Gå til innhold

Oversikt over donasjoner til OK.no

Anbefalte innlegg

Nå vil jeg ha en oversikt over hvor mye ok.no har fått inn av donasjoner.

Denne posten er til for at alle de som har gitt penger til ok.no, skriver seg på her, og sier hvor mye de har gitt. Slik kan vi få en oversikt!

Jeg har også sett at mange lurer på hvilket kontonummer man kan gi penger til, så derfor quoter jeg et innlegg av CannoliBoy under!

Quote:

Den 2002-05-14 11:13, CannoliBoy skrev:

Da er vi i gang! Vi har ikke laget noe stort system enda, men sett gjerne inn penger på vårt kontonr.:

9100 202 9397

Betalingen merkes:
Overklokking.no prosjekt

For å gjøre det litt mer oversiktlig vil vi ha innbetalinger i hele 50 kroner (50, 100, 150 osv - duh...), men vær så snill å begrens dere... Vi har bruk for alle de pengene vi kan få, men jeg vil ikke at Overklokking.no skal være grunnen til personlig konkurs :wink:

Og for sikkerhets skyld link til innlegget av Cannoli, slik at dere ikke tror det er jeg som har planer om å sikre meg litt ekstra penger til ferien :wink:

Post slik:

Jeg har gitt

100 kroner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-02 01:51, normal skrev:

alle snakker om donere

de som står bak ok.no sier de mangler penger...

ALLE reklameinntektene.. kan godt tenke meg det blir MINST millionen i året... hvor tar de turen?

bare lurer

Koster en del penger og leie webplass og domene. Det er vel ikke sy mye til overs så de penger går vel til forskjelige ting. Test av Kald Katode f. eks.

Lenke til kommentar

ok, jeg legger meg flat hvis det jeg sier er feil,

men føler liksom avogtil at det er "stakkars" folka som lager denne siden og så tjener de godt på siden allikevel? i så tilfelle synes jeg det er for gale å be om donasjoner og "kle seg i tiggerklær" og forsøke å manipulere oss til at hvis man gir penger blir det mer tester.... så vidt det er meg bekjent LÅNER dere hardware, og betaler ikke noe som helst for dette. donasjonen er jo at vi bruker siden (bare pga forumet vi lager sjøl nesten) og det blir det M Y E reklameinntekter av.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 16:54, normal skrev:

ok, jeg legger meg flat hvis det jeg sier er feil,

men føler liksom avogtil at det er "stakkars" folka som lager denne siden og så tjener de godt på siden allikevel? i så tilfelle synes jeg det er for gale å be om donasjoner og "kle seg i tiggerklær" og forsøke å manipulere oss til at hvis man gir penger blir det mer tester.... så vidt det er meg bekjent LÅNER dere hardware, og betaler ikke noe som helst for dette. donasjonen er jo at vi bruker siden (bare pga forumet vi lager sjøl nesten) og det blir det M Y E reklameinntekter av.

Du har d med d å kritisere ja....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 16:54, normal skrev:

.... i så tilfelle synes jeg det er for gale å be om donasjoner og "kle seg i tiggerklær" og forsøke å manipulere oss til at hvis man gir penger blir det mer tester....

En liten opplysning. Så vidt jeg kan huske var det ikke ok.no som tigget. Det var en utenforstående person som foreslo dette, og det viste seg etterhvert at flere og flere syntes dette var en god ide! Etterhvert dukket det opp et kontonummer og donnasjonene begynte å rulle inn....

Men nå vil jeg vite hva resultater er blitt.. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gitt noe penger.

-------------------------------

btw, begynte ikke dette fordi noen ønset å donere penger? Det er ikke ok.no som tigger, det er brukere som er fornøyd, så normal, ikke kritiser folk for noe de ikke ar gjort

Lenke til kommentar

det jeg mener er om ikke ok.no har mer enn nok penger, men ikke gjør mye fordet... nå skal de få enda mer, enda de har mer enn nok, for å gjøre mer. hvor ligger logikken her da?

så stimulerer de til innsamling ved å si at: ja, det vil HELT KLART bli mer hvis dere samler penger inn... ffs, bruke det de får da, ikke stikke i egen lomme og rope på mer. gjøre seg fortjent til det de har.

nå vet jeg ikke om jeg har rett her. kunne gjerne fått et skikkelig svar så hadde vi vært langt på vei. hvis de ikke svarer skikkelig må de tåle at jeg spekulerer litt. men jeg synes det er for gale når jeg leser studenter her som entusiastisk skal gi vekk sine nødvendige, slitne penger hvis det ikke trengs.

jeg har det med å kritisere ja. det har vel de fleste av oss når de ser noe de reagerer på. de gangene jeg har kritisert hw og ok redaksjonen (netDIScon) har jeg ikke fått noe svar enda de ikke kan ha unngått å få med seg posten... tør jeg tippe jeg har truffet spikeren litt for godt? :wink:

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-06-08 11:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-08 11:48, normal skrev:

det jeg mener er om ikke ok.no har mer enn nok penger, men ikke gjør mye fordet... nå skal de få enda mer, enda de har mer enn nok, for å gjøre mer. hvor ligger logikken her da?

så stimulerer de til innsamling ved å si at: ja, det vil HELT KLART bli mer hvis dere samler penger inn... ffs, bruke det de får da, ikke stikke i egen lomme og rope på mer. gjøre seg fortjent til det de har.

nå vet jeg ikke om jeg har rett her. kunne gjerne fått et skikkelig svar så hadde vi vært langt på vei.
hvis de ikke svarer skikkelig må de tåle at jeg spekulerer litt.
men jeg synes det er for gale når jeg leser studenter her som entusiastisk skal gi vekk sine nødvendige, slitne penger hvis det ikke trengs.

jeg har det med å kritisere ja. det har vel de fleste av oss når de ser noe de reagerer på. de gangene jeg har kritisert hw og ok redaksjonen (netDIScon) har jeg ikke fått noe svar enda de ikke kan ha unngått å få med seg posten... tør jeg tippe jeg har truffet spikeren litt for godt? :wink:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-06-08 11:49 ]</font>

Du elsker å kritisere du :grin: . Det er jo frivillig da om folk vi gi penger. Selv har jeg ikke gitt penger og kommer sansynligvis ikke gjøre med det første, penger har jeg lite av. Hadde de ikke likt hva du har sagt så hadde du sansynligvis blitt banna hefra.

Lenke til kommentar

Vel... reklameinntektene går vel egentlig for det meste til å dekke leie av domenet og driften av det. Finansiering av prosjekter og tester ble i all hovedsak tatt fra ok.no stabens egne lommer, og det er ikke så veldig mange sjapper som låner ut dyr hardware for testing og overklokking når de vet hvilken risiko dette ibefatter. Hele poenget med å donere spenn til ok.no er å få flere tester, flere sprø prosjekter ol. men til gjengjeld vil tilfeldige donorer *få* hardwaren de bruker pengene på. Dette virker på meg som å være en vinn-vinn situasjon. Hvor ofte har du en aldri så liten mulighet for å få deg et GF4 TI4600 kort for en 50-lapp?

Lenke til kommentar

Får at de 5000 kronene (Det er vel måle) skal vare lengt mulig syns jeg at en av forumbrukerne kan kjøpe det av overklokking.no har testa for samme pris.

Si et kabinett som koster 1500Kr + porto. Overklokking.no tester det og selger det til en av oss for 1500kr + porto. De eneste utgiftene er porto. Overklokking.no vil kanskje bruke 200 kr på porto og har i igjen 4800 kr. Folk setter hele tiden inn penger, så minst 5000 burde være på den kontoen til en ver tid. Da får man "uendelig" men tester av diverse produkter uten at noen taper allverden av penger på det.

Lenke til kommentar

Quote:

Bøgge Bakken skrev (2002-06-08 18:13):

Får at de 5000 kronene (Det er vel måle) skal vare lengt mulig syns jeg at en av forumbrukerne kan kjøpe det av overklokking.no har testa for samme pris.

Si et kabinett som koster 1500Kr + porto. Overklokking.no tester det og selger det til en av oss for 1500kr + porto. De eneste utgiftene er porto. Overklokking.no vil kanskje bruke 200 kr på porto og har i igjen 4800 kr. Folk setter hele tiden inn penger, så minst 5000 burde være på den kontoen til en ver tid. Da får man "uendelig" men tester av diverse produkter uten at noen taper allverden av penger på det.

Det var direkte en Genial ide.

Kommet opp før ,men Ide`n er bra..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-08 17:49, Journeyer skrev:

Vel... reklameinntektene går vel egentlig for det meste til å dekke leie av domenet og driften av det. Finansiering av prosjekter og tester ble i all hovedsak tatt fra ok.no stabens egne lommer, og det er ikke så veldig mange sjapper som låner ut dyr hardware for testing og overklokking når de vet hvilken risiko dette ibefatter. Hele poenget med å donere spenn til ok.no er å få flere tester, flere sprø prosjekter ol. men til gjengjeld vil tilfeldige donorer *få* hardwaren de bruker pengene på. Dette virker på meg som å være en vinn-vinn situasjon. Hvor ofte har du en aldri så liten mulighet for å få deg et GF4 TI4600 kort for en 50-lapp?

hmmm, hvor mye anslår du da leie og driften av domenet ligger på?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-08 19:38, CFD skrev:

Quote:

Bøgge Bakken skrev (2002-06-08 18:13):

Det var direkte en Genial ide.

Kommet opp før ,men Ide`n er bra..

Har sagt den før men har aldri fått noe svar på den.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-08 19:46, normal skrev:

Quote:

Den 2002-06-08 17:49, Journeyer skrev:

hmmm, hvor mye anslår du da leie og driften av domenet ligger på?

Heergud da. De rekame inntekte er ikke aløverden. Kan hende at de betaler for domene av egen lomme. Du liker og kritisere og kverulere. Tviler på om det er korrupsjon i ledelsen i overklokking.no

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...