Gå til innhold

SLI (oppgraderings løsning) Vs Standard oppsett

Anbefalte innlegg

Data markedet er vanskelig nok for oss med valgvegring... Og nå kommer de med SLI... Så jeg har litt lyst å sette i gang en diskusjon om løsninger for oss vanlige folk med god råd...

Hvilken løsning kommer til å ta seg best ut i nær/fjern fremtid:

-En SLI løsning med ett 6800GT (feks), som du oppgraderer senere med et nytt av samme typen for å sette de i SLI...

eller

-Standard løsning med PCI-e hovedkort for å så kunne oppgradere til en ny toppmodell senere...

Min tolkning er: (sånn som jeg har forstått det fra andre)

Fordelen med SLI løsningen er at du kan oppgradere senere med et billig kort (siden prisene synker) og få god yteleses hopp... Mens du kan spare litt på "start" utgiften til stsndard løsningen og bruke dette til å kjøpe nytt toppkort... Da får du jo i tillegg med fremgangen i rendering teknologien...

Hva tror dere er lurest? Jeg har ikke peil sjøl...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde det var sånn:

- SLI-løsning finnes bare med PCIe slots (+ noen med nForce4 chipset )

- Standard-løsning er "vanlig" hovedkort med AGP slots (+ noen med nForce3 chipset)

PCIe - der trenger du PCIe skjermkort - som er veeeeldig dyre hvis du er ute etter det beste (spesielt hvis du må oppgradere både HK og CPU).

AGP - der trenger du AGP skjermkort - som kan finnes for billig penge og god kvalitet - de beste er jo forsatt dyre. (6800GT)

eller er jeg helt på jorde??? :ermm:

Lenke til kommentar

Nei, du må kjøpe det samme kortet såvidt jeg har forstått. Ihvertfall intil videre. (noen sitter vel å pønsker på dette)

Kjøp et 6600gt SLI. (ca 1800 kr)Det holder seg flytende i forhold til dagens spill. Om et halv år når ting slakker av, kjøper du et til, som da sikkert koster mye mindre. Da vil du ha en effekt som tar rotta på 6800gt og til en mye billigere penge.

Lenke til kommentar
Nei, du må kjøpe det samme kortet såvidt jeg har forstått. Ihvertfall intil videre. (noen sitter vel å pønsker på dette)

Kjøp et 6600gt SLI. (ca 1800 kr)Det holder seg flytende i forhold til dagens spill. Om et halv år når ting slakker av, kjøper du et til, som da sikkert koster mye mindre. Da vil du ha en effekt som tar rotta på 6800gt og til en mye billigere penge.

Feil, sil 6600GT yter DÅRLIGERE enn 1 6800GT. Vis et test der 2 6600GT yter bedre eller med dine ord "tar rotta" på et 6800GT.

Lenke til kommentar

Kjøp et 6600gt SLI. (ca 1800 kr)Det holder seg flytende i forhold til dagens spill. Om et halv år når ting slakker av, kjøper du et til, som da sikkert koster mye mindre.  Da vil du ha en effekt som tar rotta på 6800gt og til en mye billigere penge.

To stk. 6600gt SLI tar nok ikke rotta på 6800GT. Faktisk så er et enslig 6800GT kort raskere i mange tilfeller:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2284&p=7

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...