colakork Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) hoi! Dette er rammen min. lurer på om jeg har gjort noe galt... grunnen til at jeg oppdaget dette er at jeg ville aktivere cool'n'quiet på cpu'en, og ville forsikre meg om at det funket ved å titte på cpu-z. Kikket tilfeldigvis på ram hvor jeg ser dette: inne på timings står det: Frequency:167,4Mhz osv osv... skkulle ikke denne ligge på 400Mhz iom at det er pc3200 ram jeg har? går jeg inn på spd, står det at Frequency: 200Mhz... skjønner lite her nå, og hadde vært veeeldig greit med et raskt svar og eventuelle forandringer jeg kan gjøre... PS: har satt ram'en i slot 1 og 3, kjører på hovedkort EPoX EP-9NDA3+, ellers er [email protected] (3500+), og PSU på 350W F/S (kan være 360W, husker ikke helt..) MvH Daniel Endret 7. desember 2004 av colakork Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 RAM'en skal kjøre på 200MHz. Gå inn i BIOS og skjekk om HT/RAM-ratio er satt til noe annet enn 1:1. Den skal stå på 1:1 (helst ikke Auto). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Frequency:167,4Mhz , da kjører vel rammen på 333 ,sjekk i bios som nevnt . Lenke til kommentar
colakork Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 sjekka ut i bios... inne på dram settings eller noe sånt no, og fant at ht = 5x... er det riktig??? veit ærlig talt ikke hvor jeg skal leite hen ass... har jo aldri brydd m,eg om bios... kikka litt rundt igår men er så redd for å trykke noe feil for at noe da skal skje nårt jeg rebooter igjen.. tips om hvor jeg kan gå for å stille inn??? MvH Daniel Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 HT=5X er riktig, men den har ikke med minnet å gjøre. Du må finne no DDR-RAM-settings eller noe, og sjekke FSB/HTT-buss. Den skal stå på 1:1 eller Auto. Da vil minnet kjøre synkront med CPU, som er 200MHz. (400MHz effektivt pga. DDR) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå