, via et LAN.

 

Jeg har lenge lurt på hvor feilen har ligget, men jeg tror den muligens kan ligge i Switchen, eller Rutern.

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...