Beta Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Hei Jeg har et underlig problem. En liten stund etter at jeg fikk mitt Asus GF3 Ti200 kort så har jeg fått en rar bug i Windows XP. Når jeg startet maskina opp om morgenen så får jeg kun VGA oppløsning, og Windows prøver å detektere kortet igjen (selv om drivere er lagt inn). Den finner da et Quadro kort. Hvis jeg bare stopper dette og restarter, eller restarter før det starter den opp igjen ordentlig med drivere ok. Hvis jeg restarter senere så funker det ca 50% av gangene ok, mens de andre gangene så er "skjermkortet" nytt for Windows. Denne feilen hadde jeg ikke med det gamle gainward GF3 kortet mitt, og jeg mener bestemt jeg ikke hadde det i starten etter at jeg fikk dette Asus kortet. Det hender også en sjelden gang at den ikke gir meg VGA men Windows sine egne standard gf drivere, noe som jo er uaktuelt å bruke. Også denne feilen er det bare å restarte en gang til for å fikse. Jeg har prøvd å reinnstallere Windows men uten suksess. Samme problemet hele tiden. Når skjermkortet detekteres vanlig og den bruker drivere rett så fungerer det uten problemer. Noen som har noen tips? Eller hørt om lignende? Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Hei vet ikke om det kan hjelpe, men hadde samme problemet selv for en stund side. Det Startet da jeg skulle oppgradere driver til mitt MSI gf4mx i XP. Fikk samme resultat som deg med detektering av kort for hver oppstart. Og det viser seg at den eneste driveren jeg får til å legge inn er v.28.90 Da er det dønn stabilt ok, for hva det er verdt. [ Denne Melding var redigert av: ronndi på 2002-06-02 01:44 ] Lenke til kommentar
Beta Skrevet 2. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2002 ok skal teste det Nå har jeg testet noe annet også. Det er mulig dette skjedde når jeg fjernet vifta på kortet og satte på en ekstern. Det er mulig den liker å ha en vifte i den kontakten på kortet. Så nå har jeg satt tilbake originalvifta. Får se imorgen om den starter rett :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå