Gå til innhold

Sata til Abit Kv8 3rd eye. Får ikke til =(

Anbefalte innlegg

Hei hei.. Kjøpte nettop ny pc, får ikke til å instalere windows.

Når det start opp trykte jeg F6 og instalerte driverne( det fulgte med drivere i hk pakka, på disket.) Når jeg da trykker Enter for å fortsette kommer det opp Files.SCSI.iaSTOR er ugyldig.. La merke til det navnet når jeg instalerte driverne for sata disken min så jeg antar at det er noe feil med driveren eller den er ihvertfall ugyldig..

:hrm: Hva gjør jeg nå a?..hehe.. tenkte på en ting, går det ann å instalere sata driver fra cd? kunne jo prøve å sette inn driver cd som fulgte med.. Uansett , har noen erfaringer eller råd og komme med motas det med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, kjenner problemet. Har nesten samme kort bare pro-utgaven. Har 2 stk IDE-disker og en ny SATA. Lastet inn drivere fra disketten og installerte XP på den nye disken. Problemet har vært da at jeg må koble vekk 2 to gamle ellers finner ikke pc'en den nye disken. Og jeg har slitt med support på engelsk, tysk og norsk - skriftlig og muntlig(pr telefon) uten å få pc'en til å boote fra den nye disken. Slik VAR ståa inntil for få minutter siden var at jeg kunne ENTEN bruke de 2 IDE diskene- eller den nye SATA. Etter å ha forsøkt siste telefonsupport om innstillinger i BIOS kommer bare mange lange pip fra pc'n. Jeg har forsøkt å resette BIOS, men det ser ikke ut som det nytter heller. Hva nå? Er bios fucka opp og hvis ja kan jeg legge inn ny bios selv. Kan laste ned ny fra mange andre pc'er her i huset.

Lenke til kommentar

ska du legge inn windows på s-ata så bare ha s-ata disken kobla til. noen HK har s-ata konstoller som ikke trenger driver fra diskett i det hele tatt, f.eks msi k8n neo plat. (men bare på 2 av fire kontakter da)

til dere begge som har problemer. prøv dere fram. og dere trenger ikke prøve alle s-ata kontaktene. det holder med en i en klynge (de er vanligvis delt opp i to klynger) om dere skjønner hva jeg sier

Lenke til kommentar

Jeg = Husmann har fått installert Windows, ikke no problem, også på den nye SATA-disken. Mitt problem nå er at jeg klarte ikke å fikse setup'en i bios slik at pc'en kunne lese begge typer disker SAMTIDIG. Jeg kunne enten bruke SATA eller IDE-disker. Og i forsøkene på å løse dette problem så har jeg antagelig fått ødelagt bios'en på hovedkortet. Nå piper bare pc'en lange pip og pc'en starter ikke - uansett disktype. Derfor - hva nå? Hvis jeg må ha nye bios hvordan legger jeg inn den?

Endret av husmann
Lenke til kommentar
ska du legge inn windows på s-ata så bare ha s-ata disken kobla til. noen HK har s-ata konstoller som ikke trenger driver fra diskett i det hele tatt, f.eks msi k8n neo plat. (men bare på 2 av fire kontakter da)

til dere begge som har problemer. prøv dere fram. og dere trenger ikke prøve alle s-ata kontaktene. det holder med en i en klynge (de er vanligvis delt opp i to klynger) om dere skjønner hva jeg sier

Så du mener at om man f.eks har en s-ata disk og 2 IDE, så MÅ man nappe ut de 2 IDE-diskene mens man installerer windows på s-ata'en og putte IDE-diskene i etter endt innstallasjon?.

Lenke til kommentar
Så du mener at om man f.eks har en s-ata disk og 2 IDE, så MÅ man nappe ut de 2 IDE-diskene mens man installerer windows på s-ata'en og putte IDE-diskene i etter endt innstallasjon?.

Ja det var det jeg gjorde fordi jeg fikk ikke pc'en opprinnelig til å starte med SATA-disken i det hele tatt. Så for at pc'en ikke skulle boote fra IDE-diskene tok jeg å tømte dem og formaterte de. da fikk jeg bare opp meldingen om at det ikke fantes noe operativsystem. Koblet jeg så fra de to IDE-diskene startet pc'en helt normalt og kunne selvflølgelig brukes. I mine forsøk på å få pc'en til starte med SATA-disken OG de 2 IDE-diskene har jeg miligens fått fucka opp bios'en så nå bare kommer lange pip fra pc'en når jeg starter og selvfølgelig starter ikke pc'en i det hele tatt - uansett disker.

Lenke til kommentar

Dette er veldig snodig. Har samme problemet som deg. Vil ha os'et på s-ata disken,men den vil ikke starte opp uten winxp-cd'en i når jeg kobler til de to andre IDE-diskene..

Må da være en løsning på dette.... :hmm:

Edit: Høres ut som biosen din er død ja.... :cry:

Endret av CIder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...