Gå til innhold

går det virkelig ikke mer

Anbefalte innlegg

har en xp1800 som jeg har klokket til 11.5*146=1680 100% stabilt.

Klarer ikke gå lenger da jeg får stabilitetsproblemer, skjønner ikke helt, har hørt om folk som går opp i over 1900mhz er dette bare skryt eller?????

har forresten prøvd å unlocka å kjøre med 10.5 multiplier men mhz stopper liksom på 1700.

hmmm i og med at det stopper på mhz og ikke på fsb er det cpu som er problemet og ikke ram, eller?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lite sannsynelig at du får den opp i 1900Mhz da. Det vil da si en xp 2400+, det vil aldri gå. Hvis den ikke går lengre på Mhz da gir du ikke nok volt, og hvis du gir max volt og ikke komemr lengre så ahr du vært uheldig med din prosessor.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 01:45, fUsiOn skrev:

hvordan vet du at det er Mhz det stopper på?

Det kan likesågodt være ramen din.

Du kan jo selvfølgelig ha en ræva stepping på din CPU.

Nei vet jo ikke det, forklarte kanskje litt dårlig men det var egentlig spærsmål om noen hadde andre erfaringer.

Altså (correct me if i'm wrong) jeg synest at hørest logisk ut at hvis jeg kan kjøre på 11*152=1672

så er det cpu som stopper.

Har jeg missforstått helt her? kan rammen stoppe ved lavere fsb men mhz på cpu????

har forresten twinmos ram.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 01:50, fUsiOn skrev:

lite sannsynelig at du får den opp i 1900Mhz da. Det vil da si en xp 2400+, det vil aldri gå. Hvis den ikke går lengre på Mhz da gir du ikke nok volt, og hvis du gir max volt og ikke komemr lengre så ahr du vært uheldig med din prosessor.

takk for fyldig svar, men du skjønner at jeg las en plass at en hadde kommet opp i 1912 med vannkjøling som jeg har.

såg en screenshot på det, kan jo være forfalsket da.

Lenke til kommentar

Jeg vil nok si det er ramen som stopper deg. Twinmos rammen stopper ved ca 150 i fsb...

Han hadde sikkert en bra stepping på sin prosessor.. og han hadde nok ikke Twinmos ram heller. Hvorfor tar du ikke 12x multiplier?? eller høyere? siden du ikke kommer lengre på fsb mener jeg.

Det kan rett å slett være at du har nådd din prosessors grense.

XP1800+ går ikke særlig lengre enn til 2000+/2100+.

[ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-06-02 02:12 ]

Lenke til kommentar

Mine damer og herrer, vi har kommet til en konklusjon. Prosessoren har simpelt hen møtt veggen. Du kommer lettere sagt ikke en millimeter lengre.

Thats life. Sånn er det bare, mulig du hadde kommet over 1700Mhz med et annet hovedkort, eller enda bedere kjøling som f.eks vapochill.

fUsiOn

Abit KT7

Duron 800@[email protected]

40g@idle 46g@MAX

Duron 950@[email protected] (HK går ikke lengre)

Alpha PAL8045

384MB RAM PC133@134Mhz

[ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-06-02 02:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 02:17, Jaketten skrev:

er vist ikke så god til å forklare (og jeg mener ikke å være spydig mot dere).

men har kjørt på 140*12=1680, det stopper liksom der.

har prøvd å sette opp vcore fra 1.775 til 1.85 men det er det samme.

Hehe du får foreta en voltmod og dytte spenninga over 2 volt da kanskje du kommer lenger.

Lenke til kommentar

har faktisk en sånn kjøleblokk fra amdprowaterkit kjøleblokk liggende på hylla (+ en peltier).

Den var faktisk mye bedre, bare så synd den hadde en RÆVA festemekanisme.

jaja kanskje jeg må bite i det sure eplet å gå tilbake til den, selv om den førte til knekte festører på mitt fohenværende ELENDIGE msi kt7master hk som hvem som helst kan få gratis.

Lenke til kommentar

[

Hehe du får foreta en voltmod og dytte spenninga over 2 volt da kanskje du kommer lenger.

jaja voltmod hadde kanskje vært tingen da....

noen som vet om en guide til mitt hk? Må vel kanskje begynne å vente på .13 micron til amd.

vil være synd å gå over til fienden (intel) men synest amd har hvilt litt for lenge nå, må se til å skjerpe seg før de taper for mange tilhengere.

athlon xp1800+@2000+

epox kha8+ 512mb

msi geforce 2gts c200@242 m333@402

win xp pro

magnum 462 vannblokk

[ Denne Melding var redigert av: Jaketten på 2002-06-02 02:41 ]

Lenke til kommentar

Nåja amd har vel ikke akkurat hvilt på laurbæra da.

Krever litt å utvikle hammer da.

Den cpu'en du sitter på er jo den neste duronen, så fort hammer kommer. Vil vel ikke kalle xp for en dårlig billig cpu, xp vs celly blir litt rått parti.

Voltmod guide finner du her

Competent people solve problems, smart people prevent them!

Erfaringen øker proposjonalt med ødelagt utstyr!

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-06-02 02:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:

jaja voltmod hadde kanskje vært tingen da....

noen som vet om en guide til mitt hk? Må vel kanskje begynne å vente på .13 micron til amd.

vil være synd å gå over til fienden (intel) men synest amd har hvilt litt for lenge nå, må se til å skjerpe seg før de taper for mange tilhengere.

En guide for voltmodding av hovedkortet ditt finner du her

Gå inn på workshop så finner du det du trenger.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 01:50, fUsiOn skrev:

Kjenner til to som har kommet over to giga med sine xp'er, men det har vært med AGOIA Y 1800+ og AROIA 1600+ begge med ekstrem kjøling (ekstrem og ekstrem; vann og peltier)

Jaketten: du får nok ikke mer ut av den prosessoren på 1,85V. Du trenger nok en volt modd.

Hvilken stepping har du?

elysium

Lenke til kommentar

må bare bryte sammen og tilstå at jeg ikke har peiling på det, må vel av med kjøleblokka for å finne ut det vel?

Det tror jeg for øyeblikket ikke at jeg gidder.

athlon xp1800+@2000+

epox kha8+ 512mb

msi geforce 2gts c200@242 m333@402

win xp pro

magnum 462 vannblokk

[ Denne Melding var redigert av: Jaketten på 2002-06-03 01:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...