Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billionton USB bluetooth

Anbefalte innlegg

Jeg prøver igjen, og hvis dere moddiser har planer om å stenge denne tråden også, kan dere godt si ifra denne gangen.

Jeg har et problem med Billionton USB adapteret mitt, det minner veldig om det som er å lese av winxp SP2-problematikk i forhold til BT rundt på nettet. Problemet er derimot at jeg ikke har funnet noen god løsning på dette, og ser at billionton heller ikke har kommet med noen nye drivere.

Feilbeskrivelse:

under oppstart får jeg et par feilmeldinger angående BT-stakk, noe med ugyldig lisens. Denne oppstår etter et par dager etter installasjon, så det er tydlig at det er en medfølgende driver i SP2 som bruker samme PID som dette adapteret. Dette er et kjent problem som har oppstått i mange varianter før når andre produsenter får registrert en standardchip på sitt eget produkt i MS sitt driverbibliotek.

Samme problemet har oppstått både hjemme og på jobb.

Derfor lurer jeg på om noen har noen lignende erfaringer, eller i det hele tatt har fått billionton adapteret sitt til å fungere med SP2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde for ei stund siden samme problem med akkurat Billionton usb bluetooth adapter. Fikk samme feil at lisensen var ugyldig. Fikk aldri tak i problemet og rettet opp. Heldigvis var det bare et lånt adapter.

Når jeg brukte den så var det uten SP2, men med SP1 og diverse andre oppdateringer. Bruke billionton sine drivere og software, uten at det ga no utslag. Fant dongeln, men ville ikke la seg bruke.

Så du er ikke alene om å plages med det, med samme produkt.

Når du sier det er er kjent problem....

Er det et problem generelt med slike bluetooth adapter og windows, eller er det spesielt Billonton sine?

Lenke til kommentar
Når du sier det er er kjent problem....

Er det et problem generelt med slike bluetooth adapter og windows, eller er det spesielt Billonton sine?

Det gjelder flere merker, fordi SP2 har sine egne drivere som krangler med eventuelle drivere fra produsenten. Produsentens drivere har gjerne mer funksjonalitet, så man må gjerne bestemme seg om man kan bruke SP2-driverene, eller er avhengig av produsentens drivere. Har lest et par guider fra D-Link og Belkin om hvordan deres produkter kan konfigureres på SP2. Kanskje disse er nyttige for dere også?

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Hei,

jeg har også funnet guider for andre merker, men Billionton er det skremmende lite å lese om. Hadde forsåvidt samme problem som Xyrez en liten stund, men med litt knot lot det seg ordne.

Konklusjonen tror jeg er at folk IKKE bør kjøpe Billionton BT dongle før de kommer med en software oppdatering.

Jeg vurderer å kaste min så snart jeg finner noe gøy å kaste den på.

EDIT: Har ikke fått donglen til å funke med SP2 driverne, noen andre som har?

Endret av fudun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...