dr50big Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 åssen funker denna a? kan den brukes på alle peder? Lenke til kommentar
loqron Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 en politiknapp (turtall sperre) kan brukes på alle mopeder.. Når du trimmer mopeden din så har du jo ikke lyst til å bli tatt av onkel politi. Så det de fleste gjør er å sett på en politi knapp. Det er en knapp du trykker på og når du trykker på den så går den i 45 km/t. se bilde for å se ilustrasjon.. Lenke til kommentar
dr50big Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 da skal jeg prøve å få det til Lenke til kommentar
loqron Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 kas moped er det du har da ?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er ikke alle mopeder de funker på. Eller.. mulig det finnes flere typer, men vet at noen ikke funker på alle mopeder. Lenke til kommentar
dr50big Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 kas moped er det du har da ?? suzuki dr 50big Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jøss , såntno hadde vi ikke før.. Hva koster en sånn boks, selges det i Norge? Ser da ut til å skulle kunne virke på alt med elektronisk tenning. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Mange Suzukieiere sliter med å få de til å virke! Virker ikke på Yamaha. Mulig det finnes andre typer som fungerer. Lenke til kommentar
mil0 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jøss , såntno hadde vi ikke før..Hva koster en sånn boks, selges det i Norge? Ser da ut til å skulle kunne virke på alt med elektronisk tenning. Dette her får du kjøpt blant annet på crash.no for 400,- Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Da får jeg komme med litt fakta, siden ingen andre klarer det. Mange med suzuki sliter med dette, nettopp fordi de velger en billig utgave av politiknappen/tenningsmodul/turtallsperre. En sykkel den 100% ikke funker på er Yamaha TZR. Hvorfor? Er ikke sikker, mener det er noe med det avaserte tenningssystemet som er på den. Hva skjer når man slå denne på?: Har du koblet på turtallsperra selv, vil du da ksnkje skjønne hvordan den funker. Men uansett, det som skjer når du skrur på bryteren, sender du deler av spenninga til jord. Hvorfor ikke alt forsvinner til jord er pga det befinner seg en resistans/motstand inni "boksen", som da hindrer alt i å forsvinne. Resultatet blir da at 30% av spenningen forsvinner, og pluggen får mindre spenning, og ikke nok til å antenne drivstoffet i sylindern. Og turtallet vil låse seg på det du har stilt inn på tutallsperra. -M4rTiN Lenke til kommentar
loqron Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 viss du skifter CDI (coil) på en TZE så får du det til å fungere !! Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 viss du skifter CDI (coil) på en TZE så får du det til å fungere !! Jepp.. TP coil funker helt 100.. Problemet med den er bare at den har en tendens til å kutte ut vis du kjører hardt Lenke til kommentar
Lange Kjell Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Martin ,husker jeg rett så har du en RMX/SMX Vet du hvilken turtallsperre man må kjøpe for å få den til å fungere på disse? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det mest logiske ville være et filter som sperra (sender tenningspuls til jord) når tenn-frekvensen/turtallet kommer over turtallet man stiller inn. Simpel sak som kan lages med billige logiske kretser. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Må si meg enormt enig med Sedsberg her. Forsto ikke helt poenget/ virkemåten med og sende kun 30% av spenningen til jord. Er det da at ved innstilt frekvens (turtall) går 30% av tennspenning til jord, også må man håpe at det er tilstrekkelig til at man ikke lenger får gnist, og at dette derfor ikke fungerer på tenningsannlegg som er så "bra" at de fungerer til tross for 30% spenningstap? Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Fjernet. Endret 6. mars 2005 av NetFinity Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Lange Kjell: Stemmer nok det sedsberg: Det er mye mulig.. Inni turtallsperra er det jo mange kondensatorer og annen avansert svakstrømsdrit. Var en stor tråd på et annet mopedforum (mopedportalen.com) hvor dem kom fram til at man koblet en ledning fra pick-up, til en resistans på 300 ohm, og derifra til jord.. Noe jeg ikke fikk til å funke, men som mange andre fikk.. Derfor jeg tenkte først at det var slik den fungerte Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hva slags signaler kommer fra pick-up'n/tenninga? Sinus? Spikerpulser? Skulle tro et simpelt høypassfilter koplet mellom tennspolen og jord skulle funke? Evt. lavpass mellom tennspolen og tenninga/CDI-en? Jeg testa med en kondensator koplet i serie med stoppknappen. Funket faktisk, men sperra litt vel lavt. Hadde ikke andre kondensatorer tilgjengelig akkurat da. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hva slags signaler kommer fra pick-up'n/tenninga? Sinus? Spikerpulser? Skulle tro et simpelt høypassfilter koplet mellom tennspolen og jord skulle funke? Evt. lavpass mellom tennspolen og tenninga/CDI-en? Jeg testa med en kondensator koplet i serie med stoppknappen. Funket faktisk, men sperra litt vel lavt. Hadde ikke andre kondensatorer tilgjengelig akkurat da. SKulle da tro det er vanlig sinus, hvor avstandet mellom pulsene svinger med turtallet Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) ...mopeder, og trimming av slike.... Trodde dette var et MC-forum...... edit: Og så så jeg at det står mc/mopeder under overskrifta. Men seriøst....det er VELDIG mye moped/lett her...? T'Weed Endret 21. desember 2004 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå