Gone Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvert 4. år holder i massevis, så lenge tempen holder seg stabil. Lenke til kommentar
~inso Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvorfor har da Artic Silver laget denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASCMQ25G "Den er tilvirket med tanke på at den ikke skal separere seg eller flyte ut over tid." Var jo også en av forbedringene i AS5 om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 jeg bytter selv kjølepasta ca. 1 gang i måneden.. jo kaldere cpu jo mer effektiv mhz Interessant. Virkelig interessant. Kan du backe opp den påstanden med litt fakta? Noen artikler som tar for seg fenomenet kanskje? Kanskje jeg skal benche litt når jeg kommer hjem. En runde med 3m01 og super-pi med 40c på cpu, og med 70c på cpu. Håper indelig han mente at det var lettere å klokke en godt kjølt CPU. Hvis ikke så skal jeg ASAP ut å renske radiatoren på bilen slik at den går fortere på samme turtall + gir Vel faktisk... om en har en Prescott så er det god idee å kjøle den godt fordi det throttler over 70++ grader C. haha, var det jeg mente ja... Jeg bytter kjølepasta ganske ofte, siden jeg regelmessig rensker opp støv og dritt i pc'en. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Tror det er noe i at Arctic Silver kan bli dårligere over lang tid. Mener å ha lest noe slikt en gang. Det ble derfor anbefalt å bare bruke den medfølgende termal paden e.l. på PC-er som skulle stå leeeenge.. Da jeg leste dette hadde jeg akkurat smørt på AS3 på naboens familie-PC og ble litt i tvil.. Men jeg tror ikke dette gjelder for PC-ene til folk her på forumet i alle fall. Min PC har nå hatt samme lag med AS i nærmere to år og holder fortsatt omtrent samme temperatur. *lese videre til exfil-eksamen* Lenke til kommentar
snole Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Vil bare skyte inn noe her. Kjølepastaen er der kun for å fylle luftlommer mellom kjøleribbe og CPU. Siden beste kjøling skjer ved metall mot metall. Men siden metall sett under et mikroskop er alt annet enn flatt så blir det luftlommer. Der skal kjølepastaen hjelpe oss. Hvis vi ikke har kjølepasta vil luften i disse lommene transportere varmen, men siden kjølepasta gjør jobben bedre enn luft, så bruker vi kjølepasta. Det å bytte kjølepasta vil være negativt, siden de fleste gode kjølepastaer bruker en del timer på å flyte utover og fylle disse luftlommene. Ergo, ikke bytt med mindre du tar av kjøleribben. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg bytta kjølepasta i dag... Men det var fordi jeg tok av kjøleren og rensa hele maskinen.... Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Jeg mener jeg leste en gang at mhz er mer "effektive" ved lav temp........Men det er sikkert utrolig liten forskjell Edit: Quote "microplex" Kontrollert 3-fase viskositet AS5 inneholder ikke silikon. Væsken som sølvpartiklene er blandet i består av en spesiell blanding polysyntetiske oljer som sammen gjør at pastaen gjennomgår 3 forskjellige faser. * Fase 1: Når pastaen klemmes ut fra tuben har den en konsistens som gjør den lett å spre ut i et jevnt og tynt lag. * Fase 2: Under "innkjøringsperioden" blir pastaen mer tyntflytende slik at den lettere fyller ut de mikroskopiske ujevnhetene mellom prosessor og kjøler. * Fase 3: I den tredje og siste fasen, som vil vare fra 50 til 200 timer, blir pastaen gradvis mer tyktflytende inntil den inntar sin endelige konsistens som gir pastaen sin langtidsstabilitet. Endret 8. januar 2005 av Blue--Sky Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Siden AS5 trenger fra 50-200 timer til å fungere optimalt og tetta luftlommer, så bøir det jo bare tull å bytte en gang i måneden. det spiller ekstremt liten rolle om man bytten en gang i måneden eller en gang i året, når man bytter hele cpu. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Det vil si at det kan ta 8 døgn før den fungerer optimalt (hvis pcen kjører hele tida) så med vanlig bruk tar det vel over en måned før den virker optimalt så med andre ord veldig smart og bytte kjølepasta en gang i måneden Edit: Går utifra at kjølepastaen bare "kjører seg inn" mens cpuen er varm (men er ikke helt sikker på dette ) Endret 8. januar 2005 av Blue--Sky Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg bytta som sagt i dag, men tempraturen ble høyere... Men den må jo "kjøre seg inn".. BTW, en dårlig kjølepasta som fulgte med Artic Cooling kjøleren min... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå