Gå til innhold

Skal synge og spille i kirken.

DDDD

Anbefalte innlegg

Julen nærmer seg, og det er snart tid for synging og spilling i kirka foran presten og klassa og evt. trinnet.

En kompis skal spille gitar, og jeg skal synge (kanskje spille hvis det trengs).

Så vi trenger forslag til julesanger som vi kan brukes. Hels sanger som ikke er avhengig av trommer, bass eller mer enn to gitarer. Trenger ikke akkurat å ha noe med gud og Jesus å gjøre.

Jeg tar imot alle forslag, samma hvor usaklig det er. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det lov å snakke om julenissen i kirka da? Det er jo en avgud som mennesker tror på, som trekker oppmerksomheten til barna bort fra det som "egentlig" skjedde, over på kommersielle goder som julegaver.

Syng Jingle Bells mens kompisen din spiller i bare moll-akkorder.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Haltan, den sangen er veldig fin og lett å spille. Men er ikke helt sikker på det blir godtatt siden den ikke inneholder en smule med jul. :-(

Bitex, *fnise litt*. Tenker på noe litt mer "avansert". ;)

Skal prøve å finne den sangen Nisje. :)

Lenke til kommentar

All I want for christmas is my two front teeth MÅ synges av en som mangler fortennene, eller kan plystre mellom fortennene. Ellers forsvinner hele poenget med sangen. Det er jo nettopp det at han ikke greier å uttale S og TH som gjør sangen morsom. Å bare synge teksten helt vanlig er meningsløst.

Nesten like ille som å dubbe Fran Drescher (hun med gnægestemmen i The Nanny) til tysk med en skuespiller som prater helt monotont og rett fram. (Jeg har sett det ja). Halve humoren i det programmet er den syke stemmen hennes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...