Gå til innhold

Oversikt over donasjoner til OK.no


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ok.no tjener endel på reklameinntekter ja. Men så vidt meg bekjent er dette langt ifra over 1 million kr pr. år. Mesteparten av reklameinntektene går videre til Hardware Norge som har (så vidt jeg husker) tre heltidsansatte som selvsagt får lønn.

 

Lars, arrester meg om jeg tar feil i mitt utsagn :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-08 20:35, Bøgge Bakken skrev:

Quote:


Den 2002-06-08 19:46, normal skrev:

Quote:


Den 2002-06-08 17:49, Journeyer skrev:

Vel... reklameinntektene går vel egentlig for det meste til å dekke leie av domenet og driften av det. Finansiering av prosjekter og tester ble i all hovedsak tatt fra ok.no stabens egne lommer, og det er ikke så veldig mange sjapper som låner ut dyr hardware for testing og overklokking når de vet hvilken risiko dette ibefatter. Hele poenget med å donere spenn til ok.no er å få flere tester, flere sprø prosjekter ol. men til gjengjeld vil tilfeldige donorer *få* hardwaren de bruker pengene på. Dette virker på meg som å være en vinn-vinn situasjon. Hvor ofte har du en aldri så liten mulighet for å få deg et GF4 TI4600 kort for en 50-lapp?



 

 

hmmm, hvor mye anslår du da leie og driften av domenet ligger på?

 

Heergud da. De rekame inntekte er ikke aløverden. Kan hende at de betaler for domene av egen lomme. Du liker og kritisere og kverulere. Tviler på om det er korrupsjon i ledelsen i overklokking.no

 

 

det har VELDIG høy reklameverdi, kan jeg love deg... 3 heltidsansatte i hw.no sier vel LITT...

kan ikke akkurat tenke meg det går dårligere med ok.no

 

og hvorfor sier du jeg liker å kritisere og kverulere med en gang? skal du lete ned alle som gjør det her på forumet har du en stor oppgave på deg. men pga netDIScon saken får jeg påstemplet med en gang. fjortisser som aldri klarer å komme med noe gode argument, bare spydige utsagn og lite begrunnede utsagn gjør jo at jeg må gjenta og gå i dybden på det jeg sier hele tiden simpeltheten fordi dere ikke forstår poengene mine og alltid vil ha siste ordet i debattene (se bare på Corleone... *HINT* *HINT*)

Lenke til kommentar

Etter at normal har vært på ferde er det alltid en del løse rykter å nøste opp i... For det første har han på en måte rett når det gjelder reklame inntekter på over en million - men det gjelder HELE Hardware.no-nettverket samlet, altså Hardware.no, Gamer.no, Digitalkamera.no, Overklokking.no osv. Det er derfor de kan ha tre fulltidsansatte til å holde styr på alt sammen. Og jeg kan love dere at det ikke er noen big business i internettreklame for tida...

 

For Overklokking.no isolert sett er situasjonen en helt annen. Vi har en månedlig inntekt som holder seg godt nede på det firesifrede. En stor del av det går til serverplass, drifting av mail og forum, vedlikehold osv. Det vi sitter igjen med går stort sett til å dekke noe av utgiftene vi Overklokking.no-skribenter har - porto, noe internettregninger, sprengt hardware osv.

 

Det hele koker ned til at vi ikke har penger å legge i ny hardware og psyke prosjekter, så vi er avhengige av at våre medarbeidere har utskiftingsplaner og tør å gjøre noe gøy med det de kjøper. Når CFD kom med et forslag som etterhvert fikk mange tilhengere, å gi en liten slant til oss, så vi muligheten til å gi dere noe ekstra. Da vil vi endelig ha litt penger som er øremerket overklokkingsprosjekter så dere får noen kule nyheter en gang i blant dere også! Det er nemlig umulig for oss å gjøre noe gøy ut av lånte produkter - webshopene vil jo ha dem tilbake i original stand.

 

Pengedonasjon er også 100% frivillig - husk det! Når vi gir resultatet av prosjektet (f.eks. et voltmodda og vannkjølt GF4) til en av giverne, som kanskje bare har gitt 50 kroner, ser jeg ikke helt hvordan vi "kler oss i tiggerklær". Det eneste vi ender opp med er en artikkel... Vi har også gjort det helt klart at man har like vinnersjanser uansett hvor mye man gir, så hver og en kan gi etter lyst og evne.

 

Du kan mislike dette om du vil, men resultatet av kronerullingen er flere og bedre artikler på Overklokking.no, og en veldig fornøyd leser for hvert prosjekt.

 

Btw, jeg stenger denne posten så diskusjonen kan fortsette på hovedtråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...