Gå til innhold

De beste virus programene?

Yonaz

Anbefalte innlegg

Hei!

Det jeg mangler på pcen er en skikkelig branmur , virus program ,spyware program , program som optimaliserer pcen , hva burde jeg skaffe meg ?

Jeg har gigabyte nforce 3 250 gb hovedkort socket 939

Amd 3500 winchester

Ati radeon x800 xt

1 gb corshair

200 gb hardisk.

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sygate Personal Firewall er veldig bra, og dessuten gratis. Du får den her. Forslag og linker til andre programmer (spyware/antivirus) finner du i denne tråden. Dersom du bruker Internet Explorer bør du vurdere å bytte nettleser, da IE er veldig utsatt for angrep. Linker til alternative browsere finner du i samme tråden.

Bruker selv

Antivirus: NOD32 (ikke gratis)

Brannmur: Sygate Personal Firewall

Spyware: Spywareblaster

Browser: Mozilla Firefox 1.0

Annet: Diamond CS Registry Protection + Hijack This

Lenke til kommentar
Det er nok det beste, selv om SP2 begrenser oppkoplingen din ved bruk av P2P-programmer som f.eks Kazaa.

Man kan forandre denne begrensingen!

Se her: http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1304804

---------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg bruker:

- Norton Internett Securety 2005 (antivirus, spamfilter, brannmur,etc, i ett)

- Addaware

- Spybot

- Opera 7,54

DIsse kan annbefales!

Lenke til kommentar

hmm antar du har en eller annen form for internett tilkobling.... sjekket om det er noe hardware der som inneholder firewall ( i fex router eller adslmodem) bare en tanke liksom, eller kan du søke etter antispyxp 3.92 eller nyere (google) som fikser mange ting deriblant det med nedlastnings begrensing eller andre ting.

har firewall i routeren min her selv om jeg helst vill kjørt uten ..... ser ikke noen vits i å kjøre software firewall i tillegg...

Lenke til kommentar
Jeg bruker:

- Norton Internett Securety 2005

DIsse kan annbefales!

Har du i det hele tatt sett på andre antivirus/firewaller enn norton?

Ja!

Brannmurer: Sygate personal firewall (Bra, og enkelt å bruke) og litt kasper, og noen andre småprogrammer.

Har prøvd lit pccelin (suger, fant ikke like mange virus)

Hvordan det?

----------------------------------------------------------------------------------------------

Quote Zyztem

Gjelder dette bare hvis man bruker brannmuren som følger med?

Har SP2, og har ikke merket noe til de begrensningene....

[

Tror denne begrensingen gjelder uansett!

Lenke til kommentar
Quote Zyztem
Gjelder dette bare hvis man bruker brannmuren som følger med?

Har SP2, og har ikke merket noe til de begrensningene....

[

Tror denne begrensingen gjelder uansett!

Hm, har iallefall lastet ned fra fler enn 10 med SP2...

Vil anbefale F-Secure Internet Security!

Lenke til kommentar
Sygate Personal Firewall er veldig bra, og dessuten gratis. Du får den her. Forslag og linker til andre programmer (spyware/antivirus) finner du i denne tråden. Dersom du bruker Internet Explorer bør du vurdere å bytte nettleser, da IE er veldig utsatt for angrep. Linker til alternative browsere finner du i samme tråden.

Bruker selv

Sygate Firewall er ikke gratis..

Lenke til kommentar

Bruker selv

Sygate Personal Firewall er gratis... link

Sygate Personal Firewall PRO er ikke gratis.

Lenke til kommentar

Bruker selv

Sygate Personal Firewall er gratis... link

Sygate Personal Firewall PRO er ikke gratis.

Stemmer.. unnskyld hehe..

Lenke til kommentar

hmm.. litt rart ingen har nevnt Avast antivirus.

den bruker jeg og er strålende fornøyd. den er knøtt liten mens den er spekket med funksjoner samt den er gratis (Home, registrer gratis på hjemmesiden for 1 års oppdateringer, går den ut så er det bare å regitrere seg på nytt. pro med noen flere funksjoner som popupblocker mm. koster noen få dollar). det beste er vel kanskje for de som bruker oppringt internet for oppdaterings pakkene en små, meget små. en hel ukes oppdatering i virusdefinisjoner ligger på rundt 50kb, og for de som måtte bry seg om utseende så støtter avast skinning og de som er tilgjengelige på nettet er lekre..

en annen 'mindre' ting som er verdt å nevne er at Avast scorer bedre enn Norton AV i sikkerhetstester og avast AV bruker lite minne/resurser :)

Annbefales! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...