Gå til innhold

TG05-billettsalg til helgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var hewlett Packard som sto for core-switchene. Ikke rart nettverket knela for mange da :p

Det jeg har sett av HP virker bra, men det var kant-utstyr da, ikke core.

AtW

Det var et blade i den ene coreswitchen som hvertfall tok kvelden. Derfor fikk ikke rekka vår nett før på torsdags kveld. Kom med flyfrakt elns fra danmark.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg tenkte på i fjor... TG03 hadde et dønn stabilt nettverk levert delvis av sun hvertfall, hadde stooore bannere med reklame, mens det i år ikke var noe hp reklame..... Selv om hp leverte. bare en litt morsom tanke.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar
En annen ting jeg tenkte på i fjor... TG03 hadde et dønn stabilt nettverk levert delvis av sun hvertfall, hadde stooore bannere med reklame, mens det i år ikke var noe hp reklame..... Selv om hp leverte. bare en litt morsom tanke.

De ble vel fjernet da de så hvor dårlig utstyret var :p

Neida, men de burde uansett få til en avtale med de som de hadde en avtale med i 03 igjen :)

Lenke til kommentar

De ble vel fjernet da de så hvor dårlig utstyret var :p

Neida, men de burde uansett få til en avtale med de som de hadde en avtale med i 03 igjen :)

Det jeg har hørt er at en del eksperter fra sun var med å satte opp og designet systemet, noe som vi brukere fikk igjen for! For makan til system skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Jeg var på TG i år, var nettverket mye dårligre enn i fjord?

Jeg husker at jeg ikke oppnådde mer enn ca 3MB/s overføring på det meste fra folk på samme bord. Var det GB på hvert bord i år?

Jeg vurderer å reise denne gangen også, men i fjord fikk jeg en sviende regning på nesten 3500kr for meg og broren min: 1600 på toget, en tusen-lapp på billett og ikke så mye igjen på grandis og cola :dontgetit: - det var litt kjipt.

Bør jeg dra eller? Siden OsloLAN og noen andre datapartyer skal være samtidig så kan det vel hende at vi spiller de værste CS-fjortissene? (Jeg er ikke i mot de som spiller CS, jeg spillte selv mye før men det er så patetisk å ha dem på skikkelige datapartyer :blush: - v_o_n_d_t i hodet forsatt)

Er det noen buss som kommer til å gå fra Bergen i år? Tog er ikke noe alternativ i år, det var grenseløst stress på toget. (Plassen manglet i allefall)

Jeg lurte på om hvis ca 48stk deler på en buss og sjåfør, hvor vil da prisen ligge?

Uansett er TG en god opplevelse :=)

Lenke til kommentar
På forumet til gathering.org er det en egen del som heter "skyss" elns.. Der folk annonserer oppsett av buss, og andre som ikke har bil får skyss av folk som har bil fra oslo osv.. Sjekk der utover nå, så dukker det opp noe.

Ja, jeg kunne vel kanskje ha sjekket på forumet :)

Hvis jeg stiller opp må det bli på hw-rekka, i år landet jeg midt blant alle CS folka: de eneste normale folkene jeg fant var noen tyskere som satt rett over på andre siden av rekken. De var ganske hyggelige, forøvrig syntes de det var utrolig underholdende å høre folk rope Arne.

Det er ikke kjekt å sitte sammen med umodene mennesker - jeg tror ikke jeg fikk en eneste samtale med andre en "seriøse CS spillere" - jeg lærte ikke noe som helst :cry:

Edit: Nå tror jeg at jeg bør finne meg noe hardt å knuse hodet med, jeg finner ikke TG forumet på gathering.org :!: : Link?

Edit2: forum.gathering.org :D

Edit3: Delen av forumet med transport er tomt :innocent:

Endret av Dasset
Lenke til kommentar
Okay som en elektriker vil jeg gi noen tips.

År på år så ryker strømmen ned for telling. Dette er fordi:

Noen har en DÅRLIG pc som leder strøm igjenom jordingen. Noe som igjen fører til at jordfeilsvernet slår ut. Dermed ingen strøm. Slutt å mekk på noe du ikke har peiling på! Det kan være farlig og dyrt for deg.

Dessuten er det alle de idiotene som dra med seg vannkoker og heftig anlegg!!!

Vannkoker bruker 2000 WATT og anlegg som kan bruke opp til 2-3000 WATT.

En normal 16A sikring gir bare +- 3600 watt.

Pc'en din bruker normalt ikke mer en 4-500 watt får å sammenligne. (Med skjerm og noen små høytalere)

Derfor ryker strømmen gang på gang vært år.

off topic:

Kan huske en gang jeg satt rett ved "norske nerder". Greit de hadde høytalere og noen morsome xl radio klipp. MEN 20 GANG PÅ RAD!!!!! urrrg jeg ble så forbanna. Ende opp med at jeg saboterte anlegget hans. Ikke ødelagt, men midletidig sabotert.

Men om jeg kommer i år. Kommer jeg med en avbiter. Så pass dere med super duper anlegg. Jeg kommer når du minst aner det. :evil:

Og ha med ekstra ledning for jeg eier ingen hensyn til idioter. :lol:

Kanskje noen demper musikken i år etter å ha lest dette. :w00t:

Word...

Lenke til kommentar
eg skal ikke til tg, og det 99% partyticket sin feil..eg gidder ikke bruke 12-13 timer i kø og bli kasta fram og tilbake..eller få melding om at billtetten heller blir solgt en annen dag pga. stor trafikk.

Skal heller ta og ringe inn til politet i hamar og si at eg såg masse piratkopiering i vikingskipet :p

For det første så sier jo TG-folka at systemet i år faktisk ikke skal gjennomføre selve betalingen ved bestilling, og det tror jeg vil gjøre all forskjell i verden, så å skylde på Partyticket og si at det er deres feil at du ikke skal på TG før du i det hele tatt har prøvd å kjøpe billett er jo både idiotisk og barnslig.

Forresten så tror jeg nok TG har fått godkjenning fra politiet til å avholde arrangementet allerede, det må man nemlig ha om man skal samle såpass mange mennesker på samme sted. Jeg tror ærlig talt at politiet driter litt i om en liten CS-kiddie ringer dem og sier at det foregår piratkopiering i Vikingskipet. :)

Lenke til kommentar
siden jeg ikke har vært på tg før

hvordan bestiller man bilett.

har reg meg og visa på siden demmes.

sette meg på pcen kl 1900 på lørdag og hva da..trykke 10000ganger på kø knappen?

Jepp ...

Men før du gjør det, bør du skaffe deg et lite lager av Cola og smådigg, siden PTN-systemet kommer til å knekke som det alltid gjør. Derfor får du ikke logga inn og reservert billett før tidligst neste uke ... Et par tusen andre personer derimot, DE får kjøpt... gjerne også etter å bare ha vært i kø et par minutter. Men du må vente.

F.eks i fjor sneik jeg meg sikkert forran et par tusen andre. Hoppa inn i køen på 23. plass klokka 23. Dama som hadda satt forran PC'n siden klokka 18 var fremdeles bare på 2400. plass ...

muhahahaha suckers ... enjoy ! :tease:

Nope, jeg skal ikke på TG iår. Litt for mye penger for en som skal kjøpe ny leilighet i mars.

Lenke til kommentar

Sun leverte vel bare servere til TG03. Det var Xtreme Nettworks som stod for switcher til nettverket. På TG04 hadde de fortsatt de samme serverne fra Sun men de fikk ikke låne rackskap av sun. HP stod for levering av core switcher til TG04. De hadde også en Cisco core switch (den eneste som taklet trafikken)

Arne

Lenke til kommentar

Sun leverte vel bare servere til TG03. Det var Xtreme Nettworks som stod for switcher til nettverket. På TG04 hadde de fortsatt de samme serverne fra Sun men de fikk ikke låne rackskap av sun. HP stod for levering av core switcher til TG04. De hadde også en Cisco core switch (den eneste som taklet trafikken)

Arne

måtte dem ikke sette coren som 100mbit?

Lenke til kommentar

Men de må da ta lærdom, og få skaffa coreswitcher fra cisco eller extremesystems eller noe sånt.. Litt kjedelig at lanet blir delvis ødelagt for mange grunnet at noen sikkert ikke ville spytte i noen tusen på skikkelige coreswitcher.

Det er jo super reklame for cisco eller de andre GODE produsentene at de arrangerte værdens største dataparty, og at alt var dønn stabilt.

For er det kanskje ikke vi som er på hw.no som skal bli de som kjøper inn utstyr til bedrifter som trenger stabilt nettverk, og da tenker jo vi at f. eks cisco er jo et sikkert valg...

[/bare en tanke]

Lenke til kommentar
Det er jo super reklame for cisco eller de andre GODE produsentene at de arrangerte værdens største dataparty, og at alt var dønn stabilt.

verdens offisiellt største er Dreamhack Winter 2004

der var det stabilt nett, hele tiden...

er ganske sikker på at det var sisco de brukte

off-topic:

driver forresten å lager en TG-bot på irc nå, hva bør denne ha, kom med forslag

Lenke til kommentar
off-topic:

* En "melding-til-crew"-funksjon. Dette kan da være om nettverk/strøm eller annet jalla.

* En liten funksjon som gir OPPDATERT informasjon om hvordan de forskjellige compoene ligger ann.

* Status for hele lanet-sak.

* Ring-peppes-for-meg-,aklla-funksjon. :wee:

Lenke til kommentar

verdens offisiellt største er Dreamhack Winter 2004

der var det stabilt nett, hele tiden...

er ganske sikker på at det var sisco de brukte

off-topic:

Er denne botten offisel eller? Bør ha hvor lang tid det er ignen til tg i ddhhmmss format :p Kanskje ha en mulighet til å sende deg rett til news-siden til tg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...