Gå til innhold

Kjempelett matte 1 eksamen :D

GolfBag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer an på hva du søker på... realfag og humaniora er det ikke noen særlige krav på, men medisin og siv.ing. er det andre boller.

Dette betyr ikke at du må ha skyhøye karakterer for å komme inn. Energi og miljø(der jeg går) hadde i år et opptakskrav på 46 poeng etter alle tilleggspoeng... og DET ER LAVT!! Du kan med andre ord ha ca. karakter 4 i snitt og likevel komme inn på en siv.ing.-utdanning.

Medisin er hardt å komme inn på... og av siv.ing-studiene er ind.øk vanskeligst. Alle andre studier bør være overkommelige for de aller fleste som gidder å vurdere siv.ing.

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Til og med jeg hadde kommet inn der da jo. ;)

Uff, matte eksamen gikk ikke så bra for meg. Leste på feil ting seff og størstedelen av eksamenen var vektet på dette.. Synes det var idiotisk å si at den beste forberedelsen var fjorårets eksamner, når denne var såpass forskjellig, men men. Er da uansett på den postitive siden av normalfordelingen.

Lenke til kommentar

Energi og Miljø..;

Primærvitnemål: 54.8

Ordinær: 47.9

Så det stemmer at du ikke trenger så mye mer enn 4 i snitt for å komme inn på Energi og Miljø. Kommer du ikke inn i primærkvoten, så blir du jo prøvd i ordinærkvoten.

Selv går jeg på Kommunikasjonsteknologi. Kravene for å komme inn ser ut til å ha blitt "pyntet" på. De var en smule lavere i sommer.

Lenke til kommentar

Jeg vet.. karaktersnittet har falt drastisk siden folk har forstått at det handler om Energi, Energi, Energi, Energi og bitte bitte litt miljø :D

På samme måte er det mange som får seg en støkk når de kommer inn på produktutvikling (oooh fancy) og oppdager at det er maskin :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...