Fjellape Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 hei, lurte faktisk bare på om noen hadde peiling på hvor ofte man må bytte ut kjølpepastaen under cpu vifta. Hyggelig med svar:P Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Tja en gang i året? Hvis man kjøper ên ny CPU hvert år, så trenger man ikke tenke på det. Er temperaturen på prosessoren grei, så har du ingenting å bekymre deg over. Den CPU'n jeg har nå har stått i maskina i snart 1 år og er stabil som ett fjell den Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 jeg bytter selv kjølepasta ca. 1 gang i måneden.. jo kaldere cpu jo mer effektiv mhz Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Bytte kjølepasta? Så lenge du ikke har av å på heatsinken så trenger du da ikke å bytte pasta. Den skal jo stå ganske mange timer før den har lagt seg skikkelig til rette. Jeg har aldri byttet pasta uten at jeg har hatt av heatsinken ihvertfall, å har aldri hatt noe problemer. Det med å bytte kjølepasta ofte er det første gangen jeg har hørt, å har ingen tro på at det hjelper noe. Å mhz er ikke mer effektive ved lave temp nei. Men det er lettere å få flere av de da Endret 7. desember 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
formann Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 jeg bytter selv kjølepasta ca. 1 gang i måneden.. jo kaldere cpu jo mer effektiv mhz Interessant. Virkelig interessant. Kan du backe opp den påstanden med litt fakta? Noen artikler som tar for seg fenomenet kanskje? Kanskje jeg skal benche litt når jeg kommer hjem. En runde med 3m01 og super-pi med 40c på cpu, og med 70c på cpu. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Du vil komme lengre med å støvsuge PC'en (spess ribbe og vifter) 1 gang i måneden enn å skifte kjøepasta 1 gang i måneden. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) jeg bytter selv kjølepasta ca. 1 gang i måneden.. jo kaldere cpu jo mer effektiv mhz Interessant. Virkelig interessant. Kan du backe opp den påstanden med litt fakta? Noen artikler som tar for seg fenomenet kanskje? Kanskje jeg skal benche litt når jeg kommer hjem. En runde med 3m01 og super-pi med 40c på cpu, og med 70c på cpu. Håper indelig han mente at det var lettere å klokke en godt kjølt CPU. Hvis ikke så skal jeg ASAP ut å renske radiatoren på bilen slik at den går fortere på samme turtall + gir Vel faktisk... om en har en Prescott så er det god idee å kjøle den godt fordi det throttler over 70++ grader C. Endret 7. desember 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Skifting av kjølepasta skjer vel når man skifter CPU, eller letter på kjølern. Jeg for min del skifter ikke mere enn engang hver 6 måned. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hva om man har samme kjølepasta på i 3 år? Er det noe problem? Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvordan er det med sånn thermal pad???? Når bør den skiftes?? har hørt at den stivner etter en stund. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hva om man har samme kjølepasta på i 3 år? Er det noe problem? hvis temperaturen er grei så er det null problem. Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Kjølepasta holder vel å bytte den hvergang man tar av en kjøler. enten det er på cpu gpu ellechipsett. Aldri hatt en slik støvsuger fetisj. kommer ganske langt med litt trykkluft på boks (fåes på bensinstasjonen eller biltema) og noen q tips og renske kjølere, vifter og støv-filtere Lenke til kommentar
Fjellape Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 hehe takk for mange bra svar:D jeg kan si at jeg tror neppe jeg trenger og bytte ut kjølepastaen på en stund, kjøpte nettop ny pc(slutten av november) men jeg får se hvordan det går til sommeren;O hvertfall så har jeg fått bra tips:P Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) feilpost Endret 9. desember 2004 av sebbern Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Håper indelig han mente at det var lettere å klokke en godt kjølt CPU. Hvis ikke så skal jeg ASAP ut å renske radiatoren på bilen slik at den går fortere på samme turtall + gir Vel faktisk... om en har en Prescott så er det god idee å kjøle den godt fordi det throttler over 70++ grader C. Hehe, han har nok lest en av disse teoretiske ekstrem-OC artiklene. Det har visst noe med at transistorer yter bedre ved lavere temperaturer eller noe sånt, men jeg tror ikke det er noe å henge seg opp i :-) Om du er interessert finnes det en del stoff rundt om på nettet... edit: http://ffden-2.phys.uaf.edu/212_fall2003.w...tempvsfreq.html Endret 9. desember 2004 av erikindre Lenke til kommentar
~inso Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvis jeg monterer Artic Silver 3 på maskiner jeg bygger for andre: kan det da etter noen år ha mistet effekt? Og vennligst: Kan noen som VET dette uttale seg, har inntrykk av at snusfornuften råder her nå, og den er aldri helt sikker Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) siden kjølepasta har en inkjørings periode så vil jeg regne med at det er som vin, den blir bedre med åra, helt til den begynner å råtne... Endret 9. desember 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
~inso Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 antakelser er ikke interessante... Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Kjølepasta blir ikke dårligere med tiden. Den har en ganske lang innkjøringstid. Så den funker nok ikke optimalt før den har gått seg til ett par dager. Å bytte pasta ofte er bare noe tull. De som sier noe annet har feil. Å dette er ikke noen antakelse, det er fakta. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Kjølepasta blir ikke dårligere med tiden. Den har en ganske lang innkjøringstid. Så den funker nok ikke optimalt før den har gått seg til ett par dager. Å bytte pasta ofte er bare noe tull. De som sier noe annet har feil. Å dette er ikke noen antakelse, det er fakta. Ikke for å være vanskelig men er du 100% sikker på dette? Bevis det... Hva skjer med 50 år gammel kjølepasta? Så vidt jeg vet blir det fleste metaller utsatt for korrosjon o.l med tiden. Ettersom kjølepasta ofte inneholder metaller (sølv) så skulle det vel skje noe etter hvert? Jeg er uansett enig med deg i at det ikke er noe problem så lenge folk skifter CPU hvert 3-4 år. Tror nok at kjølepasta er laget for å holde så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå