Gå til innhold

enda en "Nytt skjermkort"-tråd


johanf

Anbefalte innlegg

MistaPi: det er kanskje derfor AA ikke har noen effekt på gjerdene, men det forklarer allikevel ikke hvorfor gjerdene ser ut som flater med masse prikker, og ikke linjer på kryss og tvers, i oppløsningen 2048x1536, uten AA.

 

Ellers så vil jeg si at det er greit at folk har penger til overs, og vil bruke dem på skjermkort. Jeg gjør det sjøl. Men antallet gjeldsofre steg med 30% i år, og det er en trend som forsterkes. Jeg er ganske oppgitt av alle i dette forumet som frivillig hermer etter reklamene, og roper "Løp og kjøp!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multi-Sampling Anti Aliasing. En effektiv AA metode (ihvertfall i forhold til SSAA) som gir sub-pixlene samme texture/farge som gjør at sub-pixlene ikke må "re-rendres". Slik er det med SSAA (Super-Sampling Anti Aliasing) som rendrer hele bildet i høyere oppløsning. Men, MSAA har kun effekt på kantene til polygonene, mens SSAA tar hele bildet, så SSAA vil være en løsning, men en dårlig en pga (potensiel) massiv ytelse tap.

 

Det skal visnok også være en annen løsning på problemet:

The only realistic way to anti-alias such textures is to use alpha blending, but that also requires depth-sorting of all fence-type polygons. Alpha blending basically makes use of the normal texture filtering algorithms that all hardware uses to improve the situation, but it requires that everything behind the fence has been drawn already (most 3D rendering doesn't require any sort of ordering).

 

MSAA har også problemer med post-filtering effekter enkelte spill bruker som f.eks Splinter Cell og Prince of Persia, men jeg vil anta og håpe at fremtidens skjermkort vil ha nye metoder for å løse disse problemene effektivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...